X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השאלה העיקרית כיום היא: עד כמה תהיה הוועדה שהקימה הממשלה בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג מסוגלת לפעול להקלות, מבלי לגרום לנזק ממשי ליציבה הכלכלית של המדינה, כי על כך יקומו או יפלו דברים
▪  ▪  ▪
מנואל טרכטנברג [צילום: פלאש 90]

קיימים 3 קריטריונים לבחינת ההקלות הנדרשות (והאפשרויות לממנם):
ללא פגיעה בתקציב המדינה
ראשית יש לעמוד על נושאים שאין בצידם הוצאות כספיות כמו:
  • הטלת פיקוח סלקטיבי על המחירים למוצרים שונים,
  • חוק המטיל מס על דירות ריקות
שיפורים מעודפי התקציב
בשלוש השנים האחרונות נוצרו עודפים משמעותיים בתקציב המדינה, ובו-זמנית רשות המיסים הכריזה בתרועות ניצחון שבשנתיים האחרונות נגבו מהציבור כספים מעל ומעבר למתוכנן!!.
שני הדברים הנ"ל אומרים לנו:
  • שהמדינה גובה מיסים יותר מאשר לכסות את תקציבה.
  • שהמדינה מקציבה יותר מידי כספים לפעילויותיה מאשר נדרש.
מדיווחי האוצר (ורשות המיסים), נראה שכיום מונחים בקופת המדינה 10-9 מיליארדי שקלים כעודפים - כשאנשי האוצר מוסיפים מייד בגאווה שזה יאפשר לחסל מהר יותר את חובותיה החיצוניים של המדינה. אבל השאלה היא, לאן יותר חשוב להעביר עודפים אלו, להקדים תשלום לאיזה בנק בחו"ל או לטיפול בעוולות החברתיות/כלכליות שנוצרו בשנים האחרונות?
ללא כל ספק, סכום של 10 מיליארד שקל חייב להיות מכוון כדי לסייע:
  • סיום שביתת הרופאים והמתמחים.
  • הקטנה משמעותית של המע"מ (ומיסים עקיפים אחרים) על מוצרי מזון בסיסיים ועל מוצרי צריכה חיוניים אחרים כמו : תרופות ודלק
  • הקטנת המע"מ (ו/או מיסים עקיפים אחרים) על שירותים חיוניים כמו מים וחשמל, ותחבורה.
  • העלאה מסויימת בקצבאות הזיקנה.
שיפורים בעזרת העלאת המס לביטוח לאומי
אחד הדברים החשובים ביותר לשכבות הביניים והשכבות החלשות כאחד הוא הורדת נטל תשלומי ההורים בבתי הספר , ההוצאה השנתית של המשפחה הישראלית לחינוך הילדים נאמדת באלפים רבים של שקלים והסכום עולה מידי שנה. (זה בהחלט מעל ומעבר למה שהמדינה מבטיחה לאזרחיה כחינוך חובה חינם.) הוצאות אלו נמשכות גם לאחר ש"הילדים" שירתו בצבא ורוצים לצאת וללמוד מקצוע, אם באוניברסיטה, במכללה, בסמינרים או בכל מוסד אחר- -ואז כסף שנחסך למגורים לדור הצעיר נשחק ע"י ההוצאות לחינוך, ולכן גלי המחאה ברחובותינו הינו בחלקן תוצאה ישירה של עול עלות החינוך על המשפחות בישראל - -מה שמונע משאבים לרכישת דיור לדור הצעיר.
המדינה בהחלט יכולה להקל על בעיה זו באופן משמעותי אם תטיל רק חצי אחוז של מס נוסף בביטוח לאומי- -מס שיכסה כמובן את כל התשלומים השנתיים הנדרשים בגנים,בבתי הספר היסודיים,בחטיבות הביניים והתיכוניים,(לטיולים, למסיבות, לספרים, לציוד לימוד ולביטוחים שונים)- -כפי שהציעה בשעתו "ועדת לנגרמן" - -שהממשלה בשעתו אישרה והדבר מעולם לא בוצע.
לחליפין, ניתן לגבות אחד וחצי אחוז ולהחיל במדינה לכולם "ביטוח משלים לחינוך"- - ביטוח שבנוסף לכיסוי תשלומי ההורים יתן יום חינוך ארוך עם ארוחה חמה לכל תלמיד מגיל שנה ועד סיום תיכון. (עם אופציה להורים המוכנים לשלם קצת יותר להבטחת 3 שנות לימוד אקדמאי לאחר השירות הצבאי)
כלכלת מדינת ישראל הגיעה להישגים גבוהים מהיותה "מדינת שכל", מדינה עם מאגר של מוחות פוריים ויוצרים, ובזכות זה התברגנו באחד המקומות הראשונים בעולם במהפכה המדעית-כלכלית שעבר העולם המערבי ב-20 השנים האחרונות.לפיכך,אין ספק שאם המדינה רוצה לשמר ולפתח "כלכלת מדע" זו,עליה להמשיך ולטפח את הדור הצעיר בכוון של חינוך מעולה, לרבות חינוך גבוה לכל. אחד וחצי אחוז העלאה בביטוח לאומי יבלע בקלות בתקציב המשפחה הישראלית,לעומת ההוצאה כיום.
לפיכך, הגיע הזמן שהממשלה תיקח צעד אמיץ וחשוב זה במסגרת ההקלות על אזרחי המדינה ולמען החינוך וכלכלת העתיד של המדינה וההבראה החברתית.

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדרי העדיפויות לוועדת טרכטנברג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
חתיכת היסטוריה: הרב הראשי הספרדי השני בתולדות המדינה, שהלך לעולמו בתשעה באב לפני 30 שנה בדיוק, הודח מכהונתו בקומבינה פוליטית ב-1972, כדי לפנות את כס הרב הראשי לרב עובדיה יוסף    אלא שמכוח אותה הדחה של 1972 הודח הרב עובדיה עצמו כעבור עשור, ב-1982    טראומת ההדחה הובילה את הרב עובדיה לייסד את שס ולהריצה לראשונה לכנסת ב-1984    הרב נסים קנה את עולמו כשסירב מתוך גאווה יהודית בריאה, להציב עצמו בעמדת נחיתות מול האפיפיור פאולוס ה-6
הרב יאשיהו יוסף פינטו
צריכים אנו היום להיכנס לצום תשעה באב בכאב גדול ביותר ולהבין ולדעת ש"דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כדור שנחרב בו בית המקדש"
נורית גרינגר
השבוע בפעם הראשונה בהיסטוריה של אמריקה, סוכנות סטנדרד אנד פור'ס הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב. אבל הורדה בדירוג זו אינה היחידה ממנה סובלת ארצות הברית - ההורדה בדירוג הגרועה ביותר היא ההורדה בדירוג הפרוטוקול של ארה"ב ותכליתה
יובל לובנשטיין
הם זוכים לפטור מעשייה ותרומה, הם לא משרתים בצבא ומנגד נהנים מזכויות של רוזנים, קרי מענקים, תרומות וסבסוד יוצאי-דופן    מדוע המאבקים והנטל נופלים תמיד על אותן כתפיים?
יוסי ריבלין
אני בעד המחאה. שונא קפיטליזם חזירי אבל מתנגד לתביעות חזיריות. יש תביעות שנשמעות כטוב מדי שעלול להיגמר רע מדי. אבל הטבות כמו הנתיב המהיר ושאטלים המוניים בחינם בבחינת אתה חצי דרך-המדינה חצי דרך - הן לדעתי הפתרונות הנכונים למעמד הביניים. יש להרחיבם לעוד מקומות ולעוד תחומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il