X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תזכורת למי שמתגעגע לימי הסוציאליזם של ישראל, וגם עצה לאהוד ברק כיצד לחסוך בתקציב הביטחון תמיהות על התנהלות בתי המשפט בענייניהם של ורדי זיילר ואהוד אולמרט למי מותר לפתוח את הפה ולמי אסור (רמז: זה תלוי בזיהוי הפוליטי) וגם: כיצד חולקו הכרטיסים לעיתונאים לקראת אולימפיאדת לונדון
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בתי משפט: אולמרט

השבוע דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשתם של News1 וכותב שורות אלו להסיר צווי איסור פרסום מעל פרטים במשפטו של אהוד אולמרט, ובראשם - שמותיהם של תורמים מרכזיים שלו בשנות ה-90. איסור הפרסום הוטל לאחר שאולמרט טען, כי הבטיח להם ששמותיהם לא ייחשפו, ושבלי זה הם לא יהיו מוכנים להעיד.
אנחנו כמובן מכבדים את ההחלטה. נשארנו רק עם התהייה האם נאשם פחות מיוחס היה מקבל את אותו יחס. האם בית משפט היה פוגע בצורה כזו בעיקרון פומביות הדיון, רק על סמך מילתו של הנאשם. האם בית משפט היה פוגע בזכות הציבור לדעת, רק משום שהנאשם אומר שהוא הבטיח משהו לגורמים עלומים.

בתי משפט: זיילר

בשבוע שעבר פרסם קלמן ליבסקינד במעריב תחקיר על הדרך בה רודף ורדי זיילר, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, מזה 18 שנים קבלן בשל מחלוקת על 5.5 מ"ר. בעיקרו של דבר, הייתה זו חזרה על מה שפרסם יואב יצחק כאן ובגלובס. את תשומת ליבי תפס במיוחד טיפולה של מערכת המשפט בסכסוך: החלפת השופט בידי אהרן ברק לדרישתו של זיילר, טיפולה של נשיאת המחוזי בחיפה בלהה גילאור בתיק למרות ניגודי העניינים בהם הייתה נתונה, והיחס המיוחד שמקבל כיום זיילר מהשופטת דיאנה סלע.
מאחר שהטענות בנקודות אלו לא הוכחשו, אני משער שהן אמת (במיוחד כאשר ליבסקינד מתאר את מראה עיניו). נדמה לי שלא צריך להוסיף אף מילה על משמעות הדברים. אולי רק דבר אחד: יש לקבוע בחוק, שסכסוכים אזרחיים בהם מעורבים שופטים יעברו אוטומטית לבוררות על חשבון המדינה. זה לא יחסל את התופעות המבישות שמתאר ליבסקינד, אבל לפחות יצמצם אותן.

גלי צה"ל

אהוד ברק, בניגוד לבני גנץ, לא מוכן בכלל לשמוע על קיצוץ בתקציב הביטחון לטובת הצרכים החברתיים. גנץ דיבר על כך שהצבא לא יסכים לפגיעה במוכנות של חייליו, מה שאומר שניתן יהיה לקצץ בסעיפים אחרים. ברק לעומתו הזכיר, ש"שמבחינה ביטחונית אנחנו לא חיים בשוויץ ולא בפינלנד". לא מפתיע. השר האחרון שממנו ניתן לצפות לרגישות חברתית הוא אהוד (אקירוב) ברק.
אבל בכל זאת, מר ברק, הנה הצעה לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה, שלא תפגע כהוא זה בביטחון: סגור את גלי צה"ל. עם מותו של עדי טלמור השבוע התברר, שהוא עבד בתחנה עד יומו האחרון - בגיל 58. חשבון מהיר מלמד, שזה 40 שנה אחרי גיל הגיוס. והוא כמובן לא היחיד; התחנה הזו עמוסה לעייפה באזרחים, המקבלים שכר נאה. שלא לדבר על כך שעצם קיומה של תחנת רדיו צבאית במדינה דמוקרטית הוא מצב בלתי תקין בעליל. שלא לדבר על כך ש-95% משידוריה כלל אינם מיועדים לחיילים אלא מהווים תחרות ישירה לתחנות רדיו אחרות, הנסמכות על האגרה או הנאלצות להתמודד בשוק תחרותי - בעוד גל"צ נהנית מתקציב ממשלתי.
כאשר ברק היה רמטכ"ל הוא ניסה לסגור את גל"צ ונכשל. כי קשה מאוד לסגור את התחנה של המקורבים למיניהם, הבנים-של והחברים-של. ושעוד לא קם הפוליטיקאי שיוותר על האפשרות הקוסמת כל כך: תחנת רדיו הכפופה למרותך. ושעוד לא קם הפוליטיקאי שיעז להתמודד מול אבירי חופש הביטוי, שייזעקו לטובת החלטורות המכניסות של חבריהם.

