X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בארץ ישראל נמנע מהאדם לקבוע את גורלו. על כן לא נותר לו, אלא לגייס את משאביו הכספיים והנפשיים ולקנות כרטיס בכיוון אחד לשווייץ, בה תמורת סכום נכבד אפשר להשיג מוות מכובד
▪  ▪  ▪
קנה מותו ביוקר ובכבוד. עדי טלמור
[צילום ארכיון]
   עידן יוסף
איש גלי צה"ל עדי טלמור שם קץ לחייו

דין המתאבד חמור מדין הרוצח
הרב אפרים זלמנוביץ
לרוצח יש כפרה. הוא יישפט וייענש ויכפר על מעשהו * המתאבד במעשהו הנלוז אין לו כפרה. הוא נטל מעצמו את הזכות לבקש סליחה ומחילה או להישפט על מעשהו ולשאת בעונש המתבקש על שפיכות דמים
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  סקירת עיתונות - השבוע שהיה (8)
  סקירת עיתונות - השבוע שהיה (7)
  סקירת עיתונות: השבוע שהיה (5)
  סקירת עיתונות: השבוע שהיה (4)
  סקירת עיתונות: השבוע שהיה (3)

עדי טלמור בחר ללכת לעולמו כשהוא בשליטה מוחלטת. הוא עשה זאת בקליניקה בשווייץ שמסייעת לחולים סופניים לשים קץ לייסוריהם באמצעות שתיית כוס רעל, תמורת 10,000 אירו.
בארץ, בה הדת והפוליטיקה קשורות זו בזו בקשר אמיץ, נמנע מהאדם לקבוע את גורלו. על כן לא נותר לו, אלא לגייס את משאביו הכספיים והנפשיים ולקנות כרטיס בכיוון אחד לשווייץ, בה תמורת סכום נכבד אפשר גם להשיג מוות שליו ומכובד.
רובנו, בפרט כאשר אנו צעירים ובריאים, לא חושבים על המוות או מדחיקים את הנושא. אך גם לצעירים יש הורים וגם הצעירים יתבגרו פעם ואם לא יתמזל מזלם למות בשיבה טובה, הם עלולים לחלות במחלה קשה. והרגע הזה יהיה הרגע המכונן עבורם.
בשנת 2005 קיבלה הכנסת את חוק החולה הנוטה למות ולפיו רשאי חולה ישראלי על ערש דווי לבקש להפסיק את הטיפול בו ולהימנע מהארכת חייו באמצעים מלאכותיים. מדובר בחוק בעייתי שבין היתר מגדיר במפורש שמדובר רק בחולים אשר נותרו להם שישה חודשי חיים בלבד. לא בכל מקרה ניתן להגדיר במדויק תוחלת חיים של אדם חולה. קרה לא אחת שרופאים אשר הקציבו חודשים ספורים התבדו, והחולה חי שנים ארוכות, וההפך.
נושא המתת החסד הוא מהקשים והסבוכים איתם מתמודדת האתיקה הרפואית. לרופאים, מטבע הדברים, יש עכבות מוסריות, שכן מעצם בחירתם במקצוע הרפואה, בחרו לרפא חולים ולא להמיתם.
ככלל, ההלכה שוללת כליל המתה אקטיבית – הקדמת מועד המוות, אך סלחנית יותר לגבי המתה פסיבית – מניעת פעולות מלאכותיות לשם הארכת חיים. אולם רוב הפוסקים תומכים בפעולות שמטרתן לא להאריך הארכה חסרת תוחלת של חיים מיוסרים.
עובדה ידועה היא, שעל-פי הדת, האדם אינו הבעלים של גופו אלא אלוהים. וזו גם הסיבה שמתאבד אינו יכול להיקבר בקבר ישראל והוא נקבר בחלקה מיוחדת.
תוחלת החיים עלתה משמעותית בעשורים האחרונים, אך לא בהכרח איכותם. אדם שאיתרע מזלו וחלה במחלה קשה וחשוכת מרפא, נאלץ להתמודד עם ייסוריו עד שנגאל על-ידי המוות. לא רק הוא מתייסר אלא גם משפחתו אשר מקריבה תכופות על חייה לסעוד את החולה.
בשנים האחרונות יש לנו דוגמה "חיה". אריאל שרון. שרון מוגדר כבר שנים רבות כ"צמח". מה סיכויי ההחלמה שלו? האם יש לו איכות חיים? אילו ניתן היה לשאול אותו מה הוא מעדיף, להמשיך "לחיות" מחובר למכשירים או למות, מה הייתה תשובתו? האם יש לו תחושות ומהן? האם הוא סובל? ומה עם כבוד האדם וחירותו? ושאלה בוטה במיוחד – מה יקר יותר, להחזיק אדם בחיים כשאין לו צל של מושג שהוא חי, או לאפשר לו למות?
בישראל, בה קשה מאוד לחיות בכבוד, גם לא ניתן למות בכבוד. וכדי לשמר את כבודי, במידה שאגיע לידי כך, איאלץ לקנות את הכבוד הזה בהרבה מאוד כסף ולנסוע לקנות את שנת הנצח שלי בשווייץ.

תאריך:  12/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למות על שווייץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן לעשות קמפיין
אברהם מערב השומרו  |  12/08/11 12:53
 
- תגובה לאברהם מערב
מכבסת המילים  |  12/08/11 16:29
2
מדרון חלקלק
אורי פ  |  12/08/11 17:59
 
- תגובה לאורי פ
מכבסת המילים  |  13/08/11 07:39
3
אורוול בתגובה:"אין שום פשע,שום
קורןנאוה טבריה  |  13/08/11 04:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
בית הדין הארצי לעבודה הפך ל"אולם הקטן" בו מבצעים את החזרות הגנרליות לפרמיירות המתוקשרות בבג"צ, אז לא חבל על הכסף?
יהודה קונפורטס
למרות האופי האלים של המחאה הבריטית, שהעסיקה אותנו רבות השבוע, היא מזכירה מאוד את אחותה הישראלית בכך ששתיהן מלוות בפעילות רבה באינטרנט    אין ספק שכאשר יירגעו הרוחות, תצטרך הממלכה המאוחדת להפיק לקחים לגבי תפקודה של המשטרה - לא רק ברחובות, אלא גם במרחב הקיברנטי    נושאים נוספים שהעסיקו אותנו השבוע היו ירידות השערים החדות שאפיינו את בורסות העולם, המיזוג בין מכללת היי-טק לג'ון ברייס הדרכה ועוד
אפרים הלפרין
חר"ה = חזירות רפואית הסתדרותית. השתן שלהם עולה לראש במקום לרדת, כי פייסבוק שינה את חוקי ניוטון – ואנחנו לא הפנמנו את זה
נסים גבאי
עם ישראל המוחה צריך לצאת למסע הופעות בחו"ל. עוד מעט כבר לא יהיה היכן להפגין כאן. בתל אביב מיצינו. באזורי הארץ השונים, או-טו-טו ממצים. מה נשאר?
איתמר לוין
תזכורת למי שמתגעגע לימי הסוציאליזם של ישראל, וגם עצה לאהוד ברק כיצד לחסוך בתקציב הביטחון    תמיהות על התנהלות בתי המשפט בענייניהם של ורדי זיילר ואהוד אולמרט    למי מותר לפתוח את הפה ולמי אסור (רמז: זה תלוי בזיהוי הפוליטי)    וגם: כיצד חולקו הכרטיסים לעיתונאים לקראת אולימפיאדת לונדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il