X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאט לאט מתנפצים יותר ויותר מיתוסים על סגולותיו של האוכל הבא לקירבנו. לא מזון אורגני, לא סוכר חום, לא ירק כתום וגם לא הקליפה שלו - אינם זכאים לקכל עדיפות, ושום מאכל גם לא ישפר את כוח הגברא!
▪  ▪  ▪
פלפל אורגני. שיגעון להוצאת כספים מיותרים [צילום: יח"צ]

האם, אמנם, נחשב מזון טבעי לאוכל בריא יותר? מסתבר שלא בהכרח. אבל על-פי אחד המיתוסים הרווחים בציבור, מזון כזה מוכרח להיות בריא מעצם טיבו. ובכל זאת, שום מחקר מדעי לא מוצא לקביעה הזו סימוכין. יתר על כן: המציאות מוכיחה שדווקא חומרים רבים בטבע הם, אפילו, בעלי השפעה מזיקה לבריאות.
מכאן צמח גם מיתוס נוסף, המתייחס למוצרי-מזון אורגניים. על-פי האמונה הנפוצה, קיימת בהם כמות גדולה יותר של ויטמינים מזו המצויה במזון רגיל. אלא שבדיקות מקיפות העלו כי במזונות הרגילים קיימת כמות-ויטמינים זהה לזו המצויה במזונות האורגניים.
הלב פשוט נחמץ משיגעון האוכל האורגני, שמניע אנשים להוציא עליו כסף מיותר, ללא שום תועלת, כאשר המזון הרגיל זול ממנו בעשרות ואף במאות-אחוזים.
עוד מיתוס שנופץ בעליל מתייחס לערכם התזונתי של ויטמינים המצויים בקליפתם של פירות וירקות. מחקרים מקיפים שנערכו בנושא מוכיחים, במפורש, כי בשאר חלקי הפרי והירק מצויים לא פחות ויטמינים בעלי ערך תזונתי מאשר בקליפה עצמה.
צבע כתום
בהקשר לכך רווחת, עדיין, אמונת-שווא הקשורה לצבעיהם של פירות וירקות. המיתוס, הקיים בבתי-אב רבים, מייחס עדיפות ברורה לצבעים הכתומים, באשר הם מכילים, כביכול, יתר-ויטמינים. מסתבר שגם לאמונה הטפלה הזו אין על מה לסמוך. אחרי ככלות הכל, לא הצבע הוא זה שמשנה את איכותם של הירקות והפירות, כשפלפל ירוק, למשל, שווה בדיוק בערכו התזונתי לזה של הפלפל הכתום.
מיתוס-מזון, הגובל בסכנת-חיים של ממש, היה נפוץ בארץ במחצית הראשונה של המאה הקודמת. הוא קבע, בהחלטיות מלאה, ששתייה לאחר אכילת אבטיח גורמת, בהכרח, לשלשול או לכאבי-בטן, אם לא למוות עצמו. במיתוס הזה דבקו אפילו גורמים רפואיים רבים(!).עד שהוא נופץ לרסיסים בקביעה הידועה כבר ממילא, שהאבטיח עצמו מכיל מים במרביתו.
חום ולבן
מי לא זוכר את האגדה שרווחה שנים רבות במחנות-צה"ל, לפיה שבעה זיתים שווים בערכם התזונתי לביצה אחת. אלא שמה עניין שמיטה להר סיני, באשר מובן מאליו שהזית אינו עשוי לשמש תחליף לביצה, משום שכלל אינו מכיל חלבון.
מיתוס אחר, נפוץ לא פחות, התייחס לעליונותו, כביכול, של הסוכר החום על הסוכר הלבן. האמת היא שאין שום הבדל ביניהם מבחינה תזונתית. החומרים בשניהם זהים לחלוטין ומבחינת ערכם התזונתי הם דומים לתכונותיו של הדבש. שניהם מורכבים מפחמימות קלות לעיכול והם מספקים, שווה בשווה, את האנרגיה הזמינה לגוף.
וא-פרורפו דבש: מסתבר שמה שקרוי "דבש-מלכות" איננו עדיף על הדבש הרגיל. דבש הוא דבש, אלא אם כן הוא מזוייף, כשהוא מורכב מסוכר על חשבון צוף הפרחים. מבחן הבדיקה לגילוי הרמייה הוא באמצעות...נמלים. נסו ותראו: אלה מתקרבות רק לדבש מזוייף!
מיתוסים אחרים, שאין להם שחר, קשורים בגזר, שאכילתו, כביכול, טובה לעיניים; או לתרד, שעשיר, כביכול, בברזל. וצר לנו לנפץ עוד מיתוס רווח על מזונות המשפרים את כוח הגברא. שום מחקר מדעי עדיין לא הצליח להוכיח זאת.

תאריך:  02/08/2011   |   עודכן:  02/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשליות התזונה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי שכתב את הכתבה הזו אידיוט
דוקטור דוליטל  |  2/08/11 12:22
2
"לדוליטל"
שמעון ש.  |  2/08/11 16:08
3
ומה שכחנו?
סתם_1  |  3/08/11 07:48
4
אוכל אורגני בריא יותר
האזרח א  |  3/08/11 14:51
5
אותי המילה "אורגני" לא קונה
11הילה11  |  4/08/11 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
נביא הדור השמאלני המזוין, אביב גפן הגיע למחאת האוהלים ברוטשילד. לפניו, אחריו ואיתו, הגיעו אומנים רבים. מצוקה מדליקה כזאת, טרם ידענו. רבים מהם היו מוכנים לוותר על עזרת הממשלה בדיור, בתמורה לסבסוד הגראס...
אסף גולן
אנשי השמאל הללו, שזכו משום מה לחיבוק תקשורתי אוהב, מאיימים על עצם הסדר החברתי הקיים במדינת ישראל. מימוש שאיפותיהם לא יוביל להטבה כלכלית לשכבות הביניים ולעניים בישראל, אלא להתרסקותה של הכלכלה הישראלית כולה, כפי שקרה ביוון ובספרד
דניאל גיגי
מאבק האוהלים הוא המאבק של מעמד הביניים, לכן חשוב שנציג אג'נדה ברורה לשינוי ולא נסתפק בשינויים מיידיים שתהיה להם רק השפעה קצרת-טווח    לא בכל יום אנו רואים מחאה כמו שרואים היום, לכן חייבים לדאוג שתהיה לה השפעה משמעותית, שתשנה לחלוטין את האופן שבו מתנהלת הפוליטיקה בישראל
יובל לובנשטיין
הטייקונים מלמדים אותנו את "רזי הכלכלה החדשה", או במילים אחרות - "תספורת"    תספורת היא מילה נרדפת לגזילה או גניבה. אז למה לקרוא לנבלה בשמות תואר מעולם האגדות והדימויים היפים?
איתן קלינסקי
נביאי ישראל לא שידרו חזון של מדינה, שעוצמתה הכלכלית ניכרת אך ורק בעוצמת הבורסה ברמת גן ובעוצמת הבנקים בסיטי של תל אביב, עוצמה , שמותירה יותר מדי קבוצות גדולות מחוץ למעגל הסולידריות שלה. עוצמתה הכלכלית של מדינה ניכרת בחוסנם זוגות צעירים, שמבקשים לקיים את עצמם בקריית שמונה, בשדרות בתל אביב ובנצרת עם שני ילדים קטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il