X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השלטון מטבעו הוא משחית [צילום: פלאש 90]
דמוקרטיה המתגלמת באמצעות השחיתות השלטונית
אחד מסממניה המובהקים של הדמוקרטיה היא התגלות השחיתות שבשלטון, דיון ציבורי בה, והישנותה גם לאחר מכן כאילו לא נלמד הלקח כמתבקש. ואין בכך סתירה, כי כפי שטען ללא לאות הפרופ' ישעיהו ליבוביץ' - "השלטון משחית". לא מדובר בטענה פופוליסטית או בטענה דמגוגית, אלא בטענה העומדת ביסודה שת תיאוריה מדינית ציבורית, ובמצה העובר כחוט השני על פני דורות בכל ממשל דמוקרטי
אברהם בן-עזרא מהנדס בניין בן-עזרא מתכננים ויועצים בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

השלטון מטבעו הוא משחית, וזאת תופעה מדינית ציבורית בכל סוגי השלטון, בכל מקום ובכל עת. גם בענייננו, כשמדובר רק בדמוקרטיות, השלטון משחית. ממהותו, מיסודו, מטבעו, מעצם קיומו. הוא משחית רשעים כצדיקים, ואין בעניין זה יוצאי דופן ויחידי סגולה. לא היה מלך בישראל שנגמל מכך, ואין צורך לערוך סקירה. באין בקורת יעילה ופעילה, השחיתות מבעבעת מתחת לפני השטח ומעצימה וגדלה ככדור שלג היורד במדרון עד להתפרקותה בדרך של הפיכה, מלחמה, מרי או זעזוע אחר.
השחיתות הזו, צריך להילחם בה ולבקר אותה כל הזמן כדי להפחיתה ולצמצמה ככל האפשר, אך גם להבין אותה בחלק אינטגרלי מקיומו של שלטון דמוקרטי בו היא גלויה והכול [כמעט] שקוף בה.
מי שמתייאש מהשחיתות יכול להסיק מסקנות שגויות ולהגר למדינה אחרת בה השחיתות מוסתרת או להגר למדינה בה השחיתות קיימת באותה מידה - אבל מרחוק אינה ניכרת... אופציה אחרת - אין. לכן כמבקר ללא לאות גם אני אופטימי ללא תקנה, ואין דבר אחד מהווה ניגוד או סתירה לדבר השני.
הביקורת חיונית להיעשות כל הזמן, השאיפה ליושר המידות ולניקיון החוק צריכה להתקיים כל העת, בדיוק כשם שדרות ביחד השאיפה לשלום, שהוא אוטופיה במצב הקיים במזרח התיכון - עם ההכנות והמוכנות המתמדת למלחמה; בדיוק כפי שצבירת ידע והתקדמות מדעית - רק ממחישה עד כמה האנושות רחוקה מהשלמות ועד כמה גדול ורחב ידיים כל מה שאינו ידוע.
אזרח החפץ חיים לא יניח את נשקו כתוצאה משאיפתו לשלום. מדען השואף לאמת המדעית לא ימנע עצמו מחקר האמת רק בגלל שבעטיו של חקר זה יגלה חללים נוספים עלומים ונסתרים. מבקר לעולם לא יניח את עטו נוכח ריבוי נושאי הביקורת שאינם חדלים ואינם נדלים, על-אף כל מה שיעשה המבקר.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמוקרטיה המתגלמת באמצעות השחיתות השלטונית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צרת רבים נחמת טיפשים
רלי  |  11/08/11 19:59
2
הניפוח הבירוקרטי מתפתח לשחיתות
ע_הראל  |  11/08/11 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בני כשריאל
ברצוני להגיב על הדברים המסולפים שאמר המיליארדר דניאל אברהמס נגדנו ומהווים הסתה כנגד אוכלוסיה גדולה התורמת רבות לכלכלת ישראל, חוסנה החברתי וביטחונה
אליקים העצני
החסד שאזרחים מעניקים כשהם מתנדבים לעזוב את בתיהם ללון ברחובות בחום הלוהט של אוגוסט, כדי להתעסק בענייני טובת הכלל ועתיד החברה - הוא פרח נדיר הפורח אחת להרבה עשרות שנים    המחאה צריכה להשאיר אחריה כנכס בר-קיימא את מיסוד "הצדק החברתי" כאבן יסוד במערכת השלטון
יובל לובנשטיין
מדוע אדם מבוגר, למשל, חייב להיסחב עם ארגז קולה במחיר של 20 שקל לשישייה, כאשר מחיר היחידה הבודדת הוא כמעט כפול? ומדוע הוא צריך לקנות זוג של חומרי ניקוי במחיר "מבצע" ועוד לקנות ב-75 שקל שלא תכנן כלל, על-מנת ליהנות מהמחיר ה"לא מופקע"?
יהודה קונפורטס
מה תעשה אם הבוס שלך "יסמן אותך"? האם תוותר על מקום העבודה שלך, תילחם על זכותך ועקרונותיך או שמא תנקוט באפשרות אחרת?    כמה עצות להתמודדות עם הסיטואציה הבעייתית
דני דניאל
מצוקת הנדל"ן ומחירי הדירות ירדו רק אם יהיה פה ניעור רציני ביחס לפרויקטים של "פינוי בינוי" ותמ"א 38 אשר יאפשרו בניית מגדלים במקום בניינים ישנים כאשר מתוכם יקצו דירות ברות השגה למשפחות צעירות ואוכלוסיות חסרות דיור. מדוע בבניין בת"א בן 50 מתגוררות רק 4 משפחות במקום להרסו ולבנות 50 דירות הכוללות גם דירות ברות השגה הקטנות מ-4 חדרים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il