X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד שבשנת 2010 נרשמה עלייה של 9% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל, פוליטיקאים מציגים את הנוער כבוגר ואחראי מספיק כדי לנהוג וכדי לבחור. זה משרת את האינטרס שלהם להיבחר, אבל זה לא משרת את האינטרס שלנו לחיות
▪  ▪  ▪
למה מקלים ראש עם מישהו שנהג שתוי? [צילום: ישראל פלאוט - מד"צ זק"א]
אנחנו מאושרים
יוסף קנדלקר
אנחנו מאושרים כי אנחנו מרגישים בטוח. אנחנו מרגישים שאין בלתנו. אנחנו עם סגולה. אני מצטער לספר לכם שכולנו טועים. אנחנו מפסידים במלחמה שגבתה מאיתנו כשלושים אלף איש - יותר מכל מלחמות ישראל. האבסורד הוא, שאנחנו גם לא מוכנים לעשות כלום כדי לעצור את המלחמה הזו. למלחמה הזאת קוראים - המלחמה בתאונות הדרכים
לרשימה המלאה

כפי שכבר כתבתי בטור הקודם שלי, השנה שחלפה הייתה שנה קטלנית בכבישי ישראל: בשנת 2010 חלה עלייה של 9% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בהשוואה לשנת 2009, כאשר בסך הכול נהרגו 349 בני אדם, ב-304 תאונות דרכים אשר הוגדרו כ"קטלניות" (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).
לפי הלמ"ס, בשנת 2010 נרשמו 27,735 נפגעים ב-14,603 תאונות דרכים. נתונים אלה, יש לציין, מתייחסים אך ורק לתאונות דרכים שאירעו בתחומי מדינת ישראל ללא שטחי יהודה ושומרון ורק לתאונות אשר נרשמו על-ידי משטרת ישראל.
ממחקרים שנעשו עולה כי כמחצית מתאונות הדרכים הקטלניות נגרמות כתוצאה מנהיגה תחת השפעה של אלכוהול או סמים או בשילוב של שניהם. האם מישהו מאיתנו היה מוכן לצאת למלחמה עם מישהו שיכור או מסומם? למה אנחנו מקלים ראש עם מישהו שתפס ראש והחליט לנהוג אחרי בילוי?
מחקרים מראים שככל שגילו של הנהג צעיר יותר כך עולה רמת הסיכון שלו להיות מעורב בתאונות דרכים בשל חוסר ניסיון בנהיגה. עולה גם כי נהגים צעירים בארץ (בני 17-24), גורמים ל-22 עד 24 אחוזים מתאונות הדרכים, בעוד שהם מהווים רק 16% מאוכלוסיית הנהגים. אז מה אנחנו עושים? עוד שיעורי נהיגה, עוד טסט ועוד כסף למשרד התחבורה. חינוך לנהיגה נכונה? מה פתאום! כמה כסף עוד אפשר לקחת מכיסו של הנהג המתלמד הפכה להיות השאלה המרכזית.
פוליטיקאים מציגים את הנוער כבוגר ואחראי מספיק כדי לנהוג, כדי לבחור, כדי לשנות. זה משרת את האינטרס שלהם להיבחר, אבל זה לא משרת את האינטרס שלנו לחיות.
עוד עולה כי הזמן הקריטי לתאונות הוא סוף השבוע. כ-43% מהתאונות הקשות והקטלניות מתרחשות בין חמישי בלילה לראשון בבוקר. שעות הסיכון הגבוהות ביותר - שעות הערב והלילה בין שישי לשבת. מישהו מכיר הורה שביקש מבנו לא לצאת בסוף שבוע אלא דווקא באמצע השבוע? ההורים מעדיפים לא לישון כל הלילה ורק לא "להרוס לילד" את האפשרות לבלות יותר טוב. ומה עם לחיות יותר? מה עם אפשרות לצאת לבלות בימים אחרים? מי זה שקבע שמקומות בילוי חייבים להיפתח רק מ-12 בלילה? תשע בערב היא לא שעה מספיק טובה?
על-פי נתוני משטרת ישראל, הסיבות העיקריות לתאונות הקשות הן: אי-ציות לרמזור, סטייה מנתיב (בעיקר ניסיונות עקיפה על קו לבן רצוף), אי-מתן זכות קדימה, אי-שמירת מרחק, מהירות מופרזת לתנאי הדרך (להבדיל ממהירות שאינה חוקית) ואי-מתן זכות קדימה להולכי רגל (כשליש מההרוגים בתאונות הם הולכי רגל). חלק ניכר מהולכי הרגל שנהרגו, נפגעו בעת שחצו מעבר חצייה מסומן.
