X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליסת הביטוח כוללת מידע אישי רגיש ומסווג, בעל חשיבות רבה היכול בקלות לשמש למטרות פליליות, אם ייפול לידיהם של עבריינים. הוא כולל את כתובתך, כמה תכשיטים יש בביתך, האם הם בכספת ומהו משקלה. מי שומר על המידע וכיצד ניתן להבטיח שלא ייפול לידי זר
▪  ▪  ▪
מידע שווה כוח וכסף [צילום: פלאש 90]

פוליסת הביטוח הינה כמסמך סודי ביותר - המידע הכלול בפוליסת הביטוח שלך מסווג ובעל חשיבות רבה, והוא יכול לשמש למטרות פליליות אם ייפול לידיים עוינות או עברייניות. בפוליסת הדירה שלך נקובה כתובתך, מיקום דירתך, ההגנות שבה, מספר הדלתות החלונות, אם יש סורגים או אין ועל איזה חלונות, האם יש בביתך מערכת אזעקה ואיזו מערכת אזעקה יש לך, כולל שם היצרן, האם היא מחוברת למוקד או לא, האם היא מחוברת למנויי טלפון, ואם יש או אין לך כספת בבית ואולי אפילו היכן היא מותקנת ומה משקלה.
כתוב שם אם יש לך כלב וגם... כמה תכשיטים יש לך בבית וכמה כסף הם שווים. יצירות אמנות ואוספים נדירים פורטו אף הם בפוליסה שלך ובקיצור, כל מה שלא היית רוצה שאחיך או שכנך יידע, כתוב במסמך התמים הזה המכונה "דף הרשימה" - פוליסת ביטוח הדירה שלך.
מידע חשוב וחיוני נוסף מצוי גם בפוליסות ביטוח אחרות: כך למשל בפוליסת הנסיעות לחו"ל שלך כתוב מתי תצא מהארץ ומתי תשוב, וכמה זמן תעדר מביתך. בפוליסת הבריאות כתוב ממה אתה סובל, איזה בעיות בריאות יש לך ולמה אתה רגיש. בפוליסת ביטוח החיים מצויין כמה כסף אתה שווה ולמי ואם יש לך פוליסת ביטוח אחריות מקצועית אפשר לדעת גם מהו היקף עסקיך (מחזור שנתי).
בפוליסת העסק שלך כתובה כתובת העסק, מהות עיסוקך, היכן אתה גר, מיקום העסק ותיאור מבנה בית העסק שלך, תיאור ההגנות במבנה, מספר הדלתות החלונות, אם יש סורגים או אין ועל איזה חלונות, איזה מנעולים והאם יש בעסק מערכת אזעקה ואיזו מערכת אזעקה יש לך, כולל שם היצרן, האם היא מחוברת למוקד או לא, ולאיזה מוקד, או האם היא מחוברת למנויי טלפון, ואם יש או אין לך כספת בבית העסק, היכן היא מותקנת ומה משקלה. כתוב גם כמה מלאי אתה מחזיק ומהו שווי המכונות שלך. בקיצור, תיק יעד מושלם.
ולמה זה חשוב? למה המידע הזה כ"כ רגיש? - לשם הדוגמה, וכדי שלא ניתן רעיונות, קריעת חיווט תיבת סעף של בזק תנטרל מייד כל קריאת עזרה של מערכת אזעקה והיא לא תוכל להוציא חיוג עזרה ולהתריע על חדירה למקום.
מי שומר על המידע הרגיש הזה?
האם המפקח על הביטוח דאג להבטיח שמידע רגיש זה לא ידלוף ומהי מידת השקיפות של מידע זה?, מהי חבותם של חברת הביטוח וסוכן הביטוח שבמשרדם ועל מחשביהם אגור המידע הזה?
גם השמאים אינם חסינים לחובת אבטחת המידע, שכן בעת טיפול בתיק תביעה כל החומר הרלוונטי מועבר למשרדם והוא לעיני כל, כולל כל עובדי המשרד, הפקידות והמזכירות.
