X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו בישראל, גם באנגליה רוצים צדק חברתי, אבל עד מהרה הסתבר שהמחאה האמיתית שמבעבעת בלונדון נבלעת בתוך גל עכור של חוליגניזם במיטבו
▪  ▪  ▪
בעירה בטוטנהאם, לונדון [צילום: AP]

המהומות האלימות שפרצו השבוע בלונדון נהנו ביממה הראשונה מיחסי ציבור רבים אשר הוענקו להן על-ידי גל מחאות פראי על-רקע חברתי ופוליטי אשר החל בטוטנהאם - שכונה קטנה וענייה בצפון-מזרח לונדון, שבה שוהים מהגרים רבים.
מהלך זה סייע לביסוס התפישה שלונדון מחפשת צדק חברתי ממש כמו הערים הבאות: תוניס, קהיר, דמשק ותל אביב. אלא שהאשליה התנפצה מהר מאוד, כאשר חבורה של מהגרים החלה לפרוק את זעמה בניפוץ חלונות ראווה של חנויות, ביזה של דירות ומכוניות.
גם מותו של הצעיר מארק דוגאן אשר נורה על-ידי שוטרים הצית את התבערה אשר ממילא הייתה קיימת. גם נוכחותם הרבה של השוטרים בטוטנהאם נסכה ביטחון בחיי התושבים, אך חלק מהתושבים רואים במשטרה את התגלמות הרוע והגזענות השורים בשכונה זו.
הרקע למהלך
לפני מספר חודשים הודיע ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון שהמדיניות הרב-תרבותית של בריטניה כשלה. מדובר באותה מדיניות שהנהיגו הממשלות האחרות בבריטניה מאז פרוץ המהומות הגזעיות ב-1981, אשר הוציאו לרחובות מאות אלפי בני-אדם.
הבריטים אומנם מתגאים בקיומן של 250 קהילות אתניות שונות, אך מספר רב של מהגרים לא נטמעו בחברה האנגלית, הן מבחינת שפה (רובם לא דוברים אנגלית) והן מבחינת רווחה, היות שרובם נמצאים מתחת לקו העוני. למשל, בשכונות צפוניות של לונדון, טוטנהאם והאקני, שוכנים מהגרים רבים אשר הגיעו מאיי הקריבים. רובם יושבים חסרי-מעש ומחפשים גירוי תמידי. לצורך כך הם שותים ומהמרים על כספים שאין להם.
תחלואי החברה האנגלית
אין ספק שבריטניה עברה השבוע אירוע מכונן אשר חיזק את הסולידריות החברתית שלא תמיד הייתה קיימת ברחבי הממלכה. כך, למשל, רבים מאזרחי אנגליה נרתמו לעזור בלכידת פורעי החוק, ויש כאלו שהקימו אתר אינטרנט בו העלו קטעי וידאו המתארים את פעולת השוד.
מזה שנים נשמעים בבריטניה קולות לשנות את מדיניות הרווחה הקיימת. חוקים רבים עוצבו במהלך שנות ה-70 וה-80 לפני עידן התאצ'ריזם הקפיטליסטי. בריטניה סובלת מבעיה המאפיינת כמעט את כל מדינות אירופה: זינוק אדיר במהגרים אשר הגיעו ממדינות אפריקה, ממדינות מזרח אירופה, ממרכז אמריקה וממדינות ערב. כתוצאה מכך, הפער בין המעמד הגבוה למעמד הנמוך גדל, והמערכת הכלכלית מאמצת את מדיניות הקפיטליזם החזירי.
במערכת הבחירות האחרונה שנערכה במאי הבטיח קמרון שישנה את מדיניות הרווחה הכושלת שהנהיגה ממשלת הלייבור במהלך 13 שנות שלטונה, לפיה לא צריך לצאת לעבוד כי מקבלים קצבאות.
כשישה מיליון אנשים נסמכים על שירותי הרווחה. ארבעה מיליון מתוכם מקבלים קצבאות אבטלה או השלמת הכנסה. שיעור האבטלה בבריטניה אינו גבוה במיוחד (7.7%), אבל הממלכה שקועה במיתון כבד, המתבטא בירידה בהכנסות של האוכלוסיה. מה שמסביר את שיעור הילודה הגדול בבריטניה, אשר נעזרים בתשלום קצבאות כדי לגדל ילדים בגיל מאוד צעיר.
פנים לעתיד
בימים הראשונים עמדו השוטרים מול חבורות המתפרעים ולא עשו כלום, מתוך תקווה שמדובר בגל ספונטני שייעלם מעצמו. רק ביום החמישי למהומות החלה המשטרה להפעיל כוח ולטפל בפורעים הסוררים.
בשנה הבאה אמור להתקיים בלונדון האירוע הגדול, המכונה אולימפיאדה. ואם עד עכשיו התמקדו ארגוני האבטחה בסכנה של איום מבחוץ על-ידי ארגוני טרור, אין ספק שבעקבות מהומות אלו המשטרה תצטרך לשפר את ההיערכות שלה כנגד אירועי טרור מבפנים.

הכותב הוא בלוגר וסטודנט באוניברסיטה הפתוחה.
תאריך:  12/08/2011   |   עודכן:  14/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמוטטות הצדק החברתי ותיקון מדינת הרווחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר ברתור
"צדק חברתי" זה לא רק הפניית אצבע לממשלה. זה גם התבוננות פנימה אל תרבות צריכה שהפכה את המותג ל"אני החדש"    לצריכה המוגברת יש מחיר אישי אך גם חברתי    אנחנו הופכים את סביבתנו לענייה יותר. קוראים לזה "עוני חברתי"
צבי גיל
מן המוסכמות הוא שהעידן שלנו הוא עידן ה"אינסטנט": מזון מהיר, דוכני אקספרס, קליפים מבזיקים וגם הסקס הוא קוויקי    התכלית היא להספיק הרבה, וכדי להגיע לכך יש לכָמֵת את האירועים והחומרים על חשבון האיכות    וזה אמור במידה רבה גם לגבי בלוגים
יהודה יפרח
אסור שהחגיגה התקשורתית והתפאורה המכובדת סביב התאבדותו של עדי טלמור תבלבל אותנו - רצח הוא רצח גם אם הוא נעשה בחלוק לבן
ציפי לידר
מדוע התפלל משה 515 פעם כדי להיכנס לארץ ישראל ? - תפילה בחסד ולא בזכות?    התפילה כערך אוטונומי: אמוֹר לי מה תפילתך - ואוֹמַר לך מי אתה    על אסטרולוגיה ותפילה    לרקו בלי ניע: שלוש גישות לתפילה
נרי אבנרי
מדינה במחאה? הצחקתם אותם    מחאת האוהלים ברוטשילד היא מצוקת חאפלה - המצוקה האמיתית היא של תושבי השדרה    את המאהל של ישראל טוויטו (ז"ל), בג"צ הורה לסלק    למצוקה אמיתית יש מראה וריח אחר...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il