X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובה מוגבלת לטרור מהווה רוח גבית למלחמות התשה. זהו החלום הרטוב של הטרור והסיוט של חברות דמוקרטיות. התגובה שופכת שמן על מדורת הטרור, מזינה את ההנחה כאילו אין פתרון צבאי לטרור ומכרסמת בתדמית ההרתעה של ישראל
▪  ▪  ▪
תקיפת צה''ל בעזה [צילום: AP]

התעצמות הטרור הפלשתיני מחייבת חזרה ליסודות הלוחמה בטרור. לדוגמא, ההגנה היעילה ביותר מטרור מבחינה מבצעית, כלכלית ומוסרית אינה פעולת תגמול נקודתית, אלא מתקפת מנע יבשתית, מערכתית ובלתי-מידתית שמטרתה השמדת תשתיות ויכולות הטרור והכנעה ברורה של האויב. תבוסה מוחלטת של הטרור מחייבת ניצחון על - ולא דו קיום והפסקת אש עם הטרור; עקירה ולא רק הפסקת הטרור.
מדיניות תגובה שלא נועדה לרסק את התשתיות הרעיוניות, הפוליטיות, הפיננסיות, הלוגיסטיות והמבצעיות של הטרור, משדרת לארגוני הטרור שהם חסינים בפני חיסול ומלבה טרור מונחה-תקווה: תקווה לנפץ את פסיכולוגיית ההתרסה הישראלית, לקעקע את כושר העמידה של ישראל ולהתמיד במגמת הנסיגות הרעיוניות והטריטוריאליות הסוחפות של כל ראשי ממשלת ישראל מאז 1993.
תגובה מוגבלת לטרור מהווה רוח גבית למלחמות התשה - חלום רטוב של הטרור וסיוט של חברות דמוקרטיות - שופכת שמן על מדורת הטרור, מזינה את ההנחה כאילו אין פתרון צבאי לטרור ומכרסמת בתדמית ההרתעה של ישראל.
אבל, בניגוד להנחה זאת, חזרת צה"ל והשב"כ למוקדי הטרור הפלשתיני בערי ורכסי יו"ש משנת 2002 ולא החומה או הגדר השיבו לישראל את היוזמה בניהול הקרב וצמצמו את היקף הטרור הפלשתיני ב-90%.
ככל שהתנהלות ישראל מונחית יותר על-ידי מגננה ותגובה מוגבלת, כן גדלה העזת הטרוריסטים, כן קטן אמון הציבור ביכולת ממשלתו לשמור על הביטחון הלאומי והאישי, כן כבדה התשישות המנטלית וכן נשחקת אמונת העם בצדקת הדרך.
ההתמכרות למגננה ולתגובה מוגבלת לטרור היא תולדה של הסכם אוסלו וגרורותיו, מ-1993 ועד היום, ונועדה להפיח חיים בתהליך "שלום" האחראי לחינוך לשנאה, טרור והפרת הסכמים חסרי-תקדים. למשל, 250 ישראלים נרצחו על-ידי הטרור הפלשתיני ב-15 השנים שקדמו לאוסלו, לעומת למעלה מ-2000 נרצחי טרור פלשתיני מאז אוסלו.
התגובה המוגבלת נועדה גם לפייס את דעת הקהל הבינלאומית - שאף פעם אינה שבעה מנסיגות ישראל - ובכך משעבדת ביטחון לאומי לשיקולי דיפלומטיה ציבורית. לעתים, טקטיקה זאת מייצרת תחושת ביטחון מופרכת ופופולריות קצרת-טווח, אך היא תמיד פוגעת באינטרסים ביטחוניים ארוכי-טווח ומכרסמת בהערכה כלפי ישראל (גם מכיוון מצרים), מחריפה את הלחץ על ישראל, מסלימה את הטרור הפלשתיני ומרחיקה את השלום.
האם תגובת ישראל לנחשול הטרור הפלשתיני תשריש את מלחמת ההתשה - משאת נפשו של הטרור - או האם תהווה ציון דרך בחזרה לדפוסי הפעולה הנחושים, המתריסים וההרתעתיים שסללו את הדרך להכרזת העצמאות ב-1948, ל"מלחמת ששת הימים" ב-1967, להסגת הפלישה הסורית מירדן ב-1970, ל"מבצע יהונתן" ב-1976, להשמדת הכור הגרעיני בעירק ב-1981 ולנטרול הטרור הפלשתיני עד 1992?
במקום לסגת לקווי שביתת הנשק מ-1949, על ישראל להשיב את היוזמה לידיה במוקדי הטרור הפלשתיני, כדי לשדרג את מקורות המודיעין האנושי ואת כושר ההרתעה והמניעה, ולצמצם את יכולת הפלשתינים לחנך לשנאה ולהסית, לגייס, לאמן ולתכנן טרור, להבריח, לייצר ולפתח אמצעי טרור. חזרה ליסודות הלוחמה בטרור תביא לצמצום הטרור הפלשתיני ב-90%!

הכותב הוא שגריר (בדימוס), "במחשבה שנייה"
תאריך:  23/08/2011   |   עודכן:  24/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא הפסקת-אש, אלא הרס תשתיות האש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תופעת ההזדהות עם האויב
דולי בורין  |  26/08/11 15:25
 
- כל הכבוד, מסכים איתך לחלוטין!
3122  |  1/03/14 12:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
קדאפי יירשם בהיסטוריה כעוד אחד מאותם מנהיגים אוויליים. מדוע היה צורך בהרג כה רבים כאשר כל בר-דעת הבין ששלטונו הגיע לקיצו. לו היה יורד מן הבמה הפוליטית מרצונו, ייתכן שהיה נשאר בחיים. ההמון רוצה נקמה וזו תביא לשפיכות דמים נוספת אך זו אחת ה"מתנות" שיש להושיט לעם כדי שיפנים את המציאות
יהודה דרורי
12 "כלי נשק" לסטודנט היהודי ל"מלחמה" מול דוקטורים ופרופסורים שליחי השמאל הפשיסטי המרצים בארץ ובעולם ומשמיצים את ישראל
אליקים העצני
בקטיף אין מקומות קדושים, הוא היה ביטחון נטו    את היאחזות הנח"ל נצרים הקימו עם גרעין של "חרות" ואח"כ של השומר הצעיר שלא החזיקו מעמד
עודד בלום
למה התעורר הצורך להפיל את מועמר קדאפי? מי עומד מאחורי זה? מה הקשר בין מצרים וארה"ב? האם יכול להיות שמובארק ירד מגדולתו כי סירב להשתתף בהפלת קדאפי?
איתן קלינסקי
שלי יחימוביץ' החליטה שאופורטוניזם ישרת אותה במהלכיה לכבוש את הנהגת "העבודה". מעתה מתייצבת שלי חדשה בפני הציבור. שלי הכופרת בגישה, שפחות כסף להתנחלויות זה יותר כסף למדינת הרווחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il