X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באמצעות סחריר שקרי שקיבל רוח גבית מעיתונות מגויסת, מכפישים ראשי תנועות המחאה את הרכבת. כדי לרדת מעץ צעדת המיליון הם יאשימו אותה במספר המשתתפים המועט. וסתם שתדעו - בג"ץ לא אילץ את הרכבת להפעיל קווים שהושבתו
▪  ▪  ▪
עבודות תשתית [צילום: רכבת ישראל]
מדוע נתנה העיתונות רוח גבית לסחריר השקרי נגד רכבת ישראל תוך הטחת אשמות קשות מבלי לבדוק את העובדות תוך רמיסת כל בדל של אתיקה עיתונאית, ובמקום למסור סיקור הגון שימשה כשופר לתעמולה שקרית במטרה להתניע את המחאה

טענות על רכבת ישראל יש מכאן ועד הודעה חדשה. חלקן הגדול מוצדק לצערנו, אך יש פעמים שהצדק עם הנהלת הרכבת. כזו היא ההשתלחות חסרת הרסן מצד ראשי תנועת המחאה החברתית, על כך שהרכבת משביתה קווים כדי למנוע מאלה הרוצים בכך להגיע להפגנה שנועדה להתקיים במוצ"ש בתל אביב.
זה מזכיר לי את הקונספירציה שהושמעה באשר אחריותו של נתניהו לפיגוע המשולב ליד אילת כדי להסיח את דעת הקהל מהמחאה. כמו כל בעל עניין, יש להם אינטרס לצבור אהדה ציבורית. גם הם מבינים כי ההפגנה אותה הם מכנים "צעדת המיליון" יומרנית, וכדי לרדת מן העץ הם יתלו כמובן את האשמה במספר המשתתפים המועט בהתנהלות הרכבת. הם גם ינפחו כהרגלם את מספר המשתתפים ויאמרו שלמרות השבתת הרכבת, הגיעו כך וכך אנשים [בהערת אגב ייאמר, כי ניפוח מספרים קיים גם בפוליטיקה. השבוע היה זה יצחק (בוז'י) הרצוג, שהתנבא כי העבודה בראשותו תמריא ל-18 מנדטים. הוא כנראה לא למד את הלקח מעמיתו למפלגה בנימין בן-אליעזר, שחזה לעבודה לא פחות מ-25, ואחר כך לא טרח לתת לציבור הסבר מה פשר ה-11 מנדטים שקיבלה].
אם היה מדובר רק במארגני ההפגנה - ניחא. השאלה הגדולה היא מדוע העיתונות, ובתוכה גם עיתונים הנחשבים רציניים, נתנה רוח גבית לסחריר השקרי נגד רכבת ישראל תוך הטחת אשמות קשות מבלי לבדוק את העובדות. חלק מכלי התקשורת עשו זאת תוך שהם רומסים כל בדל של אתיקה עיתונאית, ובמקום למסור סיקור הגון שימשו כשופר לתעמולה שקרית במטרה להתניע את המחאה. אחרים עשו זאת בזדון ואחרים ברשלנות. רוצים הוכחה? בבקשה העובדות:
עורך דין אחד עתר לבג"ץ, בשם תנועת התעוררות, נגד רכבת ישראל שמשביתה את הקווים במוצאי שבת, אבל למעשה לא קיבל דבר אחד שלא היה קודם.
  • הרכבות בין נהריה לקריית מוצקין - ממשיכות להיות מושבתות כמתוכנן;
  • הרכבות לת"א מירושלים ומבאר-שבע - ממשיכות להיות מושבתות כמתוכנן. קווי האוטובוסים אומנם יתוגברו, אך על התגבור התבשרנו כבר לפני כמה ימים;
  • רכבת תגבור נוספת בקו החוף תצא מבנימינה דקות ספורות לפני הראשונה - גם על זה הודיעו לפני כמה ימים. אגב, בכל שאר המקומות שמצפון לבנימינה ועד מוצקין יהיו הנסיעות כרגיל.
