X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות המתיחות ביחסי ישראל-מצרים מעוניין השלטון המצרי הזמני בשמירת הקשר עם ישראל ובהחזרת מצב הרגיעה לרצועת עזה המדיניות המצרית החדשה כלפי ישראל היא יותר תקיפה אך צמרת הצבא המצרי מבינה כי המשך הסכם השלום בין שתי המדינות משרת גם את האינטרס של מצרים
▪  ▪  ▪
שינוי מדיניות [צילום: AP]

הפיגוע האחרון של מחבלי ארגון "ועדות ההתנגדות העממית" באזור אילת נחשב בקרב הפלשתינים כאחד הפיגועים המוצלחים ביותר מבחינה צבאית ובהיבט האזורי שכן הוא הצליח להביא לסיבוך היחסים המדיניים והביטחוניים בין ישראל למצרים ולקריאות לבחינה מחדש של הסכם השלום ביניהן.
הפיגוע הזה שבו נהרגו כמה חיילים מצרים, מהווה ציון דרך חשוב ביחסי ישראל מצרים במיוחד לאחר המהפכה ונפילת משטרו של הנשיא מובארק.
כידוע, מהפיכת ה-25 בינואר במצרים הביאה לשינוי במדיניות המצרית כלפי ישראל והצליחה להביך אותה. המשטר הצבאי החדש במצרים שינה גם את המדיניות כלפי הפלשתינים ברצועת עזה. למורת רוחה של ישראל, הוא סירב לשתף פעולה עם המדיניות הישראלית של הטלת מצור על רצועת עזה, פתח את מעבר רפיח ולא היה מוכן יותר להבליג על הפעולות הצבאיות של ישראל נגד תשתיות הטרור הפלשתיניות ברצועת עזה.
המועצה הצבאית העליונה במצרים מנסה להפגין מדיניות תקיפה יותר כלפי ישראל מהמשטר הקודם של חוסני מובארכ. מותם של כמה חיילים מצרים בחילופי האש במהלך הפיגוע האחרון, הגביר את זעם הרחוב המצרי כלפי צה"ל ושימש כתירוץ להפגין את המדיניות המצרית החדשה ביחס לישראל. ההמונים יצאו להפגין ברחובות מול שגרירות ישראל בקהיר ודרשו את סילוקו של השגריר הישראלי יצחק לבנון ממצרים.
המצרים דרשו פתיחת חקירה רשמית בנסיבות מותם של החיילים, החזרת השגריר המצרי מתל אביב ועיון מחדש בנספחי הסכם השלום עם ישראל.
עכשיו מנסים המצרים לחקות את הטורקים בפרשת "משט המרמרה" ודורשים התנצלות ישראלית רשמית על מותם של חייליהם ותשלום פיצויים למשפחותיהם. בינתיים הסתפקה ישראל בהבעת צער על מותם של החיילים המצרים.
אולם, גם המועצה הצבאית העליונה במצרים נזהרת מלקרוע לחלוטין את חבל היחסים עם ישראל והראיה לכך היא הנסיגה שלה ברגע האחרון מהחלטתה להחזיר את השגריר המצרי יאסר רצ'א מתל אביב לקהיר.
נראה כי הרצון העיקרי של המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים הוא לרצות את הרחוב המצרי. ההמונים המצרים הצליחו בחודשים האחרונים לכפות את רצונותיהם על המועצה הצבאית העליונה המעוניינת בהחזרת השקט לרחובות בכל מחיר, ונכנעת לדרישות הרחוב המצרי כדי להשיג את משימתה. הדבר ניכר בעיקר בהתנערות המועצה הצבאית העליונה מכל סמלי המשטר הקודם והעמדתם לדין של בני משפחת מובארכ ושרים ופקידים בכירים לשעבר.
בכל שלושים שנות הסכם השלום בין ישראל למצרים לא הביאה תקרית מותם של אנשי ביטחון מצרים מירי צה"ל למשבר ביחסים בין ישראל למצרים, משטרו של מובארכ ידע לשמור על איפוק ולהימנע מצעדים קיצונים שיסכנו את השלום בין שתי המדינות.
אבל, בערוצים החשאיים מנסה מצרים לתווך בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. המגעים הביטחוניים בין שר הביטחון ברק לבין הגנרל מחמד טנטאווי, ראש המועצה הצבאית העליונה נמשכים והם יותר אינטנסיביים במיוחד לאור המתיחות החדשה בין שתי המדינות.
על-פי מקורות ברצועת עזה, שר המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מוואפי ניהל מגעים עם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה והבהיר לו כי ישראל איננה מעוניינת בהסלמה ברצועה.
