X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על תנועת המחאה לסיים עתה, בהיותה בשיא הפופולריות והקונצנזוס, את פעילותה המעשית, ולתת שהות לממשל להפגין את נחישותו ויכולתו לגרום לשינויים משמעותיים בסדר היום החברתי
▪  ▪  ▪
הישג אדיר למחאה [צילום: פלאש 90]

תנועת המחאה ההמונית, שבימים אלה ימלאו ארבעה שבועות לתחילתה, כבר השיגה את ייעודה. קריאתה ל"צדק חברתי" יצאה מלב מאות אלפי אזרחים, סטודנטים, זוגות צעירים, "מעמד הביניים" וכדומה, ונכנסה לתודעתם של מאות אלפי אזרחים אחרים וכן זכתה לתמיכה ציבורית רחבה.
העמדת הנושא המורכב של "צדק חברתי" בפסגת הדיון הציבורי, מהווה את השגת היעד של תנועת המחאה. אם ברצון המוחים לשמר את המשטר הדמוקרטי בישראל, עליהם להבין שרק בדרכי שכנוע - כולל כמובן הפגנות, עצרות מחאה וכדומה - יש להביא לשינוי המיוחל.
אולם, עליהם להביא בחשבון, שתנועת המונים יכולה גם לצאת מכלל שליטה. גורמים שונים מכל קצות הקשת הפוליטית עלולים לנסות לְנָכֶס לעצמם רווח פוליטי (כפי שאכן עשו - וללא הצלחה), שאין לו דבר עם מטרות "הצדק החברתי", וזאת על-ידי שיסוי ההמון, התלהמות, קריאת תיגר על הסדר הציבורי, עימות עם כוחות הביטחון, וגרימת אלימות שעלולה להיגמר בחיי אדם. יש להוסיף את הקושי ושלוות חייהם היומיומיים של עשרות אלפים תושבי האזור, השוכן בקירוב לריכוזי האוהלים.
נכון לרגע זה, יש לתנועת המחאה הישג אדיר, המגולם בהוויה החשובה מכל. היא הצליחה להביא את השכבה הרחבה של מנהיגים פוליטיים, כלכליים וחברתיים, שהפנימו - אם כי באיחור - את המסר. תפוח-האדמה הלוהט הועבר למגרש שלהם, עם נוֹפֶך של דחיפות ואי-אמון.
עצם הבנת הפוליטיקאים בצורך המהיר לשינוי, גרמה למינוי ועדה לגיבוש המלצות ליישום, תוך מתן מנדט רחב-היקף לעומד בראשה, והתחייבות ראש הממשלה לקבל, לפחות, חלק מהמלצותיה. בנוסף, הקצבת הזמן הקצר (של חודש ימים) להשלמת מסקנותיה, מעידה כאלף עדים על רצינות ונכונות מצד הממשל לשידוד המערכות.
על תנועת המחאה לסיים עתה, בהיותה בשיא הפופולריות והקונצנזוס, את פעילותה המעשית, ולתת שהות לממשל להפגין את נחישותו ויכולתו לגרום לשינויים משמעותיים בסדר היום החברתי שלנו.
באם אכן תתממש התקווה הנ"ל, יהיה זה הודות לגפרור המחאה שהצית את להבת "הצדק החברתי".
באם לא תתממש התקווה הנ"ל, יוכל ציבור המוחים להחליף את השלטון בבחירות הבאות.

תאריך:  14/08/2011   |   עודכן:  14/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלצה חמה לתנועת המחאה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תנועת המחאה לא קיימת. מדובר
באוהלים ריקים  |  14/08/11 13:47
2
יפה
סתם_1  |  14/08/11 14:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה    בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון-דרך בדרכה של המדינה והאנושות    חלק ה': כוכב החזירים
אורבן שורט
עם כ-500 מיליון משתמשים זה ברור למה פייסבוק הוא מוקד משיכה לעשרות הונאות אינטרנט מדי שבוע. בכל מקום שבו קיימים הרבה משתמשים, יש הרבה כסף. המפרסמים יודעים את זה וגם ההאקרים ופושעי הרשת למיניהם יודעים את זה. אבל האם אתם יודעים את זה?
אריקה קוברי
"בואי נתחיל", לעט בקולו החם מאחורי גבי. החלפנו למשהו נוח יותר, הסתכלנו זה בעיני זו והתחלנו לקרצף את הדירה. כשלוש שעות מאוחר יותר עמדנו בצד והבטנו במוצר המוגמר. כן. הדירה, נראתה טוב בהרבה. כמעט ראויה למגורים    מהו סכום השכירות שאנו משלמים על 15 המ"ר? 2,500 שקל!
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    מתעללים בחיילים, מוזר בעיניי שאין ביקוש גבוה לשירות ביחידות השריון, חס על כבודם, נתיב הכסף ותעתועים
נורית גרינגר
ההיסטוריה העגומה והמכוערת חוזרת על עצמה. כיום, שוב, העולם נמצא במסע של "ציד היהודים". הוא רודף ללא הרף אחרי מדינת ישראל לקצץ את כנפיה. רק שתי מדינות ושתי קבוצות של אנשים יכולות לעצור את ציד המכשפות הזה - ארצות הברית ומדינת ישראל, העם האמריקני והעם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il