X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב שממשלת ישראל תערוך חשבון-נפש תוך הקשבה לקול הצעיר והטהור, העולה מהשדרה בלבה של העיר תל אביב, הצועק את צעקת ספר הספרים - "צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדּוֹף"
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ. מן הפה אל החוץ [צילום: פלאש 90]

מיום כניסתם לתפקיד, האחד כראש ממשלה, והשני כסנשו-פנשו במשרד אשר על האוצר, הולעטנו בטבלאות מחמיאות להישגי הביצוע שלהם. בטקסים - בהם כיכבו הרבה מצגות וגרפים - הופיע הזוג ביבי ושטייניץ על המרקעים בשירת הלל לביצוע מרשים. במוצאי שבת (6.8.11) הבהירו להם נחילי אדם ברחובות הערים, שאינם חשים את טיב הביצוע.
רבע מיליון אזרחים יצאו לרחובות עם רוח גבית של מאות אלפי אזרחים שנשארו בבתים, כי הטבלאות של הזוג ביבי-שטייניץ הן עבורם בבחינת - "בלגינא קיש קיש קריא". עוצמה רטורית ריקה מתוכן לא עבדה על אזרחי ישראל, שיצאו לרחובות לבטא עוצמת פער בין כמיהה לצדק חברתי ובין מצגת מפנטזת, המספרת כמה טוב לאזרח.
נכון שהמשק הישראלי צמח בשנת 2010 וצפוי לצמוח גם בשנת 2011, אבל הזוג ביבי-שטייניץ לא השכילו להבין שצמיחה זו אינה מחלחלת אל חלק הארי של האוכלוסיה העובדת, לכן יצאו נחילי אדם לרחובות. מצגות וטבלאות של ביבי אינן מהוות סכר בפני התפרצות כשלי שוק רבים, הנגועים ביחסי הון-שלטון ובמשטר תאגידי חזק.
האזרחים שמילאו את הרחובות מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, באו לרחובות כפטריוטים ישראלים, מודאגים מהתוואי השלילי, בו נעה כלכלת ישראל ועל סיפונה חברה ישראלית מודאגת מהאיום על הלכידות החברתית לנוכח עוצמת קוטביות מעמדית מצמררת. הטבלאות של הצמד ביבי-שטייניץ אינן מדברות למאות האלפים, העובדים בחברות כוח-אדם בשכר מחפיר של 22 שקל לשעה ללא זכויות סוציאליות.
סנשו-פנשו אחר, בשם אופיר אקוניס, כיכב בימים הראשונים של המחאה בכל אמצעי התקשורת. הוא צעק לעבר כל מיקרופון: "חלק קטן ממארגני העצרות בשבועיים האחרונים הם חבורה של אנרכיסטים".
אני מודאג ממי שהיה שנתיים יושב-ראש ועדת הכלכלה ולא השכיל לתפוש, שזו מחאה של החברה העובדת, החשה שהיא הולכת לשום מקום. חברה עובדת שהפנימה, שהיא עסוקה בהישרדות יומיומית ולכן החליטה להתריס. את ההתרסה הזו לא רצה או לא השכיל להבין חבר בכנסת ישראל בהתפרצות דמגוגית ושטחית כנציג ההון של מר תשובה נגד ההון האנושי של ישראל.
מאות אלפי אזרחים החליטו, שהם לא ייתנו למסכי עשן של ביטחון ותקציבי ביטחון לסמם אותם. הם קיבלו במחיאות כפיים סוערות את קריאתו של סופר ואינטלקטואל ערבי, בן העיר נצרת, עודה בשאראת: "יהודים וערבים, ערבים ויהודים מסרבים להיות אויבים".
למרות הסתה גזענית נגד הציבור הערבי, המהווה חמישית מאזרחי ישראל, ונגד מנהיגותו הנבחרת, היינו עדים למפגן אחווה מרשים. קהל הרבבות הריע לסופר עודה בשאראת, שהתייחס לנס המתרחש בסאונה של חום ולחות בחודש יולי, שקרא "כי הגיע הזמן, שהמאבק הזה יהיה מאבק של כל העשוקים, יהודים וערבים".
ההמונים שקראו לצדק חברתי הבהירו לביבי נתניהו ולמלחכי הפינכה כמו אופיר אקוניס: "ביבי, יש לנו כוח, לא תוכל אותנו למרוח". הם הבהירו באלפי הסיסמאות: "התשובה להפרטה - מהפכה", "אנשים ונשים לפני רווחים". כן, בסאונה ובלחות של יולי ואוגוסט חלה מהפכה תודעתית בציבור הישראלי, שקץ בקפיטליזם חזירי מבית מדרשו ההגותי והביצועי של ראש ממשלתנו בנימין נתניהו.

