X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שהצעות החוק ההזויות של מחנה הימין מראות על אובדן דרך ועל רצון לנקמה ברשויות השלטון
▪  ▪  ▪

בשבועות האחרונים החל גוש הימין לשלוט. הוא מנצל את כוחו הפרלמנטרי כדי להעביר חוקים שאולי מסתתרת כוונה טובה מאחוריהם, אך בפועל היא מגבירה את הדה-לגיטימציה נגד ישראל בעולם. המחנה פועל כמו גוף מחתרתי המעוניין לפקח על ארגוני זכויות אדם המזוהים עם גוש השמאל, הגבלת כוחו ושינוי הרכבו של בית המשפט העליון, ושלילת אזרחויות מאנשים הפועלים נגד ישראל.
לצערי, מעשים אלו אינם מעידים על אומץ אלא על פחדנות. למשל, לא ברור לי מדוע אנשי הימין לא תובעים מרשויות החוק בישראל לעצור את הפרופסורים ניב גורדון, חיים בראשית ואילן פפה המזוהים עם גוש השמאל ומטיפים נגד קיומה של מדינת ישראל. למה הם הצטרפו בלהט משיחי ואידיאולוגיה בעד סוחרי הדת יעקב יוסף ודוב ליאור אשר סירבו להגיע לחקירה במשטרה, במקום לחזק את שלטון החוק. נשאלת השאלה: מה ההבדל בין השמאל לימין כיום?
הבדלים אידיאולוגיים בין שני המחנות:
  • מחנה השמאל נמצא בשפל מבחינה פרלמנטרית, אך תפישת עולמו הבסיסית לא השתנתה.
  • מבחינה מדינית הוא דוגל בפשרה טריטוריאלית, בוויתורים כואבים על חלקי מולדת, ובמשא-ומתן עם אויבינו הרעים.
  • הימין נסוג בשנים האחרונות מרעיון "ארץ ישראל השלמה". כך, למשל, בנימין נתניהו קיבל את הסכמי אוסלו למרות שהתנגד להם, אריאל שרון פינה את רצועת עזה באורח חד-צדדי.
שינוי הגישה של הימין הוא תוצר מעשי של תהליכים גלובליים ואזוריים, וכן בצורך של הציבור הישראלי בהפרדה שבין ישראלים לפלשתינים.
כפי שאנו רואים בשתי המחאות האחרונות, "הליכוד" אינו מייצג את השכבות החלשות ונדמה שהוא איבד גם את הרגישות החברתית בה הוא ניחן בתקופת בגין ושמיר. וכך, בעוד אצל גוש השמאל הלב הפסיק לפעום והשכל עובד שעות נוספות, אצל גוש הימין הלב פועם אך הוא מזמן איבד את חוש הכיוון.
אין ספק שהדמוקרטיה הישראלית נמצאת בסכנה בגלל האמוציות הרבות שמפגין גוש הימין ולאו-דווקא בשל האידיאולוגיה שהוא מציג. מדינת ישראל צריכה שני גושים חזקים אשר יפתחו רעיונות מרתקים ומעשים אמיצים ונחושים.

תאריך:  23/07/2011   |   עודכן:  24/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלקיים רפאל
קשה שלא לשים לב שלאחרונה אנו שומעים פחות ופחות על אותם אישים ידועים בדיעותיהם האנטישמיות בקרב מי שאינם יהודים במסגרת במרחב המדיני פוליטי
ד"ר איתן לסרי
לאחר כ-110 ימי שביתה ובמצב שנוצר כעת, מתבקש מהלך אמיץ של ראש הממשלה להגביר את מעורבותו ולהכריע באומץ לסיום שביתת הרופאים בטרם ייגרם נזק ארוך טווח למערכת הבריאות שלנו
ערן שכטר
בעוד שמחאת הרופאים המתמחים מוצדקת, ומוצלחת כיוון שהיא מכוונת מטרה ונוטל שיקולים אחרים ופוליטיים, מחאת הדיור, מוצדקת מצד אחד, אך נועדה לכישלון מצד שני. המעורבות של גורמים פוליטיים והצטרפות אגודת הסטודנטים פוגעים בלגיטימיות המחאה
אלישע פורת
לפעמים אני כורע על ברכיי להודות לאותה פקידה במטכ"ל, או אחותה שבפיקוד צפון, שבנעימות רכה הצילו בתשדורת אחת קצרה את חיי. ולו רק כדי שאיוותר בחיים, ואספר את הסיפור הלא-ייאמן של הספינה ושלושת צריחיה, של חבורת חיל-הים האמיצה, זוללי הבננות, ושל סיירי הגדוד של גולני, שנישאו על הנחתת הרעועה, כנישאים אל המזבח
יהודה דרורי
אני קורא לכל מי שנסחף בגל "הניצחון" בהצבעה השבוע בכנסת נגד חקירת ארגוני השמאל שיסביר מה הקשר בין ועדה פרלמנטרית הבודקת מעורבות מסוכנת של גורמים עויינים מחו"ל בעמותות במדינתנו ובין "פגיעה הדמוקרטיה"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il