X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: היכן האכיפה בתנועה? כרטיס הביקור הפוליטי של לבני והיכן הבושה של עו"ד שפטל? לא, זו לא מודעת פרסום, זה מאמר מחאה וגם: פרשת שרה נתניהו - עיתונות או מדור רכילות? ולקינוח: מילון מרגול
▪  ▪  ▪
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. אוהבים לשנוא אותה [צילום: פלאש 90]

אור אדום
דומני כי לפני שהרפורמה בתעבורה יוצאת לדרך, ראוי שהשוטרים והנהגים ישננו את האָלֶף-בֵּית של חוקי התנועה - שלא נוסעים באור ירוק. נשמע בנאלי? לא על הכביש.
קחו לדוגמה את צומת אוסישקין-בצלאל הסואן בירושלים. באופן קבוע נוסעות שם מכוניות באור ירוק(!), והמשטרה טומנת את ראשה בחול. מדוע לא מותקנות שם מצלמות, שיתעדו את עבירות התנועה, וירתיעו את הנהגים העבריינים? מדוע המשטרה לא אוכפת את החוק? לְמה מחכים, שתקרה חלילה תאונה, ואז יהיה מאוחר מדי?
ראוי שהאור הירוק הזה ידליק אור אדום בקרב המשטרה וכל רשויות התעבורה שנרדמו בשמירה. וּבא לבירה גואל.
שיעור בפוליטיקה
שאלה: מה הייתה מטרת ביקורה של ח"כ ציפי לבני בבית הספר 'שבח מופת' בתל אביב בפתיחת שנת הלימודים? - מטרה חינוכית, לקַדם את בית הספר, שספג אבידות בפיגוע הדולפינריום, ואת תלמידיו? ממש לא.
לבני, ניחשתם, ביקשה לקדם, את עצמה. לשם כך היא קראה לתלמידים לבוא בהמוניהם ל'הפגנת המיליון' בעיר. זוכרים? להפיל את ביבי ולהעלות את ציפי לשלטון - זאת הסיסמה. אז מה אם בית ספר הוא לא מגרש פוליטי להפצת תעמולת בחירות, וזה גם לא חינוכי. העיקר היא הרביצה בתלמידים היקרים שיעור בפוליטיקה, והציגה את כרטיס הביקור שלה. והשאר היסטוריה.
דוקטור שפטל ומיסטר הייד
אין ספק שזכותו של הימין לבקר את הסכמי אוסלו, שגרמו לקציר דמים חסר תקדים במדינת ישראל. אולם כאשר עו"ד יורם שפטל לא חדל להשתלח ב'פושעי אוסלו', כלשונו, ברדיו ללא הפסקה, הדבר אומר דרשני.
כזכור, עו"ד שפטל פעל למען בצע כסף לזיכויו של הפושע הנאצי ג'ון דמניוק, כשערער בעליון על זהותו כאיוון האיום, מי שאחראי לרציחתם של רבבות יהודים בטרבלינקה, לאחר שנדון למוות בבית המשפט המחוזי.
מי שבגד בעמו, והגן בלהט על פושע נאצי, מדבר על פושעי אוסלו? הסכם זה אכן היה טעות היסטורית, שאדריכליו לא חזו את התוצאות הקטלניות שלו, אך זאת בשגגה. היכן אפוא הבושה של האיש? טול קורה מבין עיניך! האם לפנינו דוקטור ג'קל ומיסטר הייד היהודי בגירסה ישראלית?
מאמרים מטעם
אם לשפוט לפי מאמרים לא מעטים שנכתבו בעיתונות, בעקבות המחאה החברתית, דומה שהם הפכו למכונה משומנת של יחסי ציבור, אשר מגויסים למען המחאה, וקוראים בלהט לציבור הרחב לצאת לרחובות. ואכן, אם תחפשו בזכוכית מגדלת את האותיות הקטנות 'מודעה' לא תמצאו.
אם עד עתה ידענו שהתפקיד המסורתי של העיתונות הוא לדווח על חדשות, אנו עדים עתה לעיתונות חדשה, שלא רק מייצרת חדשות, אלא מיח"צנת אותן. ולא, אין מדובר ב'עיתונות מטַעם', אלא במאמרים מתסיסים מטעם בעיתונות הכללית, שלא היו מביישים את צ'ה גווארה.
