X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הזעקה להיות ממוקדת [צילום: פלאש 90]
לשמור על תנועת המחאה
החסד שאזרחים מעניקים כשהם מתנדבים לעזוב את בתיהם ללון ברחובות בחום הלוהט של אוגוסט, כדי להתעסק בענייני טובת הכלל ועתיד החברה - הוא פרח נדיר הפורח אחת להרבה עשרות שנים המחאה צריכה להשאיר אחריה כנכס בר-קיימא את מיסוד "הצדק החברתי" כאבן יסוד במערכת השלטון

ההפגנות בירושלים מתארגנות ב"גן הסוס", כנראה על שם הסוס שהעגלון הרגילו לאכול כל יום קצת פחות והתפלא, מדוע הגיע הסוף המר. אצלנו, מזל שהסוס בעט, וזה גם מזלו של העגלון.
אנשי המחאה שגו בהיענותם לדרישה להגיש רשימת דרישות מקצועית, מפורטת. מהר מאוד ימצאו את עצמם בפינה, בסבך של צרכים צולבים, ומה מכשיר סטודנטית לקולנוע לקבוע את גובה המע"מ? די לסוס לגלות סימני מצוקה, ובעוצמה מספיקה, בהנחה שהעגלון מבין שעם הסוס הולכת גם העגלה, וגם הוא כבר לא יהיה עגלון, ולכן רק עליו החובה למצוא את התשובה הנכונה. עם זאת, הזעקה צריכה להיות מדויקת וממוקדת בסימון נקודות-הכאב - גידול ילדים במשפחה עובדת, ניצול עובדי קבלן, יוקר המחיה, חלוקה בלתי צודקת של נטל המיסים, מצוקת הדיור.
נציגי המחאה שיישבו עם נציגי הממשלה "לדון" על פתרונות, יישאבו לתוך אחריות שאינה שלהם, וכבר בכך יפחיתו מאחריותה. כך מתו מות נשיקה הרבה מהפכות, וחבל. כי התעוררות ציבורית ספונטאנית, החסד שאזרחים מעניקים כשהם מתנדבים לעזוב את בתיהם ללון ברחובות בחום הלוהט של אוגוסט, כדי להתעסק בענייני טובת הכלל ועתיד החברה - הוא פרח נדיר הפורח אחת להרבה עשרות שנים. נכון, מטבעה של כל מחאה שהיא קולנית, בוטה ומרגיזה, אך זה מבחנו של השלטון, שאם הוא אטום, הוא רואה רק את העוקץ ורומס, וכמה קל לרמוס פרחים! שלטון נבון רואה את הוורד כולו ושומר עליו, על קוציו. כי הקוצים - עלבונות, כרוזים מקוממים וגם דברי שטות ואמרות בוסר - הם הכאב שהמערכת משדרת, ואוי לו לחולה שאינו מסוגל יותר לחוש כאב.
שני מוקשים בדרכה של תנועת "הצדק החברתי": שלטון צר-מוחין שיראה בה "סכנה" ויגיב בעוינות, וטרמפיסטים טפילים בעלי אג'נדה הורסת, לא בונה - אנרכיסטים, קומוניסטים, סוציאליסטים שהעולם מלא חורבות תורותיהם המרופטות; אופוזיציה פוליטית שהייתה שותפה מלאה למצב שהתהווה ואינה מתביישת להיות גם היא ב"מוחים"; שונאי חרדים; גורמים זרים מוסווים על-ידי קרנות, המנצלים פלטפורמה של צדק חברתי לטובת גבולות 67': המון זבובים מצטופפים על פיסת דבש אחת!
השלטון יחטא להמונים ברי-הלבב, וגם לעניין גופו, אם ישפוט על-פי הספחת הזאת את התנועה כולה. די להזכיר, איך בהפגנה נגד אוסלו תקע סוכן השב"כ אבישי ("שמפניה") רביב מול מצלמתו של ניצן חן מהערוץ ה-1 תמונה של רבין במדי ס.ס., ועד היום מדביקים את הכתם הזה על המפגינים התמימים.
