X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מה לא מביא הביתה התייר הישראלי המצוי כשהוא חוזר מחופשתו במלון? יש לו ממנו שלל של מזכרות נוסטלגיות, כמו מגבות, מאפרות ואפילו ברזים עקורים. לי, למשל, יש אוסף של קוביות-סוכר, סבונים, חפיסות-גפרורים, כרטיסי-ביקור ו...תוויות של "נא לא להפריע"
▪  ▪  ▪
אוספים מזכרות מהטיול [צילום: פלאש 90]

התייר הישראלי המצוי, שמבלה את חופשתו במלון, נוהג לחזור ממנו הביתה עם מזוודה עמוסת מזכרות נוסטלגיות. על-פי ממצאיו של מכון "סקרים" התל אביבי, הפופולריות שבהן היא, עדיין, המגבת, ממש כמו בימים עברו. זו, שמלבד היותה מזכרת לשמה לחופשה רטובה, גם משמשת אותו ביומיום שלו. מי לא זוכר את אותם הימים שבהם גם למאפרה הייתה עדנה משלה? בתקופה שהעישון היה מותר וחופשי - היא ניצבה כמעט על כל שולחן במלון. מסתבר שגם אלה שלא עישנו - חמדו אותה למזכרת ביתית נאה, במיוחד כששם המלון התנוסס עליה לתפארת. היום, מן הסתם, היא משמשת בבית לצרכים אחרים.
על-פי כל מילון פסיכיאטרי מצוי, נחשב התייר הישראלי שלנו לקלפטומן בפוטנציה. לפחות כשהוא מתארח במלון. כזה שנוטל, באורח אובססיבי, כל חפץ שנקרה בדרכו, כמו חבילות של נייר טואלט, עטים, ואפילו (זוכרים את טורקיה?) ברזים שנעקרו ממקומם.
אם להאמין לממצאיו של מכון הסקרים, הרי שממש כל תייר ישראלי רביעי נגוע בנגע סחיבה כלשהי ממלונו. למען הגילוי הנאות, כאן המקום להתוודות שגם כותב שורות אלה נגוע בנגע הזה, אלא שכל שליפותיו מן המלון הן בגדר המותר.
יצר אספנות
היו זמנים שליקטתי ממנו מזכרות מתוקות, בדמותן של קוביות-סוכר קטנטנות, עטופות בעטיפה צבעונית, ועליהן ספרותיו של משחק הדומינו. אוסף כל הספרות הדרושות סיפק לי את המשחק במלואו, ומלבד שהפקתי ממנו שעשוע של ממש, שימשו אותי הקוביות כממתיקי כוס התה שלי. באמתחתי מצויה אסופה ריחנית של כאלף סבונים קטנים, בכל השפות ובכל הגוונים, שאותם ליקטתי מחדרי הרחצה של המלונות והמפיצים, עדיין, ניחוחות נעימים. יש ברשותי גם אוסף גדול של תוויות "נא לא להפריע" ובצידן האחורי "בבקשה לסדר את החדר", בכל השפות ובכל הגוונים. הסרתי אותן מדלת החדר שלי במלון, אף שהן נועדו לשמש כאות-פעולה לחדרנית המנקה. היום הן משמשות לי מזכרת נאה לשמו ולמענו של המלון, במקרה שארצה לחזור אליו ביום מן הימים. אותם דברים אמורים בניירות המכתבים והמעטפות הצבעוניות של כל המלונות שבהם שהיתי.
לצורך העניין מצוי באמתחתי גם שלל של מאות כרטיסי- ביקור מבתי המלון שעל פני הגלובוס. וכאן, מן הסתם, המקום להזכיר לטובה גם את האוסף הגרנדיוזי של קופסאות הגפרורים, שמעטרות את שולחני הביתי. לא, חלילה, משום היותי פירומן, אלא כמזכרת חמה מבילוי חופשתי.
וידוי אחרון מתייחס לימי ילדותי, בהם נהגתי לאסוף בולים, תמונות של שחקני כדורגל וגם סביבונים. אבל האוסף העכשווי שלי, שמסתכם בקוביות-סוכר, סבונים, תוויות "נא לא להפריע" וחפיסות-גפרורים - עשוי, מן הסתם להעיד, שגם בזקנותי עדיין לא נגמלתי מיצר אספנות הנעורים שלי.

תאריך:  21/08/2011   |   עודכן:  21/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
בקודקודם של רבים בשמאל יש מערכת "כיפת ברזל" והיא מיירטת כל אמת או עובדה שסותרת את האידיאולוגיה הקבועה. מהסיבה הזאת אין מציאות שיכולה לערער לשמאלנים את הביטחון בצדקת הטעות    פועה יקרה, במקום ליירט עובדות, תעבדי על שיפור היחסים עם האמת?    הלכתי לארכיון...
עו"ד שבתאי אברהם
אם נצא חלילה מיהודה ושומרון טילים ופצמ"רים ינחתו על לוד, תל אביב וירושלים    לכן יש להתמקד קודם כל ב"צדק הביטחוני" לפני "הצדק החברתי"
משה חסדאי
השנאה מאכלת את הנשמה ונוטלת מהאדם כל הזדמנות. את השנאה והאפלה אפשר לסלק רק באמצעות אהבה ואור. הדרך היא ליצור דור חדש. דור שמאמין שקידום התרבות האנושית הוא פרויקט משותף לכל העמים. אם ברצוננו להפיץ את השלום בעולם כולו, עלינו להתחיל בארץ הקודש. במקום לבנות חומות, עלינו לבנות גשרים של שלום
דויד שוורץ
עלינו ללמוד מפרידריך הגדול ולאפשר מזון בסיסי ועממי לשכבות רבות באוכלוסיה בישראל, אשר ישביע ויהיה שווה לכל נפש. סל צריכה בסיסי אשר יהיה במחיר עממי יוכל לסייע לאזרחי המדינה לכלכל עצמם בקלות. אזרחים שבעים בד"כ אינם ששים למהפכות
אהרון שחר
מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה    בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון דרך בדרכה של המדינה והאנושות    חלק ז': ככה כן בונים חברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il