X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהדורת-אבל עצובה לסיום תשעה באב: על וילה קטנה בסביון; ישיבה חסידית באפריקה; הלכות דת בלונדון וקרב העצמות הגדול של מאה שערים
▪  ▪  ▪
שר האוצר יובל שטייניץ. החלטות עצמיות [צילום: פלאש 90]

אגדות תשעה באב

טוב ללמוד מההיסטוריה, בתנאי שלא מזייפים את השיעור. יהודה נחרבה, תושביה נטבחו או נמכרו לעבדות וירושלים נשרפה והושמדה, כי החוכמולוגים כאן חשבו שהם יכולים לנצח את כל העולם. מה שנקרא בזמנו האימפריה הרומאית. זה כל הסיפור.
שנאת חינם ושאר הסיפורים זה אגדות. זה תירוץ מאוחר שניסה להסביר איך הם הגיעו לטמטום הזה, אבל הבסיס האמיתי היה עם שנתן לחבורת הוזים ומטורפים דתיים להוביל אותו להימור על מצבים בלתי אפשריים. וד"ש למחתרת היהודית, לנאמני הר הבית ולתושבי יצהר ותפוח.

החלטות אמת

במאמץ למנוע עלייה חדה במחירי החשמל, ויתר שר האוצר על גביית מס מהדלק המשמש לייצור חשמל, והשר לאיכות הסביבה אישר לחברת החשמל להשתמש בתחנות הכוח באשדוד וחיפה בדלק זול יותר (ומזהם יותר).
הישג יפה לזכות אוהלי רוטשילד. השאלה מה חושבים עליו יושבי אוהלי המחאה באשדוד (ותושבי חיפה) שיחזרו לנשום אוויר מזוהם יותר כדי שהחשמל בתל אביב יהיה זול יותר. חבל ששר האוצר לא מסר למפגינים בכמה כסף מדובר, ולא נתן להם להצביע ולהחליט בעצמם אם לזהם יותר תמורת חשמל זול, או אם לוותר על בלו מהדלק, או כן לגבותו ולקבל חצי מיליארד שקל לבניית גני ילדים.
גם דלק נקי וגם גני ילדים חינם זה לא יילך יחד עם הורדת מע"מ ומיסים. חבל שהכתבים של פסטיבל האוהלים מנפחים אוויר וכותרות אבל לא מציגים עובדות כלכליות. האוהל עשה את שלו ובכבוד, אבל הגיע הזמן ללכת למשרדים ולעבוד ברצינות על הפתרון.

הלכה נוסח לונדון

בריטניה אסרה על כניסתו של הרב יוסף אליצור מישיבת "עוד יוסף חי" לתחומיה. הרב אליצור מוכר כמחבר הספר "תורת המלך" העוסק בענייני הלכה, ובעיקר באיך אפשר להרוג גויים כהלכה.
זו אותה בריטניה שלפני חודשים עצרה בתחומה את השייח ראאד סלאח מהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, שגם הוא איש דת העוסק בענייני ההלכה, המוסלמית, שעקרונותיה כלפי מי שאינם מאמינים בה לא שונה בהרבה מעקרונות ההלכה של הרב אליצור.
יש משהו יפה בכך שאימפריה ותיקה לשעבר עדיין זוכרת, שכדאי להרחיק מראש את הגחלים מהעשב השוטה ולמנוע בכך שריפות גדולות. בריטניה מתמודדת אומנם עם אלימות ברחובותיה, אבל היא מבינה שהאש האמיתית, זו ששורפת אנשים ולא סתם בוזזת חנויות, היא האש שתצא בסופו של דבר מהמסגדים, הכנסיות ובתי הכנסת, ולעיתים אין כמו צווי הרחקה למנהיגי דת מסוכנים, כדי לצנן את הטמפרטורות.

וילה קטנה בסביון

אין שום פסול בכך שגלעד ארדן בונה בית בסביון. בשביל זה הוא שר. יש פסול רק בכך שיש עדיין ציבור מטומטם דיו, שמאמין שהשר שבכה להם בטלוויזיה על זה שאשתו בקושי מצליחה לממן את הקניות שלה בסופרמרקט (700 שקל, בלי בשר) מספר להם את האמת בדברים אחרים.
אבל כל ציבור זכאי למנהיגות שהוא בוחר בה, וזה מה שאנו קיבלנו. לכן בין החווה היפה של שרון (שגלעד ארדן היה היועץ שלו), זו שכסף אוסטרי חשאי זרם אליה מדרום אפריקה, לבין הבתים העתיקים והמקסימים של אהוד אולמרט בירושלים הבנויה, גם איש הליכוד גלעד ארדן בונה לו וילה בסביון. לא רחוק מהבוס שלו. כמה לא מפתיע.