עת להבין ולהשכיל

המאמר הזה נכתב ערב תשעה באב, אך יש לנו ראש ממשלה, שלא הפנים מה חוללה בהיסטוריה של עם ישראל שנאת חינם. להשמיע דברי שטנה על "גל פופוליסטי הסוחף את הארץ" - זו זריעת שנאת חינם נגד נחילי אדם, שיצאו לרחוב כשוחרי טובתה של המדינה ונושאים על כתפיהם את קיומה. זו זריעת שנאת נגד מבקשים צדק חברתי ומוחים נגד מציאות של קוטביות מעמדית.
כנראה שקשה לצפות מביבי נתניהו, מי שמגלם בישראל את תאצ'ר ורייגן, שיישם את ברכת האהבה בתפילת שחרית - "לְהָבִין וּלְהַשְׁכִּיל, לִשְׁמוֹעַ... לְמַעַן לֹא נֵבוֹשׁ וְלֹא נִכָּלֵם וְלֹא נִכָּשֵׁל לְעוֹלָם וָעֵד". ביבי נאמן לדרכו ועושי דברו מדליקים מדורות של שנאת חינם, מייחסים לצעירים בשדרות רוטשילד תוויות של מתהוללים בין שדרות מעשני נרגילה ושדרות אוכלי סושי.
ביום תשעה באב חשוב שממשלת ישראל תערוך חשבון-נפש תוך הקשבה לקול הצעיר והטהור, העולה מהשדרה בלבה של העיר תל אביב, הצועק את צעקת ספר הספרים - "צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדּוֹף". רק יישומו של הצדק החברתי נותן תוקף לחיינו בארץ הזו - "לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת הָאָרֶץ" [דברים ט"ז, 20].

תאריך:  09/08/2011   |   עודכן:  09/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלכלת ישראל חייבת חשבון-נפש בתשעה באב
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
וירשת? והורשת!!!
איש עצוב  |  9/08/11 11:54
 
- קלקלתנו "שברי" לסוציאליזם כדי
פועה  |  9/08/11 13:46
 
- חובה לאזן וליצב, לאזן וליצב. ל"ת
איש עצוב  |  9/08/11 16:12
 
- זה נכון לספנים או טייסים
פועה  |  9/08/11 19:49
 
- קרא את דברים ט"ז 20
לאיש העצוב   |  9/08/11 15:16
 
- שנאה בתמורה לשנאה
איש עצוב  |  9/08/11 16:11
 
- שיווקת בורות נוסף לשנאה
לאיש העצוב   |  9/08/11 21:41
 
- מה זה 9 באב עבורך?
איש עצוב  |  9/08/11 23:16
 
- ששהוא איש עצוב
האיש שמעמיד פנים  |  10/08/11 10:23
 
- איש עצוב וגם שוטה ?
אני באמת עצוב  |  9/08/11 16:21
 
- אתה חוצפן!
עירית ל.  |  9/08/11 16:53
 
- אני מבקש להסביר
איש עצוב  |  9/08/11 23:51
 
- מה ענין שמיטה להר סיני ל"ת
זה הסבר?  |  10/08/11 06:06
2
אין תקנה לביבי שטייניץ
יהודה ב.  |  9/08/11 12:53
3
תודה ל"ת
תודה  |  9/08/11 13:34
4
כך מדבר חיתיאר חניוק-בולשביק ל"ת
דתי או קומוניסט?  |  9/08/11 14:43
 
- קומוניסט ובלב ארון ספרים יהודי
כך מדבר קומוניסט  |  9/08/11 18:58
5
הצפון צועק , וביבי אטום.
עירית ל.  |  9/08/11 17:09
6
אני אשאר אותו ביבי
אני ביבי  |  9/08/11 17:28
7
ביבי לא ישנה דבר ל"ת
טלי אנוש  |  9/08/11 17:50
8
עינים להם ולא יראו....
החלמאי  |  9/08/11 17:55
9
חייבים להפסיק את המדיניות החזי
צפורה בנאי  |  10/08/11 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מה בין קמצא לבר קמצא, וכיצד הביא הדבר לחורבן הבית    שוּ"ת חכמים    לוּ הייתי נקדימון: מה בין עשירים לבריוני העיר?    וגם על הראש היהודי הממציא פטנטים: מתכּוֹן להרזיה; ושעון - לא מה שחשבתם    יבנה וחכמיה
בן-ציון ציטרין
הקואליציה החזקה של נתניהו לא תוכל לעמוד אל מול ההמונים המוחים ברחובות, ובכנסת הנוכחית אין ולו ח"כ אחד שמסוגל להוביל את המהלך שמתמצה בסלוגן רב-המשמעות "העם דורש צדק חברתי"    מי שעונה מצוין על צרכי השעה הוא לא אחר מיאיר לפיד
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
מחאת הדיור הובילה לשינוי של 180 מעלות בהתייחסות לפיצול דירות מגורים. ייתכן שזו השעה לשינוי דומה גם בהתייחסות לסוגיית המס. הדרך הנכונה היא הורדת המיסים החלים על הקבלנים ותהיה לה השפעה רחבה יותר ובייחוד לאור העובדה שיש בה לסייע למטרה של הורדת מחירי הקרקע, מטרה שאין עוררין על נחיצותה
אבי שחם
הירידה בייצוא הסחורות מישראל שנרשמה בחודשיים האחרונים הינה סימפטום למגמה ארוכת טווח, שעלולה להתרחש אם החברות הישראליות לא יבצעו הסתכלות פנימה בניתוח מעמיק וינקטו צעדים לשיפור יכולת התכנון והביצוע של שרשרת האספקה שלהן
רן שורר
מדוע הממשלה איננה בסכנה? כי הימין הדתי-קיצוני פרש חסותו על הימין החילוני, בעל הדעות הקרובות למרכז, ונותן לביבי מטריה על כל "סופרטנקר" שהוא מציג בציבור - כל תוכנית ב"שליפה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il