X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מתברר שישנם רבנים אחראיים מאוד, אפילו הרוב המוחלט של מגזר זה. הפגישה בין הרב אלישיב לבין תא"ל ניצן אלון שנועדה לשכנע את הרב המכובד שביקורים בקבר יוסף, בהתגנבות לילית, ללא תיאום עם הצבא, כפי שהשכל הישר מחייב, הייתה מוצלחת למדי. מי שמנסה להתגרות בחיילי צה"ל ומפקדיו פוגע ברקמה הדקה המאחדת את צה"ל לעת עתה
▪  ▪  ▪
הרמטכ''ל בני גנץ ותא''ל ניצן אלון [צילום: דו"צ]

הניסיון של חלק מהמגזר הדתי - לאומי להפוך סדרי עולם, לשנות את המציאות באמצעות בריונות לשמה, בהסתמך על פסיקות של רבנים מסוימים, הוא ניסיון נואל, בזוי ומסוכן. בחסות הלכות בלתי אחראיות בעליל, ישנם קיצונים המנסים להטיל מורא ופחד על מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון. זו התגרות בממלכה וחוקיה משום שניצן אלון איננו אלא שליחה של המדינה, שליחה של הממשלה החוקית בישראל. מותר למחות אך לנסות ולהדיח את מפקד האוגדה באמצעים אלימים , בלתי לגאלי ובלתי לגיטימי.
מתברר שינם רבנים אחראיים מאוד, אפילו הרוב המוחלט של מגזר זה. הפגישה בין הרב אלישיב לבין תא"ל ניצן אלון שנועדה לשכנע את הרב המכובד שביקורים בקבר יוסף, בהתגנבות לילית, ללא תיאום עם הצבא, כפי שהשכל הישר מחייב, הייתה מוצלחת למדי. הרב אלישיב, בעל השפעה רבה בקרב המגזר הדתי, הוציא פסק הלכה המחייב תיאום עם הצבא לפני שנכנסים אל תוך קן הצרעות המכונה שכם בה נמצא קבר יוסף.
למותר לציין שישנם כבר דיווחים על כך שחלק מאנשי הימין אינם מרוצים מן הפגישה. אין צורך להיות מומחה גדול כדי להבין שאותם גורמים המתנגדים לפסיקת הרב אלישיב, מתנכלים לתא"ל ניצן אלון ומגדפים אותו , אינם מוכנים לקבל שום פסיקה אחרת זולת זו התואמת את עמדתם לפיה מותר להם לעשות כל דבר גם אם הוא מסכן חיי הם עצמם או חיי חיילי צה"ל.
ראש הממשלה יצא גם הוא בהצהרת תמיכה בניצן אלון, רק שהדברים נשמעו מאוחר למדי , לאחר שמפקד האוגדה ספג ביקורת קטלנית, אלימות מילולית וגידופים גסים. כנראה שלדעת אותם גורמים הרואים את עצמם מעל לחוקים, כל מה שנעשה לניצן אלון הוא בגדר חובה "קדושה". חיילי צהל הופקדו לשמור על כלל אזרחי ישראל ביהודה ושומרון. על הצבא מוטלת האחריות לגונן על המתיישבים כל עוד הם נמצאים שם על-פי חוק. מי שמפר חוק חייב להיענש.
לפני מספר ימים התבטא בנושא אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי וכה אמר: "נחצה כל קו אפשרי", אולם לא נירתע להמשיך ולבצע את תפקידנו. אני בטוח שרשויות האכיפה יעשו את עבודתן. התופעה הינה חמורה ביותר, אולם אנו משרתי ציבור ואנחנו בטוחים שהרשויות יפעלו ."אם את תא"ל ניצן אלון כינו שמאלני, הרי שגם אלוף הפיקוד "חשוד" בנטיות שמאלניות, לדידם של אלה הרוצים לעשות כל אשר עולה על דעתם.
פרשת תא"ל ניצן אלון היא חלק מתופעה הולכת ומעצימה והיא המאבק, בתוך צה"ל, לגבי אופיו. ראוי לבחון את דברי ראש אכ"א היוצא, האלוף זמיר כפי שצוטטו בחלק מכלי התקשורת. במסמך ששוגר לרמטכ"ל, קורא האלוף זמיר "לעצור את הסחף בצבא לכיוון של הקצנה דתית ולהסדיר מחדש את יחסי הדתיים והחילוניים בשורותיו". אין לחשוד באלוף שהוא מונע על-ידי נטיות פוליטיות, אך לבטח אלה שיחלקו עליו מיידית, ידביקו לו את תווית ה"שמאלני". אין בכך כל חדש. ההקצנה הדתית בתוך צה"ל היא פועל יוצא של מתקפה רבתי על כול מדיניות צה"ל בשטחים.
ישנם גורמים המנסים לגרור את צה"ל למהלכים בלתי סבירים הגובלים בסירוב לבצע מדיניות של ממשלה ושל כנסת נבחרות. מותר לאותם גורמים שאינם מרוצים לפעול בכול הדרכים הלגיטימיות, מחוץ לצה"ל, כדי לשנות את המציאות הפוליטית בארץ, וממילא את המדיניות של הצבא בשטחים. מי שמנסה להתגרות בחיילי צה"ל ומפקדיו הבכירים, ולנסות להפחידם הגם שלא יצליחו, פוגעים ברקמה הדקה ביותר המאחדת את צה"ל, לעת עתה.
צה"ל חייב להצהיר מפורשות שכל אדם שנכנס לקבר יוסף ללא היתר ותיאום עמו, דמו בראשו. צה"ל לא ייקח שום אחריות על מעשים בלתי אחראיים אשר יכולים להוביל לשפיכות דמים מיותרת. כל מי שרוצה להיכנס לקבר יוסף ולהתפלל יכול לעשות זאת. אין מניעה אלא יש רק צורך לפעול בדרך החוקית, ולא פחות מכך, לפי השכל הישר. ייתכן מאוד שאלה המבקשים את ראשו של ניצן אלון מעוניינים לגרום לפרובוקציות כאלה ואחרות כדי להגיע לעימות עם הפלשתינים. יש לזכור שלכך עלול להיות מחיר קשה מנשוא.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף שלום אלישיב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש רבנים אחראיים בישראל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ברור-כי יש רבנים שמאלנים -לכן
קורןנאוה טבריה  |  21/07/11 12:48
 
