X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על המשטרה לבדוק גם את המתלוננות במכונת אמת. למתלוננת שמגישה תלונה אין חרב-פיפיות מעל ראשה. ברור לכל שאם תלונתה תהייה תלונת שווא המשטרה לא תמהר לפתוח בחקירה נגדה בגין תלונת כזב, אף שהחוק מגדיר זאת כעבירה
▪  ▪  ▪

ביום שלישי (19.07.11) הותרה לפרסום פרשה שבה המשטרה עצרה איש תקשורת מוכר בעקבות תלונה על אונס ברוטאלי, תלונה שלאחר חקירה התברר כי אין בה די ראיות כדי להגשת כתב אישום.
חוקרי המשטרה סברו כי שילוב של שורה של פרמטרים בחקירה מובילים למסקנה שאין מקום להגיש כתב אישום. איש התקשורת עבר בהצלחה בדיקת פוליגרף משטרתית, עימות שנערך בין הצדדים חיזק את טענתו שיחסי המין היו בהסכמה, תכתובות הדדיות שהמשטרה שיחזרה בצ'אטים בפייסבוק ועוד. התיק, נזכיר, נסגר בסופו של דבר בנימוק של חוסר ראיות.
מתחילת הפרשה הוטל עליה איסור פרסום גורף, שלימים התברר כמוצדק. האיש שבו מדובר מוכר, ומשתכר מפרסומו. מדוע אם כן נחוצה צליבתו בפומבי בשעה שטרם התגבשו ראיות נגדו?! הרי העננה שהוטלה עליו מלכתחילה תמשיך ותרבוץ עליו לכל ימי חייו.
בצדק התעקשו המשטרה, בית המשפט ופרקליטיו לאסור את פרסום שמו. לימים, התיק נסגר. לא נמצאו ראיות. נחסכה לאיש התקשורת עוגמת נפש רבה באי פרסום שמו. לעיתונאי אדם שוב, ולשחקן רמי הויברגר, ולעוד שורה של ידוענים לא היה מזל כזה. שמם כיכב בכלי התקשורת, לעיתים בכותרות הראשיות, משום ששמם לא נאסר לפרסום. תיק החקירה נגדם נסגר לבסוף, והתברר שלא היו דברים בגו. את הצלקת והפרסום הם ייאלצו - בעל כורחם - לשאת כל חייהם. הם, בשונה מיעקב ממפעל האלומיניום בחדרה, מוכרים, מה שגורר פרסום מאסיבי יותר.
אני רוצה להדגיש שצריך להוקיע ולמצות את מלוא חומרת הדין עם עברייני מין. ככל הניתן. יש לברך על כך שהמשטרה חוקרת בנמרצות עבירות מין, כמו גם שארגוני הנשים פועלים בנמרצות רבה. עם זה, אסור שיהיו מקרים שבהם בלהט פרסומים שונים, שנאה לעברייני מין, ורצון להרתיע, יהיו מי שישלמו בדרך מחיר שלא בצדק. המחיר יכול להיחסך.
האופן שבו טיפלו כל הגורמים בפרשת איש התקשורת שלא נמצאו ראיות נגדו, צריך להיות אבן-דרך לכל מקרה שבו מוגשת תלונה שכזו נגד חשוד פוטנציאלי. על המשטרה ובית המשפט למהר ולאסור את פרסום שמו, לעיתים את פרסום הפרשה-מה גם שבנוסף לכל בפרסום עצמו יש כדי להעלות חרושת שמועות זדונית, ועל התקשורת להמתין בסבלנות עד לבירור הדברים. על המשטרה לנהל חקירות כאלה בסדר עדיפות עליון כדי להגיע מהר לחקר האמת.
אין זה פופוליסטי לומר, אבל לדעתי, על-רקע המקרים הרבים שבהם תלונות שהיו בחודשים האחרונים הסתיימו בלא אישום, על המשטרה לבדוק גם את המתלוננות במכונת אמת. למתלוננת שמגישה תלונה אין חרב-פיפיות מעל ראשה. ברור לכל שאם תלונתה תהייה תלונת שווא המשטרה לא תמהר לפתוח בחקירה נגדה בגין תלונת כזב, אף שהחוק מגדיר זאת כעבירה. יש לנסות ולמזער ככל הניתן את האפשרות להגשת תלונות שווא. המשטרה נמנעת מלחקור באזהרה נשים שהתברר כי תלונתן היא תלונת כזב, כדי שלא להרתיע נשים אחרות מלהתלונן. מדוע בעצם ? אם אישה מגישה תלונת סרק, בצד השני נמצא מישהו שחייו נהרסו. יותר מזה, ריבוי תלונות סרק עלול לפגוע בנשים עצמן שבאות להתלונן תלונת אמת וזה מצב שאסור שיקרה!!

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד למזער פגיעה בחפים מפשע בתלונות בעבירות מין
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אילו ארבל היתה גבר ...
מישקה   |  22/07/11 01:01
2
יש כלים יותר מתוחכמים מפוליגרף
ע_הראל  |  22/07/11 09:49
3
עדי היא בן או בת?
איש עצוב  |  22/07/11 11:03
4
לבטל את חוק אלמ"ב לאלתר....
ירון זכאי 1  |  22/07/11 18:49
 
- מה זה חוק אלמ"ב?
סתם_1  |  23/07/11 23:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טליה פישמן
אין לארצות הברית דרך לקצץ בבת אחת 44% מן ההוצאות שלה ומצד שני, אם היא לא תעמוד במחויבויות ירד דירוג האשראי שלה, מה שיוביל מן הסתם לירידת דירוגי האשראי של כל הבנקים והחברות האמריקניות הגדולות    מפולת הכלכלה האמריקנית כבר בדרך?
נסים גבאי
הייתי ממקימי סניף "רמי לוי" בנתניה, אחרי חודשיים וחצי התפטרתי בזעם    אחת הסיבות להתפטרותי: מערכת שלא ממש תפקדה    אשליות מוכרים בזול
צבי כסה
חניכי תורת ז'בוטינסקי שהגיעו לשלטון מפחדים מכנופייה לא דמוקרטית, בולשביקית במקורה, בורחים מלהצביע נגד חוקים אנטי-דמוקרטיים, שמרחיקים את יהודי התפוצות ממדינת ישראל. כאן, בארץ-אהבתם, כנופיית פטריוטים משבשת דמוקרטיה ומאיימת על בית המשפט העליון
רן מלמד
האומנם אי-אפשר לדרוש מהרופאים הבכירים להיות שותפים מלאים לשביתה? אי-אפשר לגרום לכך שגם הלקוחות העשירים שלהם יצטרפו למאבק, בהבנה שכל עוד לאוכלוסייה המוחלשת אין נגישות מלאה לשירותים רפואיים ראויים - גם להם לא יהיה?
איתמר לוין
ביום ה-22 של עדותו, אהוד אולמרט איבד מספר פעמים את שליטתו העצמית, כאשר דפק על השולחן, צעק, העליב את התובע, השתלח בעדים וכינה אחד מהם "שרץ". בעוד תשובותיו נותרו רהוטות וארוכות, נראה שההתפרצויות חושפות את הלחץ הגובר בו הוא נתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il