X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסכם השלום עם מצרים מיצה את עצמו ושוב הוכיחו הערבים כי ידם על העליונה בענייני ניהול מו"מ והגעה להסכמים. 'פיסת הנייר' שקיבל בגין מסאדאת הולכת ומצהיבה, הולכת ומתפוררת ועוד מעט-קט לא ייוותר ממנה דבר
▪  ▪  ▪
אימרו שלום ל'שלום' [צילום: AP]

תחת שמי ים תיכון הולכים ומתקדרים ענני מלחמה. לא נוכל עוד לברוח מהאמת המציאותית המרה הזו אל הזיות ה'שלום' המתוקות והחביבות כל-כך על רוב עמנו ישראל. יותר ויותר סימנים אובייקטיביים מעידים עליה ומבשרים אותה. ועם זאת, ממשלת ישראל באיוולתה וברדיפתה אחרי שקט מדומה לזמן קצר וקצוב בגזרת עזה, פועלת כקטליזטור, כזרז וכמאיץ, מוסיפה ושופכת שמן למדורת המלחמה הבלתי נמנעת שבפתח, מלחמה עם מצריים. אימרו שלום ל'שלום'.
הסכם ה'שלום' הרעוע עם מצריים מיצה את עצמו. מלכתחילה לא היה זה אלא הסכם אי-לוחמה, הסכם כניעה מן הצד הישראלי אשר וויתר באופן מוחלט על הישגי המלחמות, ששת הימים ויום כיפור, וקיבל בתמורה מנה גדושה של אוויר חם ואצבע משולשת כתוספת, או כפי שהיטיב לבטא זאת הראיס המצרי סאדאת כאשר באחד ממפגשיו המתוקשרים עם רה"מ מנחם בגין בתחילת שנות ה-80 של המאה שעברה אמר כך: "מסכן מנחם, אני קיבלתי את כל סיני, ומה קיבל מנחם? פיסת נייר...". משמע 'אני קיבלתי קרקע, שטח גדול, משהו מוחשי ואמיתי, פיסת מציאות, ואילו מנחם קיבל אפס אחד גדול, אוויר חם, פיסת הזיה וחלום'.
וזה בעצם כל הסיפור. הסכם ה'שלום' המצרי-ישראלי שתמציתו כל סיני לצד האחד ו'פיסת נייר' לצד השני מהווה ממנו ובו הפרה גסה ובוטה של האיזון ההכרחי בין הפוטנציות, בין סך כל העוצמה הלאומית של הצד האחד לבין סך כל העוצמה הלאומית שמנגד, איזון שמושג לפי רוב במלחמה כוללת והפרתו הבוטה באמצעות 'פיסת נייר' של הסכם 'שלום' שאינו מתחשב בתוצאות המלחמה היא-היא הטומנת בחובה את זרעי הפורענות של המלחמה הבאה.
הסכם השלום עם מצריים מיצה את עצמו ושוב הוכיחו הערבים כי ידם על העליונה בענייני ניהול מו"מ והגעה להסכמים. 'פיסת הנייר' שקיבל בגין מסאדאת הולכת ומצהיבה, הולכת ומתפוררת ועוד מעט-קט לא יוותר ממנה דבר. לעומת זאת, כל חצי האי סיני מוחזק לבטח בידי מצריים, פיסת קרקע גדולה ומוחשית כנגד 'פיסת נייר' העומדת להתאייד באוויר החם המזרח תיכוני. ארץ, קרקע, אדמה. זה שם המשחק במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל. רק עם כשלנו שנדד 2000 שנה בגלויותיו, חי בטומאת אוויר ארצות הגויים והתפרנס בפרנסות אוויר, לופט גשעפטאן, טרם הבין והפנים את העובדה הניצחת הזו ואשר-על-כן היו מנהיגיו מסוגלים לחתום על אותה 'פיסת נייר' אומללה של הזיות 'שלום' ההולכת ומתפוררת לנגד עינינו בימים אלה ממש, ועם זאת לקבל אוויר חם בתמורה לאדמה.
ועתה, הנה זה בא. המשטר הרודני של מוברק, ממשיכו של סאדאת שחתם על אותה 'פיסת נייר' עלובה, סולק במהפכה. הזמנים והזמירות השתנו. המוני העם מרימים ומגדילים ראש, משמע האיסלאם מרים ומגדיל ראש. ההמונים מפגינים מול שגרירות ישראל בקהיר ותובעים לסלק את השגריר הביתה, לישראל. התקפה מתוכננת היטב של צבא מחבלי החמאס העזתי מתואמת עם הצבא המצרי שלוקח בה חלק ויוצאת לפועל בתוך שטח ישראל, סמוך לגבול עם מצריים. וברקע כבר נשמעת הסיסמה השקרית המשומשת עד לזרא של 'שטחים תמורת שלום' כאשר הארגון המצרי 'החזית לשחרור אום-רשרש' תובע את החזרתו למצריים של שטח העיר אילת שנכבשה ע"י ישראל במלחמת השחרור.
על כל אלה, באה ממשלת ישראל בהובלת האוויל המשריש שר הביטחון אהוד ברק ומגיבה באופן הזוי ובמעשה איוולת של הפרת ההסכם הרעוע בלאו הכי עם מצריים, הפרת הסכם מרצון ישראלי עצמי המאפשרת הכנסת כוחות נוספים של הצבא המצרי לחצי האי סיני בכדי ש'יעשו סדר' וישמרו על ה'שלום'. אולם דע כי 'האירוניה של ההיסטוריה' היא הפועלת כאן את פעולתה וכי 'רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום': רדיפת ה'שלום' בכל מחיר מזרזת ומקרבת את המלחמה הבאה.
רק תנו לנו עוד קצת מן ה'שלום' הזה, כמו מתחננת ממשלת ישראל, עוד מנת סם אחת, עוד שעה היסטורית אחת של הזיות מתוקות... ואולם דע כי אין בהכנסת כוחות זו אלא ערעור נוסף של האיזון בין העוצמות, בין הפוטנציות, והכוחות הללו יהיו בעתיד כסוס טרויאני שיפתח את בטנו ויתפוצץ בפרצופנו. היום אלו משוריינים המוכנסים לסיני על דעת ממשלתנו, מחר יהיו אלו טנקים, היום אלו מסוקי סיור ותובלה, מחר יהיו אלו מסוקי קרב, היום אלפי חיילים ומחר עשרות אלפי חיילים מצרים שיגדשו את סיני ואחרי שיגמרו 'לעשות סדר' ולשמור בכאילו על ה'שלום' יתפנו לדבר האמיתי מבחינתם, מלחמה בלתי נמנעת מול ישראל.
מהפכה, ההמון מרים ראש, תביעה לסילוק השגריר, חימום הגבול, דרישה להחזרת 'אום-רשרש' היא אילת. וכאילו לא די בכל האותות הללו המבשרים כי מלחמה עומדת לפתחנו, באה ממשלת ישראל המבולבלת ופוגעת במישרין בביטחון הלאומי עם שהיא מאפשרת הכנסת כוחות נוספים של הצבא המצרי לסיני ושופכת עוד ועוד שמן בגלגלי המלחמה הבאה, הבלתי נמנעת ככל הנראה, ההולכת וקרבה. ואנו, אנו בנצח ישראל ונצחונו נבטח. חזק ונתחזק למען עמנו ולמען ערי אלהינו וה' יעשה את הטוב בעיניו.

תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמן בגלגלי המלחמה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אכן מצריים רוצה מלחמה
ראובן כהן  |  28/08/11 11:20
2
Excellent! Excellent! Govt and
TeaPartyPatriot  |  28/08/11 12:20
 
- חבל שלא זכה ליותר חשיפה
ראובן כהן  |  29/08/11 12:02
3
ממשלה מבולבלת
צבי לביא  |  28/08/11 12:26
4
פצצות נויטרון
סתם_1  |  28/08/11 15:27
5
חשוב מאוד
דוד הבריון  |  4/09/11 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
חלומות שמתגשמים לא לפי שתוכננו. אבל לפרוש כנפיים שיסתבכו בסורגי הכלא, זה בוודאי לא היה בתוכנית. איך אהבה מרגול להגיד כשופטת ב"כוכב נולד" - "אתה זמר פלילי", והנה זה בא לה. יש בפרשה זו אלמנטים דומים לפרשת דודו טופז ז"ל
מנשה שאול
יש להביא את שכנינו להכרה כי מיגור הטרור הוא אינטרס משותף    יש לדחות בשאט נפש את הטיעון כי הנהגת חמאס אינה שואפת להסלמה, וכי אינה מעוניינת להעיב על יחסיה עם מצרים, בשל כוונתה להעביר את הנהגת חמאס מסוריה למצרים
מוטי שפירא
מבקר מדינת ניו-יורק תומס דינאפולי פרסם לאחרונה "דוח מבקר" לאחר שבדק את יעילות ומועילות הקונסולידציה של כל גופי האכיפה. הדוח מצביע על שורה של בעיות מבניות במינהל הציבורי - ואין זה משנה אם זה בישראל או בארה"ב
גרשון אקשטיין
כולנו מרגישים את המתח באוויר, בפרט תושבי הדרום מבלי לדעת ולצפות מה ילד יום, האם פנינו לטפטוף מתמשך של הירי ומתן תגובות על-ידי חיל האוויר, או שמא נגזרת עלינו מלחמת התשה ארוכה ומתישה עד שתסלים ותביא למבצע "עופרת יצוקה 2". מה הן האפשרויות העומדות בפני ההנהגה?
דוד מרחב
בהצבעה על הסכם מדיני שיתבסס על טרנספר של מתנחלים, היא, דב חנין וזהבה גלאון יהיו באותו מחנה. אם לאריק שרון לא הייתה בעיה לפנות את היישוב שאת דינו קבע כדין תל אביב, ליחימוביץ' לא תהיה בעיה מוסרית או פוליטית לעשות את שעשה אבי ההתנחלויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il