X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאלו אשר ממלאים את חובתם לחברה ומשרתים בצבא מגיע את כל הזכויות מהמדינה. אבל האם זה באמת עובד ככה? האם כל מי שנותן מעצמו למדינה גם מקבל את המגיע לו?
▪  ▪  ▪
חיילים דרוזים. מגיע להם [צילום: יח"צ/למצולמים אין כל קשר לנאמר]

תארו לכם שישנה עדה שמביאה את כל כולה בשביל המדינה, שהחליטה לכרוך את עתידה עם עתיד המדינה, שהחליטה לחתום על ברית דמים עם המדינה, שבניה מתגייסים לצבא ונלחמים בו בשביל להגן על המדינה, שבניה הם בין הלוחמים הטובים ביותר אשר נלחמים בדרך-כלל ביחידות המובחרות ביותר, שאחוז הקצונה שבה ביחס לכמות שלה באוכלוסיה הוא גבוה מאוד (כולל קצונה בכירה). עד כאן הכל טוב ויפה, אבל תארו לעצמכם שאותה עדה לא מקבלת את מה שמגיע לה מבחינת זכויות, תארו לכם שיותר קשה לבניה למצוא תעסוקה, להתקבל ללימודים אקדמיים, לגור בכבוד, ובכלל קשה לבניה להשתלב בחברה של אותה מדינה. מה הייתם אומרים על המצב הזה? מצב זה לא נראה לכם אבסורד? שכן אנשים שנותנים את כל כולם למדינה לא מקבלים את מה שמגיע להם ממנה.
לצערנו, המצב שתיארתי קיים כאן, בישראל 2011, או ליתר דיוק - בישראל מאז קום המדינה: הדרוזים עושים את הכל בשביל המדינה ובשביל הצבא, נלחמים איתנו במלחמות, נלחמים למען המדינה ואדמתה. הם עושים את כל המוטל עליהם ומעבר לכך, הם חיילים ולוחמים מצטיינים, רבים מהם הופכים להיות קצינים ונגדים (גם בכירים).
הדרוזים נמצאים תמיד איתנו, בטוב וברע, הם אחינו וחברינו הטובים ביותר באזור. הדרוזים תמיד מראים נאמנות ואהבה כלפינו, הם ואנחנו נמצאים בברית דמים. הבעיה מתחילה כאשר ישנה אפליה בזכויות בין היהודים לבין הדרוזים. הדרוזים, שעושים את כל המצופה מהם (כמו שמצופה מכל אזרח ישראלי) ואפילו יותר, לא זוכים לאותו יחס לו זוכים היהודים.
דוגמה מהתקופה האחרונה שיכולה להמחיש את הבעיה בצורה הטובה ביותר, היא תוכנית המענקים לחיילים משוחררים אשר יבנו בתים בפריפריה. התוכנית מדברת על כך שחייל משוחרר שירצה לבנות בית בפריפריה (במקומות מוגדרים) יקבל מענק של 100,000 שקל. שר השיכון מנה רשימה של ישובים שבמידה שהחייל המשוחרר יבנה בהם הוא יהיה זכאי למענק, אך אף ישוב דרוזי לא הופיע ברשימה זאת.
הדיור ביישובים הדרוזיים הוא סוגייה בעייתית. הסוגיה הפכה לבעייתית, בין השאר בזכות מדיניות שננקטת כבר שנים רבות. לדרוזים ישנן אדמות שהם מורישים לילדיהם, אבל אין להם אישור לבנות עליהן, בגלל שהן לא כלולות בתוכניות המתאר של המועצות האזוריות. חסרים התרי בנייה רבים, המחיר של חלקות אשר קיימות למען חיילים משוחררים הרקיע שחקים ללא כל סיבה נראית לעין. כל הבעיות הללו ועוד לא מאפשרות לדרוזים לחיות בצורה שמגיעה להם, שכן המשפחות מתרבות, מתרחבות ולהן אין התרי בנייה, אין חלקות במחירים נורמליים, אין אפשרות לבנות בצורה חוקית. המצב שהם נמצאים בו מבחינת הבנייה בלתי נסבל ואי-כלילת המענק ביישובים הדרוזיים היא הקש האחרון, עוד יריקה בפרצוף של אחינו היקרים. כמובן שהדיור אינו הבעיה היחידה שקיימת אצל אחינו הדרוזים. לדרוזים יש בעיות נוספות - להשתלב במערכת הלימוד האקדמית, למצוא תעסוקה ובכלל להשתלב בחברה הישראלית.
אסכם בקצרה: לי אישית נורא קשה להבין מה הסיבה לאפליה אשר מתרחשת בין היהודים לבין הדרוזים - הרי הדרוזים ממלאים את כל החובות שנדרשות מהם כאזרחים ואפילו יותר. הדרוזים נאמנים כלפינו ונלחמים איתנו באש ובמים. אך למרות זאת לא מקבלים את כל המגיע להם כאזרחים, מופלים לרעה ומקבלים הרבה פחות מאיתנו היהודים וממה שמגיע להם באופן כללי.
הגיע הזמן לשנות זאת, הגיע הזמן לדרוש שהמענק יחול גם עליהם, הגיע הזמן לדרוש תוכניות מתאר חדשות, הגיע הזמן לדרוש יותר מגרשים לחיילים דרוזים משוחררים, הגיע הזמן להוזיל את המחירים במגרשים למחירים שפויים, הגיע הזמן לאפשר להם לקבל השכלה גבוהה, הגיע הזמן לעזור להם בתעסוקה, הגיע הזמן לדרוש צדק חברתי לאחינו הדרוזים, הגיע הזמן שהם יקבלו את כל הזכויות שמגיעות להם, הגיע הזמן שהם יקבלו את מה שאנחנו מקבלים, הגיע הזמן שיהיה שוויון מלא ולא רק בחובות אלא בזכויות, הגיע הזמן להפסיק את האפליה הזאת, הגיע הזמן שנשתלב ביחד כחברה אחת. כי אין צל של ספק - לדרוזים מגיע יותר.