די למציצנות
לא סוד הוא שאת רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, אוהבים לשנוא. מה הפלא שכל עוזרת, שלא מרוצה מתנאי העסקתה, או רוצה לנקום בבוסית על פיטוריה, קופצת טרמפ על עובדה זו, כדי לזכות ברייטינג חסר תקדים על גבה של הגברת הראשונה השנואה במדינה?!
אז מה היה לנו? מקרה פרטי של סכסוך בין עוזרת למעסיקה, שכמותו יש רבים, מתנפח לממדים לאומיים שכובש את כל הכותרות, כשמדובר במותג שרה. עד מתי? ומה עם הערך של צנעת הפרט, שגם היא, עם כל הכבוד, ראויה לה? די למציצנות ולצהובונות העיתונאית שהציבור כבר שבע ממנה!
מה יעשה הכריש
מרגול טוענת להגנתה, שגם אם השתמשה בסוכני עולם הפשע לסחיטת החוב מאמרגנה, היא דרשה מהם לא לפגוע בו. עם כל הכבוד, האם היא אינה מכירה את האימרה הידועה, מהשיר של ברכט דומני, שאקדח המונח במערכה הראשונה, יורה במערכה השלישית?
ומה יעשה הכריש ולא יטרוף? די להיתממות!
תרומה לשונית
מי אמר שפרשת מרגול כולה שלילית? בואו תודו, לפחות מבחינה לשונית יש לה היבט חיובי. המילון של מרגול, שפורסם בכלי התקשורת, אשר מצטיין בעסיסיות העממית ובסחבקיות שלו, יש לו תרומה חשובה לסלנג הישראלי, התופס בימינו מקום של כבוד במילון העברי השימושי.
אין לי ספק, שהביטויים העסיסיים, שמרגול השתמשה בהם כשפת קוד בקשריה עם עולם הפשע, יצברו תאוצה ויהפכו במהרה (במהדורה כשרה) לנחלת הכלל בלשון המדוברת והכתובה, ואף בשפת העיתונות הצהובה.
מרגול אפוא העשירה לא רק את המוזיקה המזרחית ביצירות רבות, אלא לא פחות את הלשון העממית בביטויים מקוריים. כל הכבוד!

תאריך:  01/09/2011   |   עודכן:  02/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כרטיס צהוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הגנת שפטל לא מגמדת פשעי אוסלו ל"ת
דודו ביתן  |  2/09/11 16:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
הוועידה נועדה להציג בפני העולם בכלל ועמי האזור בפרט את העובדה כי למרות המצב המדיני והאילוצים החיצוניים, מתקיים שיתוף פעולה בתחומי הביטחון, המסחר ותעסוקת עובדים פלשתינים בישראל    הוועידה תהווה מקפצה נוספת בעבודה משותפת עם שכנינו
יהודה טרואן
התפטרות של מעל 1,000 מתמחים היא מהלך דרמטי וייחודי משום צירוף של עומק התסכול, העלבון והמצוקה של העובדים עד כדי מוכנות להסתכן בעזיבת המקצוע    האחריות מחייבת את שרי האוצר והבריאות לנהוג כבר עכשיו כבוד עם הרופאים המתמחים ולפתוח עמם באפיקי הידברות
אפרים הלפרין
כאשר לא היה מקום להתערבות הבג"צ – הוא התערב. כעת, לאחר שברור שהתהליך שהוביל הבג"צ החל כישלון חרוץ, וכי אין בתי חולים ביום א' - נס הבג"צ על נפשו, "העתירה מוצתה". והחולים? שיקפצו!
אריה אבנרי
ימים נוראים חלפו במשך כל השנה על המדינה. גם בשנה זו לא נוקתה האורווה השלטונית מהשחיתות הממארת ואזרחי המדינה התחלחלו למראה הרקב שפשה בצמרת השלטונית    דברי יושב-ראש תנועת אומ"ץ באירוע חלוקת אות אומ"ץ 2011
איינאו פרדה סנבטו
הספינה הרעועה של מפלגת העבודה כבר חדלה מלשוט ומצויה על סף טביעה    הערכות רפואיות לפני בחירת יושב-ראש חדש למפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il