X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברות קונצרן אי.די.בי עושות כסף מהכסף שלנו, הציבור האם אין לנו מילה? הרי גם אנו שותפים בחברות הציבוריות ולבטח בהלוואות הניתנות להן!
▪  ▪  ▪
נוחי דנקנר. בעל השליטה באי.די.בי [צילום: פלאש 90]

תתפלאו, ההפסד של כור קשור אלינו "בריבוע" ואולי בחזקה חמישית! קונצרן כור, הנשלט על-ידי אי.די.בי, הפסיד סכום כסף נכבד ברבעון השני של 2011 ובשל כך, כנראה, לא יוכל לחלק דיבידנדים לבעליו. נראה שלעובדה זו תהיה השפעה מיידית ועקיפה על כל אזרח במדינת ישראל, כנראה לא רק לשנה זו אלא גם לשנים הבאות ונקווה שלא תגיע גם לנכדינו, שחלקם עדיין אף לא נולדו.
חברת האחזקות האדירה "ממונפת כהלכה" בסכומים בלתי נתפשים כמעט, המגיעים למעל 60 מיליארד שקל. כן, 60, וזו לא טעות דפוס! המינוף הזה, או ההלוואות שהקונצרן לקח, הם ברובם כסף שלנו, אשר משמש להם להתרחב ולגדול. אולם מה יקרה אם תחול בעיה באחד מחלקיו של הארגון (לדוגמה כור) ו/או בעיה רוחבית כלשהי. נגיד, מיתון עמוק? האם גם אז יחזיר את ההלוואות בזמן? וגם אם יחזיר, הרי לשם החזרתם הוא ייקר מוצרים בשופרסל? יעלה את מחירי השיחות ו/או יקטין שירות ו/או שניהם ביחד בסלקום? או יעלה את מחיר המלט? או את המחירים של הנייר? ו/או את מחירי החיתולים? ועוד לא מעט מוצרים (גולף, כיתן, חוגלה, ניקול, לילי, שכר דירה בנכסים מניבים כמו גב ים, ישפרו, או קופות הגמל וההשתלמות שלנו בכלל או ביטוחים בכלל ביטוח?).
במילים אחרות, על-אף הכישרון הרב המצוי בקונצרן, הרי את הכסף הם עושים מהכסף של אחרים, או ליתר דיוק - מהכסף שלנו. ואם יהיה להם בור, אז הם ימהרו להשלים אותו מאיתנו, או ליתר דיוק - מהמוצרים ומהשירותים שהם מספקים לנו.
איפה הבנקים ו/או הממונה על הבנקים בכל התהליך? האם המצב לרוחם? נכון, יש בטוחות, אך טבען של הבטוחות, כמו מניות ונדל"ן, הוא לשנות את ערכן בעת הסערה ונראה שאנו עדים לכך בימים אלה! מדוע לא לדרוש מהם לממש נכסים כבר כעת? האם בכלל מותר לקונצרן לקבל בטוחות והלוואות מחברות אשר שייכות לו? האם לציבור אין מילה? הרי גם הוא שותף בחברות הציבוריות ולבטח בהלוואות!
מי הם בכלל נציגי הציבור? האם הדירקטורים מטעמו? הרי ברור שהם רק טיפה בים וקולם, בדרך כלל, אם נשמע, אזי נוטה הוא להיות חלש ומונוטוני. האם לא הגיע הזמן לקחת את המושכות ועל-אף הרצון ב"שוק חופשי" להסדיר כללים אשר גם ישמרו על "השחקן הגדול והחלש" - הציבור?!

תאריך:  12/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כור הפסידה 1.8 מיליארד שקל; מה זה קשור אלינו?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תרבות המאכרים
נציגי הציבור  |  12/08/11 23:23
2
סכום בלתי נתפס?
סתם_1  |  13/08/11 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אנחנו אומנם בארץ ישראל אבל עדיין בגלות. ארץ ישראל לא פעלה עלינו להוציא את הגלות מתוכנו. אצל רבים מאתנו, "מה יאמרו הגויים" זה קנה המידה היחיד לקבוע אם מהלך מסוים הוא נכון או לא נכון וזו גלות מנטלית קשה ביותר
ירון כהן
ביטוח רכב, ביטוח בריאות פרטי וביטוח נסיעות לחו"ל הם שלושת הביטוחים הנפוצים ביותר    מהו ביטוח מקיף ומהו ביטוח חובה לרכב?    מדוע מומלץ לרכוש ביטוח בריאות עבור כל בני המשפחה?    כמה עולים טיפולים רפואיים בחו"ל?
אריקה קוברי
בארץ ישראל נמנע מהאדם לקבוע את גורלו. על כן לא נותר לו, אלא לגייס את משאביו הכספיים והנפשיים ולקנות כרטיס בכיוון אחד לשווייץ, בה תמורת סכום נכבד אפשר להשיג מוות מכובד
אפרים הלפרין
בית הדין הארצי לעבודה הפך ל"אולם הקטן" בו מבצעים את החזרות הגנרליות לפרמיירות המתוקשרות בבג"צ, אז לא חבל על הכסף?
יהודה קונפורטס
למרות האופי האלים של המחאה הבריטית, שהעסיקה אותנו רבות השבוע, היא מזכירה מאוד את אחותה הישראלית בכך ששתיהן מלוות בפעילות רבה באינטרנט    אין ספק שכאשר יירגעו הרוחות, תצטרך הממלכה המאוחדת להפיק לקחים לגבי תפקודה של המשטרה - לא רק ברחובות, אלא גם במרחב הקיברנטי    נושאים נוספים שהעסיקו אותנו השבוע היו ירידות השערים החדות שאפיינו את בורסות העולם, המיזוג בין מכללת היי-טק לג'ון ברייס הדרכה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il