המשימה המצרית היא להחזיר את המצב ברצועה לקדמותו, לאותו מצב של טרם הפיגוע באילת, כלומר, מצב של רגיעה (תהדיאא'-בערבית) בלתי רשמית.
החשש של המצרים המשותף גם לבכירי הרשות הפלשתינית, הוא שהמשך ההסלמה ישרת את האינטרס של ישראל ויסיט את תשומת הלב העולמית מהאירועים המתוכננים בעצרת הכללית של האו"ם במהלך חודש ספטמבר בכל הקשור לדרישת הפלשתינים להכיר במדינה פלשתינית שגבולותיה הם קווי 67.
בשטח עצמו, הצבא המצרי ניצב בפני אתגר חשוב, החזרת הביטחון לחצי האי סיני והידוק השליטה הצבאית המצרית בשטח. לצורך כך פתח הצבא המצרי במבצע גדול הנקרא "נשר" למלחמה במבריחי נשק ובפעילי טרור של הג'האד העולמי שהתבססו בקרב השבטים הבדואים בסיני והאחראים לפיגועים בצינור הגז ותכנון התקפות נגד ישראל. הכנסת הכוחות הנוספים של צבא מצרים לחצי האי סיני לצורך המבצע הייתה בהסכמת ישראל והיא מוגבלת בזמן, שכן היא סותרת את הנספח הצבאי של הסכם השלום בין שתי המדינות. למרות שהמועצה הצבאית העליונה במצרים הגיעה להבנות עם תנועת "האחים המוסלמים" שהיא תנועת האופוזיציה הגדולה ביותר במדינה, היא חוששת מאוד מתנועת חמאס שהיא תנועת הבת של "האחים המוסלמים".
אין להתרשם ברצינות מהניסיונות לשרטט "ירח דבש" ביחסים בין צמרת הצבא המצרי למנהיגי תנועת "האחים המוסלמים", פרשנים מצרים טוענים כי הנהגת "האחים המוסלמים" פשוט ממתינה לקריסת כלכלתה של מצרים בעקבות אירועי המהפכה וכי היא ממתינה לשעת הכושר הנוחה ביותר מבחינתה להשתלט על השלטון. בצמרת הצבא המצרי מודעים היטב למגמה הזו ולכן מקפידים על שמירת הקשר עם ממשל אובמה שהוא התומך העיקרי בכלכלה המצרית ומניתוק מוחלט של הקשר עם ישראל בת בריתה האסטרטגית של המעצמה הגדולה ביותר בעולם.

תאריך:  22/08/2011   |   עודכן:  22/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיגוע באילת - ההשלכות על יחסי ישראל-מצרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יוני בן מנחם, שלום. אתה אדם
שאול אבידור  |  22/08/11 10:16
2
הסוד שנחשף:חמאס בן ברית של ברק
חשדנית  |  22/08/11 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אריה אבישור
על כל פעולת טרור, צריך לגבות מהם מחיר גבוה מאוד בחיי אדם, כזה שהם לא מוכנים לשלם, ולעשות זאת עד שהם ילמדו או עד שלא יישארו ערבים - מה שיבוא קודם! במחלקות ליחסים בינלאומיים קוראים לזה "מדיניות הרתעה"
עמוס שריג
ביום שישי האחרון והוא בן 63 בלבד, הלך לעולמו גבי ללוש, ראש עיריית דימונה בין השנים 2003-1989    בקדנציה השלישית שלו שימשתי כדוברו ויועצו לענייני תקשורת, ובתקופה זו למדתי להכירו לפני ולפנים    ללוש היה פוליטיקאי מזן נדיר, ליכודניק "שרוף", בעל תפישה ייחודית, מהירה וכוללת, איש של חזון ומהפכות סולידיות, אך בעיקר, צנוע ועניו
נסים גבאי
אני בעד מלחמה! למה?! כי אני לא מוכן לנסוע בעוד כמה חודשים אי שם ברחבי ישראל, ושכל מיני מחבלים מארגונים כאלה ואחרים יירו במישהו מאיתנו לאור יום, כך סתם ברחוב, רק כי אנחנו יהודים, יוודאו הריגה, ואחר-כך ייעלמו כלעומת שבאו
אריקה קוברי
ילדות בתחתונים ובחזיות, בפוזות מפתות - כך נראה קטלוג הקמפיין החדש של חברה צרפתית להלבשה תחתונה    פדופיליה במסווה של קטלוג אופנה    על הורים עם מוח חולני
עוזי וכסלר
איני קורא לחזור אל הטורייה, אך יש לחזור אל העבודה הקשה, שם טמונה עוצמה רבה שיכולה להיות מקור למימון שאיפות, והוא אינו נופל בהיקפו מהצורך לצמק את הטייקונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il