X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינה יקרה [צילום: פלאש 90]
האופטימיים והפסימיים
איך נאמין ואיך נסמוך על ועדת התיקון אם היא מורכבת מכל אלה שמנהלים את חיינו כל הזמן ממרומי הכיסאות שחלקם כיסאות-שווא עם משרות וירטואליות שנולדו לשמירת הקואליציה? בין התקוות לחיים צודקים יותר בישראל לבין הפסימיות שאוכלת בנו בכל פה מול המציאות הבלתי משתנה, בינתיים

אין אדם בישראל שאין לו דעה בעניין. אם לא דעה, אז תחושת בטן, אם לא תחושת בטן, אז ספקולציה על "מה יהיה". המחאה ועוצמתה, העובדה שהיכתה את כולם בתדהמה: כל-כך הרבה אנשים לא מרוצים, רואים את המצב לאשורו, חיים במצוקות ומוכנים להיאבק על חיים צודקים יותר, על מדינה פחות מושחתת ועל חלוקת המשאבים בדרך חדשה בחשיבה עכשווית. כל-כך הרבה אנשים ראו הכל ושתקו, אבל אספו, שנה אחר שנה, את כל העובדות, את כל המחדלים, את ההשפלות והמיסים הישירים והעקיפים, את האין תחבורה, את מחירי המזון, את המתעשרים ללא הכרה, את פערי המשכורות ומכאן את הבדלי המעמדות שנוצרו והגיעו לנקודת המפנה!
ישראל הנוכחית לא דומה בכלום לחזון, דומה רק לבית חרושת לכסף, השייך ל"מסתדרים" והאין מספיק כסף ששייך להולכים בתלם, העובדים הלוחמים, הלומדים, המשלמים מס הכנסה וכולי.
הצעדים לתיקון, קציר השבוע האחרון
מה קרה בינתיים אחרי שראש הממשלה הקים ועדה לשינוי החיים הנוכחיים בישראל: בדיוק בזמן הקמת הוועדה קיבלו השרים, כל אחד לחוד, ארבעת אלפים שקלים לקניית מלתחת קיץ או חורף. הכסף הועבר לכל שר מ-39 המורמים מעם לפני כשבועיים. בהמשך העלו לנו את מחירי החשמל. מעכשיו נרגיש עוד יותר קשה בכיס. אותה משכורת שלא מספיקה לגנים ולצהרונים, לקייטנות ולחוגים לילדים, לבילוי עם הילדים בחופש הגדול. המשכורת שלא מספיקה למטפלות, לחיתולים ולמטרנה, למים, לארנונה ולדלק תצטמצם יותר בגלל אותה כמות בדיוק של חשמל שנוציא על מכונות כביסה, מזגנים, מחשבים ומקררים. כמו ששולחים אותנו ל"פריפריה" (כאילו שם יש מחירים אחרים לחשמל, לגנים, לאוכל, למיסים, לבלו וכולי) רומזים לנו שלא מוכרחים להשתמש במכונת כביסה, במזגנים וכולי. וקובעים בשבילנו: תשתמשו - תשלמו יותר!
איך נאמין ואיך נסמוך על ועדת התיקון אם היא מורכבת מכל אלה שמנהלים את חיינו כל הזמן ממרומי הכיסאות שחלקם כיסאות-שווא עם משרות וירטואליות שנולדו לשמירת הקואליציה.

המאכער מספר אחד

איך פתאום הפך השר ישראל כ"ץ - שמנהל לנו רכבת כושלת ברמה של מדינה אפריקנית לא מפותחת, שהגיש לנו רפורמה בתחבורה שכל נוסע באוטובוסים סובל ממנה, שעשה רפורמה הדומה יותר לתוהו ובוהו: לא מתוכננת, לא בדוקה, לא מדויקת, לא מקצועית, הכי חובבנית ולא יעילה, שכולם לא מרוצים ממנה - איך הוא עכשיו המאכער מספר אחד בהקמת ועדת התיקונים לשיפור הצדק החברתי?
על סמך אלו קבלות נאמין ביכולותיו של השר כ"ץ הבלתי מוכשר ובלתי מצליח בתפקידו. אם הוא והממונה עליו בנימין נתניהו לא רואים את הכישלון, איך נצפה מהם שכחברי הוועדה יעשו משהו "חדש"?
לעומת הצעירים המוחים, בהירי המחשבה, המתנסחים בצורה רהוטה וברורה, אלה שאין להם שום קופת שרצים על גבם, אלה, גדולי האמונה - חברי הוועדה (רובם) - הם אותם אנשים שכבר הוכיחו את הריקבון, תמכו במחדלים, העצימו את הבדלי המעמדות, זרקו לפח את הזקנים, הנכים וניצולי השואה.
איך ישנו מדושני העונג את פעילותם המוחית, לאחר שהם מקובעים בדעתם, על איך השלטון מתעלל ומשפיל את האזרח. הייתה השתלת מוח שלא ידענו עליה? למי? לראש הממשלה?

