X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על המדינה ליצור מערכת של ביטוח חינוכי משלים - ביטוח שיכסה את התשלומים השנתיים הנדרשים בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים הביטוח הזה יוכל להמשיך ולכסות שכר הלימוד בן 3 שנים של חינוך אקדמי או מקצועי-גבוה
▪  ▪  ▪
[צילום: ששון תירם]

כלכלת מדינת ישראל הגיעה להישגים גבוהים מהיותה "מדינת שכל", מדינה עם מאגר של מוחות פוריים ויוצרים, ובזכות זה התברגנו באחד המקומות הראשונים בעולם במהפכה המדעית-כלכלית שעבר העולם המערבי ב-20 השנים האחרונות.
לפיכך, אין ספק שאם המדינה רוצה לשמר ולפתח "כלכלת מדע" זו, עליה להמשיך ולטפח את הדור הצעיר בכוון של חינוך מעולה, לרבות חינוך גבוה לכל. ממשלות ישראל והכנסת בשנים האחרונות אכן התחילו לשנות דברים רבים לטובה בנושאי החינוך לרבות בהקשר לגודל כתות הלימוד ובאשר לאיכות המורים ושכרם.
אלא שמצד שני, ההוצאות של המשפחה הישראלית לחינוך הילדים הינן כיום מעל ומעבר למה שהמדינה מבטיחה לאזרחיה כחינוך חובה חינם.- - ומכאן שתשלומים לנושאי החינוך בתקציב המשפחתי בארץ עולים משנה לשנה ונמשכים גם לאחר ש"הילדים" שירתו בצבא ורוצים ללמוד מקצוע, אם במכללה, באוניברסיטה, או בסמינרים ובכל מוסד אחר.כסף שנחסך למגורים לדור הצעיר נשחק ע"י ההוצאות לחינוך, וגלי המחאה ברחובותינו הינו בחלקן תוצאה ישירה של עול עלות החינוך על אזרחי המדינה שבעקיפין מונע רכישות לדיור.
כאמור, מדובר בהוצאה שנתית לחינוך של משפחה הנאמדת בהרבה אלפי שקלים. אלו הוצאות שמשפחות לא יכולות לעקוף או לבטל אבל מצד שני, המדינה בהחלט יכולה להקל על בעיה זו באופן משמעותי.
על המדינה ליצור מערכת של ביטוח חינוכי משלים - ביטוח שיכסה את התשלומים השנתיים הנדרשים בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים (לטיולים, מסיבות, ספרים, ציוד לימודים וביטוחים שונים, ואולי גם ליום חינוך ארוך וארוחה חמה). הביטוח הזה יוכל להמשיך ולכסות שכר הלימוד בן 3 שנים של חינוך אקדמי או מקצועי-גבוה.
ביטוח חינוכי משלים יוכל להתבצע על-ידי העלאה בשיעור אחוז אחד בגביית דמי הביטוח הלאומי. הגבייה של האחוז הנוסף הזה בביטוח לאומי, לא יקשה על הניהול התקציבי של המשפחה הישראלית כמו שלוחץ עליה ההוצאה החושית/שנתית לחינוך, ומצד שני יש בהצעה זו המקור התקציבי למדינה לשיפור משמעותי ביותר בכל מערכת החינוך והתחשבות באזרחים.
ברור שיהיו ויקומו ביננו כאלה שיאמרו: "ואם אין לי ילדים, או שהם בוגרים, למה שאשלם עבור ביטוח חינוך משלים?"
התשובה לכך הינה פשוטה: "ביטוח חינוכי משלים בא ליצור חברה יותר שיוויונית ויותר חכמה, לשפר את הכלכלה ואת עתיד המדינה- -וזה נוגע לכל האזרחים, לא רק למי שיש לו ילדים"
בהערת שוליים אספר פה כי לפני כ-17 שנה מונייתי ע"י שר האוצר דאז להיות חבר בוועדת לנגרמן, שזו הייתה ועדה ציבורית שמינתה הממשלה לטפל בכל הנושא של "תשלומי הורים בבתי הספר" ולהמליץ על פתרונות.
לאחר דיונים רבים העליתי הצעה שיוטל חצי אחוז מס נוסף בביטוח הלאומי, מס אשר יכסה לחלוטין את כל הוצאות החינוך הנדרשות מההורים. (ברור שהגשתי הצעה זו לאחר הסכמה עם שר האוצר). ועדת לנגרמן אישרה המלצה זו והעבירה אותה לממשלה לביצוע אלא שהממשלה נפלה זמן קצר לאחר מכן, ושרי האוצר שבאו בהמשך פסלו זאת מידי שנה ללא כל הסבר...
הגיע הזמן שהממשלה תיקח צעד אמיץ וחשוב זה במסגרת ההקלות על אזרחי המדינה ולמען החינוך וכלכלת העתיד של המדינה וההבראה החברתית.

תאריך:  05/08/2011   |   עודכן:  05/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכאל וולפה
בנימין נתניהו הוא אוהב הארץ, גיבור ישראל, איש אמיץ, כריזמאטי, מנהיג שנבחר באורח דמוקרטי    האם יוכיח פרגמאטיות ויודה שטעה במדיניות ההפרטה אותה הוליך במשך שנים? האם יצטרף ביבי אל בגין ואל בן-גוריון כאחד מן המנהיגים הישראלים הפרגמאטיים, כבֵּית השלישי בשלושת הבֵּיתים הגדולים של מנהיגי ישראל?
ציפי לידר
מה בין חומש במדבר לחומש דברים? על דיבור ומסעות והמנהיגות שביניהם    מיהו מנהיג?    פני הדור כפני הכלב?    תוכנית חוֹמש - לא מה שחשבתם    וגם על אֵיכָה וחזון: בין צדק לצדקה    עם הפנים לשלום
יובל לובנשטיין
רשתות המזון עברו לא מעט שינויים במהלך השנים האחרונות, תוך מעבר לשוק הזול, המחיר או שוק הדיסקאונט    4.99 זה זול? לא בהכרח...
חננאל ובר
משה רבינו החל לשחזר את תחילת מסעם של בני ישראל מחורב ארצה, וגילה לנו ב'דברים' משהו מדהים שלא ידענו קודם לכן. גילוי היסטורי חשוב נוסף שאנו לומדים מפרשת 'דברים' קשור לתגובתו של משה רבינו בעת חטא המרגלים
נסים ישעיהו
גל המחאות השוטף את המדינה - בפנימיותו הוא נובע מחוסר נחת כללי שנמשך כבר זמן רב. המחאות בעניין כזה או אחר הן רק התסמינים, הבעיה האמיתית עמוקה הרבה יותר ממחירו של מוצר זה או אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il