X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנות נגד ישראל במצרים. להתגבר על המכשול המכונה סיני [צילום: AP]
אל תשלו את הציבור - אימרו אמת
לא קל יהיה להביא שקט בישראל, טילים יפלו ומצוקה מוראלית ונפשית תורגש היטב. יחד עם זאת, מנהיגי ישראל חייבים להבטיח שהשקט יחזור לאורך זמן רב, כפי שהיה לאחר "עופרת יצוקה". וגם לאחר שתושג מטרה זו, עדיין יהיו ניסיונות לפגוע בישראל

הניסוחים הפתלתלים של מנהיגינו מול מצלמות הטלוויזיה הם תרגילים שקופים, לעוסים וטחונים עד דק. הציבור חייב לדעת את האמת ומולה לעמוד כפי שנדרש כשבידיו מלוא המידע. הניסיונות להזריק מוטיבציה באמצעות רטוריקה לא הצליחו עד היום, ואין סיבה טובה לחשוב שיצליחו מעתה והילך.
ישנם גורמים בישראל הסבורים שהגיעה העת לסיים את הסכם השלום עם מצרים, לפתוח אותו מחדש, ולהגיע להבנות אחרות בתקווה שיהיה יותר טוב. אלה סברות שאין להן על מה להסתמך. חייבים לראות את המציאות נכוחה. מצרים שלאחר מובארק היא מדינה באנרכיה למרות החזות הנראית לנו. השלטון הצבאי עלול עוד להתגלות במלוא מערומיו בתקופה הקרובה. התסיסה החברתית במצרים הרבה יותר ממשמעותית ממה שמדווח בכלי התקשורת. יציבותו של השלטון הצבאי, לאורך זמן רב, מוטלת בספק. לכשיקום שלטון אזרחי, אין לדעת מה יהיה אופיו. למרות כול אלה, אין ספק שראשי השלטון במצרים, יהיו אשר יהיו, אינם מעוניינים בהסלמה עם ישראל.
גם ישראל אינה מעוניינת בהידרדרות היחסים. אלא שאליה וקוץ בה: למרות ששני הצדדים אינם מעוניינים בהתחדשות מצב הלוחמה, הפסיכוזה המלחמתית עלולה להגשים את עצמה. אי-לכך, על ישראל ומצרים למצוא את הדרך הנכונה להתגבר על המכשול העיקרי המכונה סיני. זהו אזור חוץ - מדינתי למרות שייכותו למצרים, בו שולטים שבטים בדואים שאינם מקבלים על עצמם כל מרות. ישראל חייבת להגיע למצב שבו שלטונות מצרים, מתוך אינטרס ברור שלהם, יחסלו את השבטים הללו וישליטו את מרותם.
הבעיה היא שעל-פי הסכם השלום, בסיני לא יכולים להימצא כוחות צבאיים רבים אשר יכולים להדביר את הבדואים ומשלח ידם הטרוריסטי. ניתן למצוא את הנוסחה הגואלת באמצעות האמריקנים וגורמים בינלאומיים אחרים אשר יערבו להסדר לפרק זמן קצוב, עד פתרון הבעיה. מצרים חייבת לדעת שללא פתרון הבעיה של סיני, עלולה חלילה להתלקח מלחמה. ההרתעה טובה שבעתיים מכול פתרון אחר.
מדיניותה של ישראל באשר לגבול המצרי קלוקלת, בלשון המעטה. מאז 2010 ועד היום נבנו רק 45 ק"מ גדר מתוך כ-230 ק"מ הפרוצים לכול חדירה. ישנם אמצעים אחרים אשר יכולים לתת מענה טוב מאוד עד השלמת העבודות. אין וודאות גם שיש צורך בבנייה של גדר כשניתן להתגבר על הבעיות בעלויות הרבה פחות גבוהות תוך מתן מענה טוב לבעיות הקיימות.
ולאחר שאמרנו כל אלה, יש להוסיף: אין מענה מושלם לטרור בכלל. גם כשכול המכשולים יהיו מוכנים, עדיין תימצא הפרצה שדרכה אפשר לבצע פיגוע. זו המציאות שלנו, וכול עוד טרוריסטים שפלים ירצו לבצע את זממם, יצליחו גם אם קשה הדרך. האמרה העממית שלכול מנועל יש מפתח, נכונה גם בנושא זה. ועוד דבר אחד: הפיגוע בוצע על כביש שאין בו צורך כלל כדי להגיע לאילת. מדוע הכביש הזה פתוח לתנועה אזרחית? מדוע לא ניתן היה לסגור אותו? אלה שאלות שראשי הצבא חייבים לתת.