חופש הביטוי

מרגלית צנעני ספגה קיתונות של ביקורת ובוז לאחר שהסתייגה מן המחאה החברתית. השבוע הגיע תורה של ענת וקסמן, שנבהלה ומיהרה לטעון שלא התכוונה לדבריה. מה שמלמד שוב, בפעם המי-יודע-כמה, שלדעת אבירי חופש הביטוי מן הצד השמאלי של המפה, החופש הזה שמור רק להם ולמקורביהם. כאשר הימין מותח ביקורת - זו הסתה; כאשר השמאל מותח ביקורת - זו דמוקרטיה. כאשר הימין מתנגד לחרם - זה פשיזם; כאשר השמאל קורא להחרים - זה מאבק הרואי. מארגני המחאה החברתית היוצאים נגד הממשלה הם גיבורי העם; ומי שמותח עליהם ביקורת הוא אויב הציבור.

כתבי ספורט

הוועדה המארגנת של אולימפיאדת לונדון 2012 קבעה, כי חלוקת תעודות העיתונאי למשחקים תחל באוגוסט השנה, לאחר שהיא תקציב לכל מדינה את כמות התעודות שיינתנו לה. זה לא הפריע לתא כתבי הספורט בישראל לחלק את התעודות חודשים רבים קודם לכן, כמובן רק לחבריו ובחשאיות מוחלטת. איזו זריזות מופלאה, איזה תכנון מרשים. העיקר שאף אחד מחוץ לחבר'ה לא יסתנן חלילה לתוך המועדון המיוחס.

סוציאליזם

למי שמתלונן על "הקפיטליזם החזירי" ומביע דרגה כזו או אחרת של געגועים לסוציאליזם, כדאי לזכור כיצד נראתה השיטה הזאת - כאן אצלנו, לפני פחות מ-40 שנה. במשק שלטו בדיוק שני גורמים: הממשלה וההסתדרות, שהיו במידה רבה חיה דו-ראשית. על מכרזים לא שמעו כאן, הפרויקטים הגדולים הלכו לגורמי השלטון ולמקורביהם, השחיתות גאתה והמילה תחרות הוזכרה רק בהקשרים ספורטיביים.
אם היום מדברים על הון-שלטון, הרי שהשיטה אז הייתה הון בשלטון. בעוד לרוב האוכלוסיה אכן היה שוויון - כולם יכלו לקנא באותה מידה במי שיש לו - העושר התנקז אל השכבה השלטת: פוליטיקאים מהמפלגות הנכונות, פקידים בכירים, עסקנים, מנהלי החברות ההסתדרותיות ומלחכי הפנכה של כל אלו. מי שרוצה לחזור לימים הללו, כדאי שיחפש איזושהי "דמוקרטיה עממית" - השם המכובס לדיקטטורה קומוניסטית.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקורבים ומיוחסים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זיילר? לא תושב סדום ועמורה? ל"ת
רחב  |  12/08/11 09:58
2
מחלת השמאלנים והימניים
חוגל  |  12/08/11 17:03
 
- אתה לא מבין
אני מסביר  |  12/08/11 19:15
3
כמה פעמים להסביר?
סתם_1  |  13/08/11 20:03
4
נו באמת ...או סוציאליזם
דריו  |  14/08/11 12:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אסור שהמאבק הנוכחי יפסח על העוול שנעשה לאזרחי מדינת ישראל - יהודים וערבים - תושבי כפר שלם ויפו. המחאה חייבת להיות נגד השיטה. שיטה שמעמידה את ההון האנושי בעמדה נחותה אל מול עוצמות ההון הפיננסי
בעז מלט
לחץ אמריקני על ישראל לקבל אל תוכה גידול סרטני ממאיר,לא עונה להגדרה של יחסי ידידות טובים, גם סירוב עקבי לביצוע עסקות של ישראל עם מדינות אחרות בעולם כדוגמת צרפת,רוסיה וסין , לא עונה להגדרה זו. אני מציע לממשלת ישראל להפסיק לקבל את השוחד האמריקני, ולצמצם את אחזקות הדולרים שלנו
אברהם בן-עזרא
אחד מסממניה המובהקים של הדמוקרטיה היא התגלות השחיתות שבשלטון, דיון ציבורי בה, והישנותה גם לאחר מכן כאילו לא נלמד הלקח כמתבקש. ואין בכך סתירה, כי כפי שטען ללא לאות הפרופ' ישעיהו ליבוביץ' - "השלטון משחית". לא מדובר בטענה פופוליסטית או בטענה דמגוגית, אלא בטענה העומדת ביסודה שת תיאוריה מדינית ציבורית, ובמצה העובר כחוט השני על פני דורות בכל ממשל דמוקרטי
בני כשריאל
ברצוני להגיב על הדברים המסולפים שאמר המיליארדר דניאל אברהמס נגדנו ומהווים הסתה כנגד אוכלוסיה גדולה התורמת רבות לכלכלת ישראל, חוסנה החברתי וביטחונה
אליקים העצני
החסד שאזרחים מעניקים כשהם מתנדבים לעזוב את בתיהם ללון ברחובות בחום הלוהט של אוגוסט, כדי להתעסק בענייני טובת הכלל ועתיד החברה - הוא פרח נדיר הפורח אחת להרבה עשרות שנים    המחאה צריכה להשאיר אחריה כנכס בר-קיימא את מיסוד "הצדק החברתי" כאבן יסוד במערכת השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il