X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגונים רבים מדי בארצנו מתאמצים לרצוח וגם לטעון לירושה באותו הזמן, וכאשר באים להוכיחם על כך, זועקים הם חמס, מקארתיזם, פגיעה בדמוקרטיה וכיו"ב
▪  ▪  ▪
צדדים שונים לחופש הביטוי [פלאש 90]

אסביר: "חוק החרם", כפי שכונה באמצעי התקשורת "החוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם" (כך במקור) הוא אחד האמצעים העומדים לרשות הדמוקרטיה הישראלית לשמור על עצמה מפני דורשי רעתה, המנצלים את זכותם להתבטא. שלא כרבים מן המסקרים ומן המדווחים על אודות החוק ונזקיו הרבים, אזרתי אומץ ואצתי אל אתר הכנסת, משם הורדתי אל מחשבי הפרטי את הנוסח אשר התקבל. לא הסתפקתי אך בזה, אלא גם העזתי וקראתיו מספר פעמים עד תומו.
כשסיימתי לקראו - חשכו עיניי. מנסחי החוק המקארתיסטי, המקיאבליסטי, הפשיסטי, תובעים לחדול את מתן ההטבות הכספיות, הטבות מאוצר המדינה, עבור גופים או ארגונים אשר קוראים ל-"הימנעות במתכוון מקשר כלכלי, תרבותי או אקדמי עם אדם או גורם אחר, רק מחמת זיקתו למדינת ישראל, מוסד ממוסדותיה או אזור הנמצא בשליטתה שיש בה כדי לפגוע בו פגיעה כלכלית, תרבותית או אקדמית" (כך לשון החוק).
במילים אחרות, מותר לעמותת "שלום חלב" להחרים את גבינת הקוטג' בשל מחירהּ הגבוה, אולם, אם תקרא להחרים את גבינת הקוטג' בשל העובדה כי יוצרה במדינת ישראל, תהיה החברה היצרנית זכאית לתבוע אותה בבית המשפט, וכי מה ההבדל בין החרמת מוצר שיוצר במדינה מסוימת, ובין החרמת מוצר שיוצר על-ידי בני דת מסוימת? בשני המקרים אין מדובר אלא בענישה קולקטיבית עבור קבוצות נרחבות אך ורק בשל מדיניות ממשלה.
בית המשפט מצדו, יוכל לפסוק פיצוי בהתאם לנסיבות ולחומרת המעשה, פיצויים "שאינם תלויים בנזק" (לשון החוק), ועליו להתחשב בנסיבות ביצוע העוולה, חומרתה והיקפה.
אינני משפטן, אולם דומה כי החוק השני לחוק זה, בכל האמור למושג "שטח אפור", הוא חוק איסור לשון הרע (בהערת אגב אוסיף כי נראה שעבור בתי המשפט דווקא עניינים הקשורים ברצח והריגה, הם בעלי ה"אזורים האפורים" הנרחבים ביותר, ואין כאן מקום להרחיב).
לגופו של עניין, כשם ש"חוק הנכבה" מונע מימון ציבורי מארגון או גורם אשר מכנה את הקמת המדינה כאסון וכתבוסה, כך "חוק החרם" מונע הטבות כלכליות ואחרות, הטבות הממומנות בכספי הציבור, עבור אותם אלו הקוראים ומעודדים פגיעה במדינה.
לתפישתם של אותם ארגונים, על מדינת ישראל לנהוג, בשם חופש הביטוי העומד מעל הכל, לנהוג כראשונה לסלחנים - לא די בכך שתפנה את לחיה השנייה, עליה גם לכתוב המחאה נדיבה בין בעיטה ליריקה. באופן זהה פועלים בכירי החמאס המתגוררים במזרח ירושלים, שכן אינם מכירים בקיומה של המדינה, אך מכירים היטב את דמי הביטוח הלאומי ושירותי הרפואה המתקדמים.
אילו הדבר היה תלוי בי, הייתי דורש ממשלמי משכורתי לנתב את המיסים המופרשים ממנה לתחומים מסוימים, שכן אינני חפץ לשלם, באופן ישיר או עקיף, את משכורותיהם של דורשי רעתי, גם אלה - באופן ישיר או עקיף, ללא קשר לדתם או השתייכותם הפוליטית, בין אם מציינים את יום הנכבה, בין אם מקיימים אחר מצוות דיני דמלכותא, ובין אם סוגדים הם לאנרגיה הקוסמית אשר מצויה על הפלנטה RZ 189.