בקיצור - אפס השגים. ההשג היחיד היה שבג"ץ בכלל התייחס לעתירה המיותרת.
עבודות הרכבת חיוניות לשיפור התשתיות והשירות, ואי-אפשר לעצור אותן כל אימת שמישהו יבקש. היום רוצים לקבוע לרכבת לפעול בגלל הפגנה, ומחר ידרשו להפעיל אותה בגלל הופעה של זמר מחו"ל או איזה משחק ספורט. הפסקת העבודות הייתה גורמת עיכוב של פתיחת הקו לראשון לציון.
אבל בואו נודה על האמת. בישראל של היום אי-אפשר לקיים צעדה של מיליון איש. אפילו כיכר המדינה לא תצליח להכיל כמות כזו של אנשים, ובצפיפות שכזו מי בכלל מסוגל לצעוד חצי מטר. המקסימום שאפשר להגיע אליו הוא כמה מאות אלפי מפגינים.
ההפגנה הכי גדולה בישראל הייתה בינואר 2001 מול חומות ירושלים העתיקה. בניגוד לשאר ההפגנות, היא לא הייתה נגד אלא בעד - בעד אחדות ירושלים. הגיעו אליה כ-400 אלף איש [וזה עוד בתקופה שבה לא היו טלפונים סלולרים והדיווח הרשמי היה רק לפי המשטרה]. קדמה לה בתחילת שנות התשעים הפגנת ה-300 אלף (בפועל היו יותר) בירושלים נגד הסכמי אוסלו בתקופת ממשלת רבין. מאז שתי הפגנות אלה ועד היום לא נראו בישראל כאלו הפגנות כוח.
מי שמשלה את עצמו כי הוא יכול לגייס כמות כזו של אנשים ועוד להפגנה הנערכת שעה אחרי שיצאה שבת, מאחז את דעת הקהל. עם כל הסימפטיה שיש לחלקים בציבור שומרי המצוות והמסורתיים כלפי המחאה, זו עדיין לא סיבה טובה לצאת מהבית אחרי חמין של שבת. אבל במחשבה שנייה - מי שאשם זה בכלל לא החמין (וגם לא הגשם שלא ירד), אלא רכבת ישראל, כמובן.

תאריך:  03/09/2011   |   עודכן:  03/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
עם פרוץ המחאה החברתית הרבה אנשים לא האמינו שיצא ממנה משהו מיוחד, אך הנתונים מראים שלמרות שעדיין לא חל שינוי מחשבתי וכלכלי משהו מתחיל לצוץ
דן אלון
הקופים הכלואים בשירות תעשיית הכסף של אדוני הממון כבר אינם פרימאטים שוכני ג'ונגלים המקבלים בהכנעה את העוגיה הדלוחה הנזרקת לעברם לעת ערב כפיצוי על עוד יום של כליאת שווא ושלילת החירות
עו"ד יוסי דר
אבל כל מי שלמד להכיר את הליכותיו של ארדואן יודע היטב שדבר לא יעזור והוא לא יניח לנו - אפילו אם נתחייב להיות אוהדים שרופים של פנרבחצ'ה
אפרים הלפרין
הנשיאה והמשנה לנשיאה של מועצת העיתונות הן נציגות ציבור. כך נאה וכך יאה. אך השאלה היא האם עו"ד ארנה לין, המייצגת צד מסוים במחלוקת עמוקה ומתוקשרת, ראויה להמשך כהונתה כסגנית נשיאת מועצת העיתונות, תפקיד בעל אופי כעין שיפוטי, ציבורי – שאמור להיות נטול פניות ואינטרסים?
נסים גבאי
לא התקשורת תיתן למחאה לדעוך, למרות כל הגילויים מאחורי הקלעים של הסיפור הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il