עזה היא קן צרעות. גם אם ישנם כאלה הטוענים שבמבצע "עופרת יצוקה לא הוגש שום דבר, לא יוכלו לשנות את המציאות: בעקבות המבצע, ההרתעה הישראלית הייתה טובה מאוד. עד היום, אין לחמאס כל אינטרס לגרור את ישראל למבצע נוסף כי הוא יודע היטב שעוד חורבן יונחת על עזה. ירי הטילים על ישראל כיום הוא תוצאה של שחיקת ההרתעה. אסור לישראל למצמץ, להביט אל העולם ולבקש את רחמיו. הבעיה היא שמעמדה הבינלאומי של ישראל כה נמוך עד כדי שלא ניתן לגייס את העולם למאבק הצודק בחמאס.
עדיין לא מאוחר להתמסר לפעילות מדינית נרחבת כדי לשכנע את ארה"ב ואירופה שחמאס מהווה סיכנה ממשית ליציבות האזור. ישראל חייבת ליזום מלחמה בטרור מעזה ללא הפסק, ולא להותיר את היוזמה בידי המחבלים. מנהיגי חמאס חייבים לשכון לבטח או בבונקרים עמוקים או בעולם שכולו טוב. יש לרדוף אותם, ללא הפסק, ללא רתיעה ולפגוע בהם אנושות. גם המפקדות של חמאס וכול הארגונים האחרים חייבות להתמוטט תחת ההפצצות הבלתי פוסקות.
כדי לבצע כול אלה יש צורך לומר לעם את האמת: לא קל יהיה להביא שקט בישראל , טילים יפלו ומצוקה מוראלית ונפשית תורגש היטב. יחד עם זאת, מנהיגי ישראל חייבים להבטיח שהשקט יחזור לאורך זמן רב, כפי שהיה לאחר "עופרת יצוקה". וגם לאחר שתושג מטרה זו, עדיין יהיו ניסיונות לפגוע בישראל, ולמרבה הצער, לא מן הנמנע שהמחבלים הנתעבים עוד יפגעו בחפים מפשע. זו האמת הכואבת וכולם חייבים להיות מודעים לה.

תאריך:  21/08/2011   |   עודכן:  21/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תשלו את הציבור - אימרו אמת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי הזיז את התגובה שלי ולמה? ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  23/08/11 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
תנועת האחים המוסלמים, ושאר הכוחות הפוליטיים המיישרים עימה קו, מובילים את ההמונים להפגנות יומיומיות בדרישה לניתוק היחסים עם ישראל וגירוש הסגל הדיפלומטי שלה    לאור חולשת השלטון המרכזי מול כוחו של ההמון המאורגן והמוסת קיימת סכנה מוחשית לנציגויות הישראליות
עידן יוסף
אגד מרחיב את המקומות השמורים לקווים בינעירוניים    את האופציה לשמור מקום הוא מפרסם בכתב אך ורק בריכוזים חרדיים    שערורייה או הבנה לצורכי המשתמשים?
מנוחה דהן
מה דעתכם לשנות כיוון? ייתכן שגם התוצאה תשתנה    יש להסביר לעולם את מצבנו; לדרוש התנצלות פומבית ופיצוי לכל משפחות נפגעי הטרור; להחזיר את שגרירנו במצרים הביתה; ולהבהיר לטורקיה שהיא תוקעת לנו סכין בגב
ראובן לייב
מה לא מביא הביתה התייר הישראלי המצוי כשהוא חוזר מחופשתו במלון? יש לו ממנו שלל של מזכרות נוסטלגיות, כמו מגבות, מאפרות ואפילו ברזים עקורים. לי, למשל, יש אוסף של קוביות-סוכר, סבונים, חפיסות-גפרורים, כרטיסי-ביקור ו...תוויות של "נא לא להפריע"
נרי אבנרי
בקודקודם של רבים בשמאל יש מערכת "כיפת ברזל" והיא מיירטת כל אמת או עובדה שסותרת את האידיאולוגיה הקבועה. מהסיבה הזאת אין מציאות שיכולה לערער לשמאלנים את הביטחון בצדקת הטעות    פועה יקרה, במקום ליירט עובדות, תעבדי על שיפור היחסים עם האמת?    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il