חופש הביטוי טומן בחובו הסתייגות ברורה: איסור פרסום והסתה לגזענות, לאלימות וטרור, הגבלות במסגרת החוק על איסור לשון הרע ופגיעה ברגשות דתיים. אומנם אין מדובר, עדיין, על פגיעה לא מידתית ברגשות הציבור, אך נראה כי על המחוקק להרחיב סעיף זה (ועל כך דנו חכמים ממני בכינוס שהתקיים בשנת 2003 במכון הישראלי לדמוקרטיה, וראו המושב בהנחייתה של הפרופ' גביזון).
הייתי מעוניין לבקש מכל אותם נבהלי-החוק לחדול מצביעותם זו. בהסתה פרועה לשנאה, פגיעה כלכלית או פגיעה רוחנית לא תצליחו לתרום לשלום ולקירוב לבבות בין העמים. כשם שאתם מטיפים להידברות ופשרנות בין הצדדים הנצים בעימות הישראלי-ערבי, כך עליכם לדרוש מעצמכם הידברות ופשרנות בין הצדדים הנצים בעימות הפנים-ישראלי, והחשוב מכל - היו אמיתיים עם עצמכם. אל תחזרו אחר כספי המדינה, אותה מדינה שאתם מבקשים לפגוע בה.

הכותב בעל תואר שני בלשון עברית. מורה ללשון, הבנת הנקרא והבעה.
תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ניסיון לרצח ותביעת הירושה של מתנגדי "חוק החרם"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  21/07/11 14:46
2
פשוט, ברור, לענין ומדויק ל"ת
נב  |  26/07/11 15:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
סדרת הכתבות בטלוויזיה (ערוץ 10 - מיקי רוזנטל), תחת הכותרת "הכתם שנשאר", הוא מסמך משפטי חברתי בעל חשיבות רבה. עשרות אנשים שנעצרו, נחשדו בעבירות שעשו כותרות ענק בכל כלי התקשורת, והסתיימו בקול דממה דקה או בסגירת התיק, לא התאוששו מכך מעולם. ללא פיצוי, ללא בקשת סליחה או הבעת חרטה וללא אזכור תקשורתי, השאירו אותם פצועים ודומעים בשטח
אהרון רול
בכל המהומה אשר סוחררה בכוונה תחילה בידי אינטרסנטים ואינטרסים שלא ממין העניין נגד חוק האנטי-חרם, שכחנו את הנפגעים עצמם, אלו שעליהם מוטלות חרמות בידי קבוצות ישראלים כבר שנים - המתיישבים ביו"ש. בסיפור זה הרי קיימים פוגעים ונפגעים, שכחנו?
אריק בכר
מועצת העיתונות הבריטית עלולה להיות הקורבן הנוח ביותר של הוריקן הזעם הציבורי המכה בבריטניה לאחר שהעיתונות בה סרחה. כדאי לעיתונאים כאן לעקוב מקרוב אחרי המתרחש בחצרה של הוד מלכותה
אמנון פורטוגלי
שלומיאליות מוחלטת של הממשלה ושל הזכיין, ואין פוצה פה ומצפצף, כולל התקשורת. גרוע מכך, הצעת החוק של משרד התחבורה אינה עוסקת רק בתיקון בעיות הרכבת הקלה, אלא גם בהפרטת הרכבת. וזאת לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הכריז לפני כשנה כי קווי הרכבת בישראל לא יופרטו, והוא דבק בגרסתו גם עתה, וטוען כי כל כוונתו היא לפעול לשיפור הבטיחות ברכבת
אריה אגוזי
את האזרחים הניצבים בצומת ונדרשים לסכן את עצמם כדי לאפשר מעבר חלק לא סופרים. די היה לשמוע את האנשים ברחוב למראה השיירה שניסתה לעבור בצומת החסום בתל אביב בשבוע שעבר, כדי להבין מה הציבור חושב על השיטה, אבל בתוך הרכבים הממוגנים כהי-החלונות לא שומעים דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il