ברור לכל נהי כי חובת הזהירות הכללית חלה על כל מי שלידיו התגלגל מסמך שכזה, אפילו היה זה במקרה. "פוליסת דירה" מסתבר הוא מסמך מודיעיני רב ערך. זהו תיק יעד אמיתי המכיל מידע המאפשר פשיטה ומילוט והוא כולל שטחי כינוס, נחיתה, נתיבי גישה הגעה ומידע על היעד ועל המתרחש בו. ממש סקירת מודיעין מורחבת בבחינת "דע את האויב". הכל כתוב.
רעיון המאמר הזה עלה במוחי ממש במקרה, עת שלמשרדי שוגרה בטעות פוליסת ביטוח של פלוני המתגורר באחד הישובים היקרים בארץ. נבהלתי. אני מודה. מה שהיה כתוב שם הסעיר את דמיוני. המידע הכלול בפוליסה תמימה רב כ"כ, עד שהוא יכול לשמש בנקל בסיס לדוח מודיעין על יעד, וכאיש מודיעין הבנתי שנפל לידי מסמך מודיעין סודי ביותר אולי אפילו סגול.
מה שראיתי באותה פוליסת בית מגורים של פלוני מיישוב אלמוני, היה מדהים ומעורר פלצות. הפלגתי בדמיוני והתיישבתי כאחוז דיבוק ליד המחשב והעליתי את המאמר על הכתב תוך הקלדתו באובססיביות יוקדת.
הפתרון הוא פשוט
במקום שם מבוטח וכתובת המופיעים בפוליסה יופיע רק קוד מסמך שיהיה זהה למסמך מקורי אחד בלבד הנשלח למבוטח בדואר רשום והשמור במשרדי חברת הביטוח. מנגנון אבטחת מידע בסיסי הכולל קוד שישמש גם לזיהוי באתר חברת הביטוח בו יהיה המידע כולו זמין ונגיש רק לבעליו לאחר שימוש בשם משתמש וסיסמה.
וגם למבוטח יש איזהsay בעניין. המודעות לכך מאפשרת לו לדרוש חיסיון המידע תוך השמטת פרטים מזהים ורגישים מדף הרשימה ודרישה כי כל עותק שיודפס יהיה ממוספר ומיועד לנמען מוגדר, תוך השמטת פרטים מזהים וסכומים שפרשנותם ידועה רק למפיקי המסמך ולמבוטח.
איך לא חשבו על זה קודם? קשה לי להשיב, אולי ההסבר בפתגם הידוע הגורס כי "מיליונים ראו את התפוח נופל. ניוטון הוא זה ששאל למה" ברנארד מ. ברוך.

תאריך:  18/08/2011   |   עודכן:  18/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוליסת הביטוח - מסמך סודי ביותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביטוח
אברךתעל  |  18/08/11 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי יהל
קשה שלא לכאוב את שקורה לאישה המרתקת הזו שכבשה את עולם הבידור הישראלי בדרכה המיוחדת, אבל זה מעלה שוב ושוב את אותן השאלות שתמיד שאלנו, ואני מוסיף גם שאלה משלי - עד מתי?
פזית רבינא
נתניהו לא צפוי ליפול מהכיסא מרוב תדהמה. סביר שמסקנות 'הצוות לשינוי כלכלי-חברתי' ייראו כמו ניירות העבודה של פורום הרצליה
יצחק מאיר
אני שייך לעם קטן שהנחיל לילדיו בארצות רחוקות וקרובות את אהבת התורה ויראת השמיים בשכר פיסוק טעמים עלוב למדי וזכה להישגים לא מדידים אך מרשימים. האם אחרי שחתמת אתה ושר החינוך על השכר הדיפרנציאלי, לא הוצאת באקראי חוליה גדולה מדי מתוך השלשלת?
יובל לובנשטיין
החוליה החזקה, הן רשתות השיווק, שכן רק הן יכולות להוריד את היצרנים על ברכיהם ולקבוע סדרי עבודה חדשים. אולם במערכות העבודה הקיימות, לא קל לקרטל הרשתות לנהוג כך מול קרטל המחלבות. לתהליך זה חייבת להיכנס הממשלה אשר צריכה לקבוע מחיר מפוקח
הרב ישראל רוזן
"לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיוהכ"פ שבהן בנות ירושלים יוצאות... וחולות בכרמים ומה היו אומרות? בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך    תתן עיניך בנוי תן עיניך במשפחה" (משנה סוף מסכת תענית)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il