המחאה צריכה להשאיר אחריה כנכס בר-קיימא את מיסוד "הצדק החברתי" כאבן יסוד במערכת השלטון. זה אינו קפיטליזם או סוציאליזם, זה מעבר להם. כל משטר צריך לזה ולבטח היהודים, שרדיפת הצדק בדמם. כל מעשה שלטוני צריך לעבור לוח-בקרה נוסף: תקינותו מבחינת הצדק החברתי. מועצה ציבורית, עצמאית, תתפקד ככלב שמירה: תאסוף נתונים, תזמין מחקרים, תפרסם ותוקיע, ואם צריך תחזיר את ההמונים לרחובות.
המדד שלי להצלחת ה"מהפכה" הוא בגובה המצמרר של העמלות שהבנק סוחט מחשבוני, שביחד עם מאות אלפי משקי הבית - וביניהם מקבלי קצבאות - מזרים לכיסי המנהלים משכורות בסדר גודל של מיליון וחצי שקל לחודש. העמלות של מאות אלפי המפגינים מנפחות את רווחי הבנקים, לא תמרונים פיננסיים מבריקים.
כאן נכשלו ממשלות, נגידים, מפקחים וכנסת - ההון כופף את השלטון. אתמול "נערי אוצר" קלי רגליים - היום מנהלי בנקים כבדי צעד, כפופים תחת משא הבונוסים, האופציות ומצנחי הזהב, הם מחייכים אלינו חיוכים של מיליון דולר.
אם את החיוך הזה מחאת ההמונים לא תצליח למחות מפניהם של נותני הטון בחברה שלנו, היא לא עשתה כלום.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשמור על תנועת המחאה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אכן יש להכות בעמלות הבנקים!!! ל"ת
הניה  |  11/08/11 19:25
2
אם אינני טועה....
רלי  |  11/08/11 20:09
 
- מחאת האוהלים
אליקים העצני  |  12/08/11 14:39
3
עוות מכאיב מביא למאבק חסר סכוי
פועה  |  11/08/11 20:28
4
יזמי המחאה: קוצים ולא שושנים!
אהוד פרלסמן  |  12/08/11 00:51
5
נכון, רק שהאשמים הם המזניחים
ולא נתניהו  |  12/08/11 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
מדוע אדם מבוגר, למשל, חייב להיסחב עם ארגז קולה במחיר של 20 שקל לשישייה, כאשר מחיר היחידה הבודדת הוא כמעט כפול? ומדוע הוא צריך לקנות זוג של חומרי ניקוי במחיר "מבצע" ועוד לקנות ב-75 שקל שלא תכנן כלל, על-מנת ליהנות מהמחיר ה"לא מופקע"?
יהודה קונפורטס
מה תעשה אם הבוס שלך "יסמן אותך"? האם תוותר על מקום העבודה שלך, תילחם על זכותך ועקרונותיך או שמא תנקוט באפשרות אחרת?    כמה עצות להתמודדות עם הסיטואציה הבעייתית
דני דניאל
מצוקת הנדל"ן ומחירי הדירות ירדו רק אם יהיה פה ניעור רציני ביחס לפרויקטים של "פינוי בינוי" ותמ"א 38 אשר יאפשרו בניית מגדלים במקום בניינים ישנים כאשר מתוכם יקצו דירות ברות השגה למשפחות צעירות ואוכלוסיות חסרות דיור. מדוע בבניין בת"א בן 50 מתגוררות רק 4 משפחות במקום להרסו ולבנות 50 דירות הכוללות גם דירות ברות השגה הקטנות מ-4 חדרים?
עמיר סגל
המפלגות, גדולות כקטנות, מלאות באנשים שנמצאים שם רק בשביל הכוח, וגם אם לא, הם אנשים שלא מסכימים אתכם, אבל יאמר לזכותם, הם שם, הם משקיעים ומשפיעים. אפשר " או לומר עליהם שהם עסקנים" ואפילו "רודפי ג'ובים", ולפעמים הם גם "אידליסטים" או "בעלי ערכים". זה לא משנה, כי מי שלא מתפקד בטוח לא יהיה שם
חננאל ובר
המצווה קשה בהרבה מיראת ה' והיא - אהבה טוטאלית לה'. המעבר חד, מהיר, מסחרר ומהפכני כי לא נדרשנו אי פעם בארבעת ספרי התורה הקודמים לאהוב את ה' - רק ליראתו. השאלות המתבקשות הינן: מה קרה? כיצד מגיעים לרמה הנשגבת שזה עתה נדרשנו להגיע אליה? ובכלל, מהי אהבת ה'?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il