- תגובה
צ'לו   |  21/07/11 15:19
 
- גאה מאוד בתפיסת עולמי!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  23/07/11 05:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
גם אני צריך לשלם יותר מדי על קוטג', גם הגבינה וגם הבית. אז למה כל מחאה חברתית חייבת להיות מובלת אך ורק על-ידי השמאל, ומה הקשר להתנחלויות?
מוני יקים
על המושגים "מזרחים", "מערביים", "ספרדו-מזרחים" ו"כוזרו-אשכנזים"    וגם על המאבק הלאומי בין שני עמים שונים - עם האמת היהודי ועם הזיוף הכוזרו-אשכנזי
איתמר לוין
כדאי שכל שופטי ישראל יקראו את דבריו של אברהם היימן בגזר דינם של נוכלי הפונזי בועז חכים וציון בבא, וחשוב יותר - יסיקו מסקנות מעשיות בדומה לאלו שאליהן הגיע היימן. במציאות הנוכחית, הפשע בהחלט משתלם - והשופטים חייבים להרתיע באמצעות ענישה שתראה לנגד עיניה את סבלם של הקורבנות ולא את ה"חרטה" של הפושעים
ציפורה בראבי
רפואה היא יותר מעבודה. היא שליחות, ייעוד והצלת חיים. תנו לרופאים את התנאים הכי טובים למלא את השליחות הזאת - צוות מלא ושכר הולם
רחל ליאל
צעירים "צפוניים", תושבי שכונות קשי-יום וחרדים, מבוגרים וצעירים, אנשי מרכז ואנשי פריפריה - כולם הצטרפו למחאת האוהלים. המשותף לכולם הוא האפשרות המתרחקת מהישג ידם לרכוש או לשכור קורת גג    "הקואליציה לדיור בהישג יד", בתמיכת הקרן החדשה לישראל, מציגה דרישות חדשות לממשלה שיסייעו לאזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il