ים התלמוד וג'ונגל הגמרא

חוגי הוותיקן עוקבים בתדהמה אחר המיסיונרים החדשים המציפים את אפריקה השחורה. זו אומנם היבשת היחידה שתושביה מעולם לא הציתו בית כנסת, כי מימיהם גם לא ראו כזה, אבל המיסיונרים של חב"ד, שכנראה אינם יכולים לשאת את המחשבה שיהיה מקום בעולם ללא צרות עם יהודים, מיהרו והקימו לאחרונה ישיבה ב...קונגו.
ואיך מקימים ישיבה לאברכים במקום שאין בו גיוס חובה לצבא, וגם לא קהילה יהודית, למעט כמה אנשי עסקים ודיפלומטים שלא בדיוק לומדים תורה? אז ככה:
מיישב אפריקה החדש, הרב שלמה בן-טולילא, הזמין בישראל כמה ספרי גמרא ושלחם ליבשת בדואר. חברו הרב אלעזר אבצן גייס בישיבת "אוהלי תורה" בניו-יורק כמה אברכים, העלה אותם על המטוס ויחד הם נפגשו, הספרים ושבעת האברכים מניו-יורק, בקונגו, שם הם ריהטו חדר ושמו שולחנות והזמינו צלם חתונות, והרי לנו הישיבה הראשונה בקונגו האפריקנית. בשלב זה עוד לא הביאו לשם את טנק המצוות, כי הצבא המקומי מתנגד, אבל גם זה עוד יוסדר.
ותודו שאין כמו להיות יהודי שומר מצוות שעלה מניו-יורק לקונגו כדי ללמוד בה את מצוות המעשר של ארץ ישראל ולהיאנח ולהישבע שבשנה הבאה בירושלים הבנויה.

מדריך לשביתות א"י

הרופאים רצו יותר שכר אבל מטעמי נימוס הם דיברו על תוספת תקנים ושיפור השירות. האוצר התחכם ונתן להם 1,000 תקנים נוספים והכל התפוצץ. הרופאים הבכירים עובדים במקביל גם בבית החולים הציבורי וגם בקליניקה פרטית, כך שזה בסדר מבחינתם. אבל המתמחים כבולים רק לבית החולים (עד שיסיימו התמחות) ולכן הם רוצים יותר שכר לשעה. וזה כל הסיפור.
כדי לשלם לרופאים יותר שכר, האפשרות היא או לפרוץ את מסגרת התקציב, או להעלות את מס הבריאות, או לגבות מהציבור תשלומים נוספים עבור שירותי רפואה, או לצמצם את רמת שירותי הרפואה. נחשו איך זה ייגמר, או חכו לקבל את החשבון.
זה הכל רק עניין של גישה. יש מי ששובתים באוהלים בדרישה שהדירות תוזלנה, ויש מי ששובתים בבתי החולים כדי שהם יוכלו לקנות את הדירות במחיר הנוכחי. וזה בעצם ההבדל בין מפגינים לבין מגשימים.