הכותב הוא באר שבעי, פעיל בתנועת הליכוד הישראלית, פעיל ב"צעירי הליכוד, הקבוצה הרשמית", פעיל בפורום רווחה וכלכלה של הליכוד ופעיל בפורום התגובות של הליכוד.
תאריך:  13/08/2011   |   עודכן:  14/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחייל הדרוזי מגיע יותר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלות ישראל אחראיות לכך
אברהאמי  |  14/08/11 14:48
2
לכווולם מגיע יותר פרט ליהודים
ירון זכאי 1  |  14/08/11 15:18
 
- אל תוציא את דבריי מהקשרם
ליאור רזניק  |  14/08/11 16:35
 
- ולא הדרוזים לא תפסו טרפ עליך
ליאור רזניק  |  14/08/11 16:43
3
מגיע..........
אחד שמבין  |  14/08/11 15:28
4
מה נסגר???
אמיתי  |  15/08/11 23:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מצר על כך, שבוועדת הייעוץ שמינה נתניהו, יש משקל למי שיורה נופת צופים של פופוליזים זול, ומצליח לעטוף אותו באמירות שנראות כמדעיות. לדעתו, השיטה הנוכחית הוכיחה את עצמה, ויש לחוזקה
דן אלון
לאט ובשקט החזון הציוני עבר לגור במקום אחר, ואת מקומו תפס הידור (אני נמנע בכוונה מהמילה "הדר"), ואת מקומו תפסה עסקנות (ואני נמנע בכוונה מהמילה "עסקים"), ואת מקומו של הכבוד תפסה "כבודה" במשמעות של מזוודה בשדה התעופה על הדרך לעוד "שליחות" בשם המדינה. החזון הציוני הפך לחזון ציני, והיעד של עצמאות לאומית הפכה לעצמיות כלכלית-אישית
טל הריס, ג'ון לינדון
בישראל הציבור כבר לא מסתפק רק בצמיחה כללית במשק ומתעקש על זכותו להיכלל בה. כנראה שיש משהו באוויר הלבנטיני בימים אלה שגורם לאנשים להבין שמגיע להם יותר מאשר סתם לשרוד את החודש. אנשים נזכרים שמגיע להם גם לקוות ולשגשג
אריה אבנרי
אני שם נפשי בכפי, נוטל אחריות מקצועית ואישית וקובע באורח חד-משמעי שהסיבה העיקרית לכך היא שאיל ההון נוחי דנקנר הינו בעיני אדם ישר ובעל עקרונות, תופעה חריגה לחלוטין בקרב חבורת הטייקונים במדינה
אברהם אלטלף
אחת הסוגיות העולות מעת לעת ביחס לעסקות, מסוגים שונים, היא שאלת דין הקדימה בין שני קונים של אותו נכס. בסוגיה זו העיקרון הוא שזכותו של הקונה הראשון בזמן גוברת על הקונה השני. אולם הקונה השני יוכל במקרים מסוימים לגבור על זכויותיו של הקונה הראשון אם יראה כי עמד במספר תנאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il