X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה התעורר הצורך להפיל את מועמר קדאפי? מי עומד מאחורי זה? מה הקשר בין מצרים וארה"ב? האם יכול להיות שמובארק ירד מגדולתו כי סירב להשתתף בהפלת קדאפי?
▪  ▪  ▪
סייף אל איסלאם, בנו של מועמר קדאפי, לצד תמונת אביו [צילום: AP]

בתחילת אפריל השנה החלה הפיכה בלוב. ההפיכה התמקדה בהפלת שלטונו של מועמר אל-קדאפי. חשוב לציין כי לאחר גל המהומות הראשון הצליח קדאפי להשתלט חזרה על ניהול המדינה. וזאת למרות כל התחזיות השחורות שחזו בעבורו שלטונות המערב, שהחליטו לסובב את גבם לשליט הלובי, זאת עקב יציאתו למלחמה נגד המורדים.
המורדים הלובים הפעילו לא מעט נשק מול אנשי קדאפי. לאחר שהם עלו על בנייני הממסד ברובים ורימונים, תיארו כלי התקשורת המערביים את השליט הלובי כרוצח חסר תקנה לאחר ששיסה את צבאו במורדים. אך מה היית אתה עושה אילו צבא של מורדים היה מנסה להפיל אותך "בכוח" מהשלטון? האין זו מלחמה מבפנים? גיס חמישי?
בכל אופן, קדאפי לא היסס ויצא למלחמת חורמה מול המורדים תוך שימוש בכוח צבאי. הגיוני לנהל מלחמה מול "גיס חמישי" בעוצמה צבאית. המערב החליט כי השליט טובח את עמו ויצא למלחמה מול השליט הלובי.
כמות הנשק שהתפוצצה בלוב איננה משתווה למשהו סביר. נגיד ונשער שצבא ה"מורדים" הצליח להשיג נשק, מאין השיגו זחל"ם מסוג פאהד, או טילי מילאן, שנמצאים בשימוש צבא מצרים? ובכזאת כמות? מה גרם למערב להיכנס ללוב בכזאת מאסיביות? מאות טילי שיוט? מול מי?
היום האיש החזק בלוב הוא חסר ערך. מי אחראי לזה? והשאלה החשובה יותר היא - למה? מה הקשר בין מצרים וארה"ב? מעבר לעובדה שמצרים מחויבת לכל בקשה מצד ארה"ב? האם יכול להיות שמובארק ירד מגדולתו כי סירב לקחת חלק בהפלת קדאפי? האם המחאה המצרית היא פעולה של הסי.אי.איי או גוף ביון אמריקני אחר? למה נבחרה דווקא לוב? גבול גיאוגרפי? מרבצי נפט? סיבה אחרת?
צריך שמישהו ישאל את השאלות הנכונות, ושיספק לנו את התשובות הנכונות!

תאריך:  23/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
שלי יחימוביץ' החליטה שאופורטוניזם ישרת אותה במהלכיה לכבוש את הנהגת "העבודה". מעתה מתייצבת שלי חדשה בפני הציבור. שלי הכופרת בגישה, שפחות כסף להתנחלויות זה יותר כסף למדינת הרווחה
ד"ר עודד עמיחי
הרגיעה הזמנית בדרום, עד העימות הבא, מחייבת בדיקה אמיתית, מעמיקה וכואבת, והפקת לקחים בצדה בסוגיית הגנת העורף    האם המיליארדים המושקעים בהגנה הרב-שכבתית המבוססת על טילי יירוט בכלל וכיפת ברזל בפרט, יביאו להסרת איום הרקטות על העורף והוצאתו ממעגל הלחימה? לא!    וכמו במקרים קודמים, מערכת הביטחון לא נראית בשלה להפקת לקחים
אפרים הלפרין
בין הקוטג' לדיור, בין פצמ"ר לגיור, נכון שנשאל את עצמנו - מה הלאה? מה אנו משאירים לדור הבא? איזה חזון יש לנו מעבר לחזירות מבפנים ולרצח בעיניים שמבחוץ?
ליאור מעיין
רגע לפני שאנו ממהרים לזעוק על קיפוח, יש לבחון מדוע אזורי התעשיה של המגזר הערבי נכשלים באופן עקבי? הרי האחריות לפיתוח ותחזוק אזורים אלו נמצאת בידי הרשות המקומית או המועצה בתוכה הם פועלים. מדוע אם כך, נכשלות הרשויות הערביות בשמירה וקידום תחזוקת אזורי התעשיה, הכה נחוצים ליושבים בשטחה?
אברהם בן-עזרא
המוטו של מאמר זה היא כותרת בעיתון ידיעות אחרונות מיום שישי האחרון "למה אני צריך לגדל עוד 11 ילדים שאינם שלי?" - שאלה נוקבת של מר רענן שקד, שדווקא יש לי תשובה עליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il