מלחמת העצמות הגדולה

מאה שערים רועדת. קרב איתנים פרץ בין "אתרא קדישא", החבורה הלוחמת הרודפת כל קבלן עפר או ארכיאולוג המעז לנקוש באדמת הקודש ועלול למצוא קבר שפחה כנענית או שלד לוחם צלבני קדמון, לבין "האגודה למניעת חילולי קברים" שעושה בעצם אותו דבר, אבל בעיקר מעצבנת את הקונקורנציה מ"אתרא קדישא". ולפני שאתם מזלזלים בריב האגודות הללו, זיכרו שהרבה עבודות הטרדה מעורבות כאן, שסופן בדמי הסכמה ותשלום עבור פינוי עצמות, ובקיצור, לא רק שהמצווה חשובה, אלא שגם העסק גדול.
ולאור התחרות קם הגאב"ד (גאון אב בית דין) של "העדה החרדית", הגרי"ט (הגאון רב יצחק טוביה) וייס, ועימו רבנים חשובים מהשכונה ובכללם הרב מאיר סאלאווייציק והרב מענדל אטיק ועוד רבנים שוודאי אינכם מכירים שמותיהם (וגם לא תצליחו לאיית אותם), ופרסמו כרוז המודיע שרק "אתרא קדישא" היא היא המוסמכת לעסוק בהצלת עצמות ושרידי מתים ולכן יש לעזור ולסייע לה, ורק לה.
והנה קם מולו הראב"ד (ראש בית דין) לכל מקהלות (קהילות) האשכנזים, הרב משה שטרנבוך, וחתם על מכתב המודיע למקהלותיו שרק "האגודה למניעת חילולי קברים" היא היא הגוף המוסמך לשמור ולהציל ולקבור את עצמות הקדמונים. ועימו חתמו על הכרוז הזה גם רבנים חשובים כמו הרב עזריאל אויערבך והרב נתן קופשיץ והרב יהודא סימן ועוד שמות של ידוענים המוכרים לכל תושבי הגטו על כל מאה שעריו. והפשקווילים נתלים זה מול זה, גאב"ד נגד ראב"ד, וברחוב ניצים זה בזה אברכים שומרי עצמות עם אברכים גונזי סחוסים, וצדיקים טומני חוליות עם חסידים קוברי צלעות, או להפך.
וכל תושבי ירושלים עומדים נבוכים ומבולבלים מול מלחמת הדיאדוכים הזו, ואינם יודעים בידי מי להפקיד עכשיו את מצוות שמירת עצמותיהם אחרי 120 או 1200 שנים, והמבוכה רבה, שהרי חייב אדם להבטיח את עתיד עצמותיו.
ואתה עומד ותוהה מה עבר לו במוחו של שדר הרדיו עדי טלמור שלא זו בלבד שבחר להתאבד, מה שהיה מזכה אותו בכל השמחה והששון המובטחים לנקברים בחלקה שמעבר לגדר, אלא שעוד ציווה שישרפו את עצמותיו ויפזרו אפרו בשווייץ, מה שמנע תעסוקה להרבה דורות של שתי האגודות ממאה שערים, שבשעה שאינן רודפות קבלנים ובתי חולים שקמו על קברי כנענים אשקלונים, הן רודפות זו את זו בחוצות ירושלים, כאילו אין בחוץ ארכיאולוגים ציוניסטיים מחללי קברים לתענוג המשוטטים חופשי ומקוש תאוותם בידם.

תאריך:  12/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
היכן גר פריצי?
יוא"ב  |  12/08/11 12:57
2
מה החדשה בעניין ארדן?
אובד מדינה  |  12/08/11 16:23
 
- ארדן הינו שר רק שנתיים וחצי
אלכס כפר ויתקין  |  13/08/11 10:33
3
לשלם גם וגם. מה הבעיה ? יש שתי
גרשון ה.  |  12/08/11 17:28
 
- למה מתנכלים לחרדים ??
החוק נותן להם...  |  13/08/11 12:57
4
היש לך ביקורת בונה?
דורון א. טל  |  12/08/11 18:42
 
- צריך להרוס את המדינה
הרועץ המשפטי  |  13/08/11 03:19
5
תגובה
אכפתניק  |  14/08/11 08:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
חברות קונצרן אי.די.בי עושות כסף מהכסף שלנו, הציבור    האם אין לנו מילה? הרי גם אנו שותפים בחברות הציבוריות ולבטח בהלוואות הניתנות להן!
נסים ישעיהו
אנחנו אומנם בארץ ישראל אבל עדיין בגלות. ארץ ישראל לא פעלה עלינו להוציא את הגלות מתוכנו. אצל רבים מאתנו, "מה יאמרו הגויים" זה קנה המידה היחיד לקבוע אם מהלך מסוים הוא נכון או לא נכון וזו גלות מנטלית קשה ביותר
ירון כהן
ביטוח רכב, ביטוח בריאות פרטי וביטוח נסיעות לחו"ל הם שלושת הביטוחים הנפוצים ביותר    מהו ביטוח מקיף ומהו ביטוח חובה לרכב?    מדוע מומלץ לרכוש ביטוח בריאות עבור כל בני המשפחה?    כמה עולים טיפולים רפואיים בחו"ל?
אריקה קוברי
בארץ ישראל נמנע מהאדם לקבוע את גורלו. על כן לא נותר לו, אלא לגייס את משאביו הכספיים והנפשיים ולקנות כרטיס בכיוון אחד לשווייץ, בה תמורת סכום נכבד אפשר להשיג מוות מכובד
אפרים הלפרין
בית הדין הארצי לעבודה הפך ל"אולם הקטן" בו מבצעים את החזרות הגנרליות לפרמיירות המתוקשרות בבג"צ, אז לא חבל על הכסף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il