סמל לדור החזירים

במדינה בה אשת נעוריו של אהוד ברק, נאווה ברק, לשעבר מורה בישראל ואשתו של קצין בקבע, טיפסה "למעלה" כמו אותו פשפש; היו ימים שהייתה מתנדבת בעלם, עמותה לעזרת בני נוער במצוקה חברתית, כלכלית ונפשית. והנה היום, לאחר שהתגרשה מאהוד ברק, קיבלה את החלק המגיע לה מהרכוש המשותף של בני הזוג האמידים, התחתנה בשעה טובה עם מר שלום זינגר, איש אמיד במיוחד, החלה לפתע מזה שנה או שנתיים לקבל שכר של 30 אלף שקל בחודש! פלוס הוצאות דלק וכולי, עבור עבודתה בעמותת עלם. עמותה שעמדה להיסגר מחוסר כסף שכולנו תרמנו ותורמים למענה. התברר שהכסף שתרמנו הולך למשכורת גברת ברק, זו שעבדה כמתנדבת במשך שנים ולפתע, בלי בושה, לוקחת 30 אלף שקל מהכסף המיועד לנוער עלם, מדי חודש.
במדינה בה קורה דבר כזה, הפכו אנשים מסוימים לחזירים ולחזירות, חסרי בושה וחולי בצע כסף, על חשבון ציבור התורמים שזה אני ואתם.
ומה עוד עשו השבוע כדי לשנות את המצב ולהגיע לצדק חברתי? הורידו את הרווח הזעום של הרפתנים עוד יותר למטה. אלה העמלים, שמייצרים לנו חלב משובח, שמהם תנובה ורשתות השיווק מתעשרות בטירוף תוך שהן עושקות את הצרכן הישראלי שמשלם עבור מוצרי יסוד מאות שקלים בחודש. אז מי כבר נדפק? הרפתנים. מי לא נוקף אצבע וחושב שלעולם חוסן הממשלה הגובה 16 אחוז מע"מ על כל פרוסת לחם וגביע לבן, וכמובן בעלי רשתות המזון, הטייקונים, שמרוויחים מאות אחוזים על כל פריט שנמכר, זאת בזמן שבמדינות ה-OECD, שאנחנו חלק מהן - מקומנו בדירוג המחירים לצרכן הוא במקום הראשון ביוקר המחיה!
הנה נכנסנו לקבוצת OECD ופתאום אי-אפשר יותר לספר לנו סיפורים. אנחנו משווים ורואים שאנחנו המדינה הכי יקרה, במים, באוכל, בחינוך, בתקשורת, בדלק וברוב המרכיבים הבסיסיים הבונים את הוצאות המחיה של אדם בעולם העכשווי.
כך ננוע בין התקוות לחיים צודקים יותר בישראל לבין הפסימיות שאוכלת בנו בכל פה מול המציאות הבלתי משתנה, בינתיים.

תאריך:  12/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האופטימיים והפסימיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אופטימיים פסימיים
רונן גולדשטיין  |  12/08/11 22:40
2
קל לרדת על שר התחבורה
שיייקה  |  13/08/11 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
נשיא רוסיה וראש ממשלתה יספרו לנו לאן נעלמו עשרות אלפי צ'צ'נים; העולם הערבי יבקש מבית הדין הבינלאומי בהאג להעמיד לדין מספר גנרלים ואישים סורים בגין רצח של 40,000 אזרחים; עצרת האו"ם תקבע שהטורקים אכן ביצעו רצח עם בארמנים    פנטזיה שלא תתממש
אברהם (פריצי) פריד
מהדורת-אבל עצובה לסיום תשעה באב: על וילה קטנה בסביון; ישיבה חסידית באפריקה; הלכות דת בלונדון וקרב העצמות הגדול של מאה שערים
יובל לובנשטיין
חברות קונצרן אי.די.בי עושות כסף מהכסף שלנו, הציבור    האם אין לנו מילה? הרי גם אנו שותפים בחברות הציבוריות ולבטח בהלוואות הניתנות להן!
נסים ישעיהו
אנחנו אומנם בארץ ישראל אבל עדיין בגלות. ארץ ישראל לא פעלה עלינו להוציא את הגלות מתוכנו. אצל רבים מאתנו, "מה יאמרו הגויים" זה קנה המידה היחיד לקבוע אם מהלך מסוים הוא נכון או לא נכון וזו גלות מנטלית קשה ביותר
ירון כהן
ביטוח רכב, ביטוח בריאות פרטי וביטוח נסיעות לחו"ל הם שלושת הביטוחים הנפוצים ביותר    מהו ביטוח מקיף ומהו ביטוח חובה לרכב?    מדוע מומלץ לרכוש ביטוח בריאות עבור כל בני המשפחה?    כמה עולים טיפולים רפואיים בחו"ל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il