ומה עושה משטרת ישראל כדי לאכוף את הבעיה?
העיתון גלובס מיום 27/8/10, מספר כי, לאחרונה הוצבו כשלוש מאות מצלמות דיגיטליות ברחבי הארץ. בניגוד למצלמות הישנות, הם מצלמות בלי הפסקה והדוח מגיע לנהג תוך כמה ימים. וכיצד נקבע מיקום המצלמות? המבקרים טוענים שמיקום המצלמות לא נבחר לפי שיקולים הקשורים לבטיחות אלא לפי סיכויים למספרי דוחות גדולים יותר. כדוגמה ניתן לראות שלמרות היותו של כביש מספר 1 נחשב טוב ובטוח מונחים בו לא פחות מתשע מצלמות מהירות.
גם שוטרי תנועה מעדיפים לעמוד איפה שהכי קל לתת דוחות. זה מקצר את המשמרת לשעה עבודה ושמונה שעות מנוחה. ושוב האזרח משלם- פעמיים- בנפשו ובמאודו (ממונו). פעם אחת בדוח, ופעם שנייה בזה שהניידת יכולה להציל חיים במקום שצריך אותה.
השוטרים לא אשמים. כולנו נמדדים בסופו של יום העבודה לפי סטטיסטיקה
.
אפשר לכתוב עוד המון אבל נסיים בסיפור יפה אותו שמעתי בחדר המורים: מספרים על אנשי שבט קדמון, שנתגלה להם קוסם והציע להם מרכבת פלאים שניתן להפיק ממנה תועלת, עזרה, הנאה ומהירות. אנשי השבט שעד אז נעו על חמורים בלבד, היו מאושרים, אך בהסתייגות שאלו "ומה עלינו לתת תמורת המתנה?". צחק הקוסם את צחוקו ואמר: "עליכם להעלות קורבן, קורבן אדם! ואל תחשבו שאני אסתפק בחולים ובחלשים, עליכם להעלות קורבן בעיקר את הבריאים והחזקים..". הסתכלו אנשי השבט אחד על השני במבוכה, מצד אחד מרכבת הפלאים קסמה להם מאוד ומצד שני להקריב קורבן? שאלו אנשי השבט: "כמה קורבנות"? ענה הקוסם: זה כבר תלוי בכם!!

תאריך:  04/08/2011   |   עודכן:  04/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
מזה שנים רבות ממשלות ישראל מדברות בשתי שפות: שפה כלכלית עם קבוצות לחץ, ושפה מדינית עם הרוב הדומם. עכשיו הרוב, שאינו דומם יותר, רוצה שהממשלה תדבר גם איתו בשפה כלכלית, ואת ראש הממשלה זה מפחיד, מאוד
זאב בן-יוסף
הפרכת ניסיונו של נתניהו להציג את ז'בוטינסקי כמי שהטיף רק לתחרות חופשית תמידית במשק ומוכיח כי ז'בוטינסקי תמך דווקא במעורבות ממשלתית מרחיקת-לכת בכלכלה בזמן משבר חברתי בו נוצר פער גדול מדי בין עשירים לעניים
איינאו פרדה סנבטו
השמאל והתקשורת לא יוכלו לבוא בטענות על הממשלה בגין נדיבותה לאוכלוסיות שונות בתואנה שזו כלכלה פוליטית. הליכוד צריך לחבק ולברך את המפגינים על שנתנו לו מתנה פוליטית על מגש של כסף, ולהתחיל לעשות עבודה יסודית ולטפל בבעיות החברתיות
ירון כהן
השוואה בין ביטוחי בריאות שונים, חשוב שתיעשה מוקדם ככל הניתן, כדי ליהנות כבר בגיל צעיר מיתרונותיו המשמעותיים של ביטוח בריאות משלים    וגם: מדוע כדאי לעשות ביטוח סיעודי בגיל מוקדם
יצחק ג'קי אדרי
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כל ניסיון להוביל את המחאה בלי הנושאים הללו נועד מראש לכישלון, כישלון שיוביל אלפי עובדי-קבלן וחברות כוח-אדם לכבוש את ההסתדרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il