X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השפעתם הנטענת של עבריינים על התנהלותה של מרגלית צנעני בתוכנית "כוכב נולד" חייבת להבהיר, בעיקר לרגולטורים, שתוכניות הריאליטי כבר אינן "רק" בעיה תרבותית וחינוכית. התוכניות הללו הופכות להיות גם כר להימורים ולבעיה פלילית חמורה
▪  ▪  ▪
משופטי ''כוכב נולד''. מרגלית צנעני (השנייה משמאל) [צילום: עכבר העיר]

בכתב האישום נגד מרגלית צנעני לא נאמר מדוע מיכאל חזן השפיע על הצבעתה ביחס לאורטל אדרי בתוכנית "כוכב נולד". ייתכן שהיה כאן מניע אישי, ייתכן שהיה כאן רצון לגזור קופון עסקי עתידי, וגם ייתכן שמאחורי סיפור-המשנה הזה עומדים הימורים.
דומה שאיש לא יופתע אם יתברר שההסבר השלישי הוא הנכון. בישראל יש תעשיית הימורים בלתי-חוקיים אדירה, המגלגלת לפי ההערכות מיליארדי שקלים בשנה. לא רק שההימורים הללו גורמים להתמכרות והורסים חיים של אנשים ומשפחות, אלא שהם גם כר פורה לפשיעה חמורה. סוד גלוי הוא, שכספי הימורים מגישים לשוק האפור ולהפך, שעבריינים כבדים שולטים בתחום ומממנים באמצעותו את פשעיהם, ושמי שאינו משלם להם עלול לשלם בגופו.
הבעיה כאן היא כפולה. ראשית: אוזלת היד של רשויות אכיפת החוק, שמצליחות מדי פעם לשים את ידיהן על מהמרים ואפילו על מארגני ההימורים, אך ככלל - לא עוקרים את התופעה ואפילו לא מרתיעים מפניה. הפיכת ההימורים לחוקיים, לפחות חלקית (קזינו באילת), לא תפתור את הבעיה אלא רק תחריף אותה, שהרי מהמרים כבדים ימשיכו ממילא להמר בצורה בלתי חוקית, אבל התופעה כשלעצמה תקבל לגיטימציה.
הבעיה השנייה: תוכניות הריאליטי. רבות כבר נאמר על כך שמדובר בתוכניות רדודות, מציצניות, הפונות ליצר ההתעשרות המהירה והקלה. אך דומה שאיש עדיין לא הפנים את העובדה, שתוכניות אלו - מעצם טבען - ממש זועקות להימורים על תוצאותיהן. הבה ונזכיר שהימורים על ספורט הם חוקיים בארץ ובעולם - והרי תוכניות הריאליטי הן סוג של ספורט: תחרות בין מספר מתמודדים שרק אחד מהם יכול לנצח ולקחת את כל הקופה (פשוטו כמשמעו). שלא לדבר על כך ששלבי התוכניות הללו - מי יודח ומתי - גם הם מעודדי הימורים.
מי שאשמים בכך שאנו טובעים ברפש הריאליטי הם זכייני הטלוויזיה המסחרית (ערוצים 2 ו-10) והרגולטורים שאינם מצליחים לפקח עליהם. שני הערוצים די מצפצפים על מחויבויותיהם בתחומי ההפקה המקורית והאיכותית, ומפנים את רוב מרצם לריאליטי. הם יודעים, שלכל היותר ייקנסו בכמה דקות פרסום - שבריר של חלקיק של אחוז מהכנסותיהם. שלא לדבר על ערוץ 10, שעצם קיומו כיום הוא הפרה בוטה של החוק ותנאי המכרז - הפרה שקיבלה הכשר מהרגולטורים.
מזכייני ערוצים 2 ו-10 אין לנו שום ציפיות. הם אנשי עסקים קרים, שרוצים להשקיע כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר. אך הרגולטור חייב להתעורר ולהבין, שהריאליטי כבר איננו "רק" בעיה תרבותית וחינוכית; הוא הופך להיות בעיה פלילית.

תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  29/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריאליטי פלילי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אמונה עיוורת במשטרה ובפרקליטות ל"ת
נחום שחף  |  29/08/11 12:06
2
הפתאים המאמינים התמימים .
ישמעאל  |  29/08/11 13:42
3
חנן וייס-המשטרה קיבלה הוראה
מהמשפיעים  |  29/08/11 13:53
4
התוכנית "קרימינל נולד".בושה!
אמיר2008  |  29/08/11 13:54
5
כוכב נולד, מפריע ל"צינור"
ללהקות הצבאיות  |  29/08/11 14:13
6
90% מטענות המשטרה = מניפולציה
והתקשורת חוגגת  |  29/08/11 14:42
7
לסגור את ערוץ 2
אאאאאא  |  29/08/11 15:06
8
ריאליטי: ניצול, השפלה ושיסוי
מפוקח  |  29/08/11 15:56
9
היית קונה ממנה מכונית משומשת? ל"ת
443  |  29/08/11 16:02
10
כשבית המשפט,הופך למספח,נחרב הב ל"ת
אבנר אברהם  |  30/08/11 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון כהן
מניסיוננו, לבעלי נדל"ן בארה"ב, בפרט באותם אזורים נרחבים בהם הוריקנים וסופות אחרות עלולים לפגוע, מדובר בנושא חשוב ומוכר, אשר משקיעים ורוכשים מנוסים מכירים אותו היטב ויודעים להכין עצמם זמן רב מראש
אברהם בן-עזרא
האם תיקון פיצוץ בצנרת מים של דירות אחרות בבית משותף אשר עוברת בביתו של אחד הדיירים מחייב את הדייר להשיב את המצב לקדמותו? האם יש להנציח את הליקוי התיכנוני הקיים בבית המשותף?
מאיר גלבוע
כאן תוכלו לקרוא את מה שהארץ לא רצה לפרסם, בטענה של מחסור במקום    האם בעיתון הארץ מעדיפים להחזיר אדם מושחת לפוליטיקה ולהנהגת המדינה, רק בתקווה (כוזבת, כפי שתראו בהמשך) שהוא יקדם את השלום?
אריה אבישור
את ההכרה בעצמאות העם היהודי ניתן למצוא עוד מתקופתו של נפוליאון בונפארטה משנת 1799. ההכרה הבינ"ל בעובדה שהיהודים הם היורשים החוקיים של פלשתין באה לידי ביטוי בתחילת המאה ה-20 בהצהרות ובהסכמים מדיניים. רק יותר מאוחר, במהלך המאה ה-20, בלחץ הערבים ובעידוד הבריטים, שינו חלק מאומות העולם את גישתן לגבי הזכויות ההיסטוריות של עם ישראל
נסים גבאי
אומרים מנהיגים יש בעולם, היכן מנהיגיי?    זוהי לא אוטופיה - המנהיג האמיתי יצוץ לו משום מקום, יכבוש את כל נימינו ונפשנו, ובכלל לא יצטרך להתאמץ כדי להוכיח שהוא המתאים ולא אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il