X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארבע הערות בשולי פסק הדין במשפטו של דודו ואנונו: על האווירה ברשות המיסים שחייבת להשתנות מן היסוד, על קדימה ששוב "מצליחה" להציב אנשים מפוקפקים בצמרת, על המאכער שפעל ללא חשש ועל השקה נוספת בין הזמר המזרחי לעולם התחתון
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

האם הוא היחיד?

קל לומר שדודו ואנונו הוא תפוח רקוב אחד, ויש בזה הרבה מן האמת. ברשות המיסים עובדים 5,300 איש, ועובדה היא שכתבי אישום כאלו הם נדירים. מצד שני, אסור לשכוח את פרשת רשות המיסים שהסתיימה רק לפני חודשים אחדים. נכון שמדובר בשני מישורים שונים לגמרי - מינויים בצמרת מול שוחד בשטח - אך עדיין עולה השאלה, מדוע קיימת אווירה המאפשרת מעשים כאלו.
אפשר כמובן לדבר על השכר הנמוך, העבודה השוחקת, הפיתוי אל מול הסכומים העצומים בהם מדובר. כל זה נכון, אך לא מספיק. דומה שיש צורך בשינוי מן היסוד של התפיסה האתית, של הנחלת הידיעה הברורה בכל הדרגים ששום מעשה חריג לא יתקבל, של ההכרה בכך שמי שיחרוג במילימטר - ישלם במשרתו. מצד שני, חשוב מאוד שלא לגרום לשיתוק ולחוסר רצון לקבל החלטות ולקחת אחריות. האיזון בין שני אלו הוא מלאכה קשה אך הכרחית, והוא חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות של מנהל הרשות הבא (שמינויו מתעכב ומתעכב ומתעכב).

יואל מוגמי

עוד הערה על המאכער שהגיע לצמרת קדימה. הן כתב האישום והן פסק הדין מתארים את מוגמי כמי שאנשים מסביבו ידעו שהוא יכול לסדר עניינים. מוגמי מעולם לא הסתיר זאת, ולפי פסק הדין - אף עשה מכך פרנסה לא רעה. מה שמטריד במצב הזה הוא, שמוגמי לא היה צריך לחשוש אפילו לרגע שמישהו יגיד שמשהו כאן לא בסדר. שהאווירה הייתה - ומן הסתם עודנה - כזו, ששימוש במאכערים כדי לפתור בעיות ברשות המיסים נתפס כמעשה טבעי ואפילו לגיטימי. וכך אנחנו חוזרים לנקודה הראשונה: החובה לעשות הכל כדי לעקור מן השורש הן את התופעה והן את האווירה המאפשרת אותה.

יעיש והעבריינים

יוחאי יעיש, אמרגנו של קובי פרץ, מתואר כמי שהפעיל עבריינים כדי להסדיר עניינים שונים. שוב יש כאן השקה בין בכירים בזמר המזרחי לבין העולם התחתון, וזה כבר מפסיק להיראות כמו משהו מקרי. והנה קשר אחד ברור: השופט שיתחיל לדון מחרתיים (יום ד', 7.9.11) במשפחה של מרגלית צנעני הוא דוד רוזן, מי שיושב במשפטו של ואנונו.

קדימה

מבחינה ציבורית, משה שחורי אינו יכול להישאר אפילו יממה אחת נוספת בתפקידו כמנכ"ל קדימה. לאחר שבית משפט קובע שהוא היה מוכן בעיניים פקוחות לשלם שוחד תמורת הסדרת ענייניה של אשתו, שחורי חייב ללכת הביתה עוד היום. לא צריך לחכות לפסק דין של בית המשפט העליון; לכל היותר, אפשר למנות לו ממלא-מקום כך שיוכל לחזור לתפקידו אם העליון יהפוך את הדברים. אבל אסור לו להמשיך ולעמוד בראש המנגנון של המפלגה הגדולה בישראל.
שחורי לא היחיד. יואל מוגמי, יועצו הפוליטי, יוצא מהמשפט הזה רע מאוד. מאכער שלא היסס לנצל בגלוי את קשריו הפוליטיים כדי "לסדר" עניינים במס הכנסה. שקרן שהעיד אמת רק לאחר שהתברר לו שנתפס. אדם שלא ניתן לסמוך עליו אם אין ראיות נוספות. קדימה חייבת להעיף אותו מיד.
ובכלל, המפלגה הזו שוב מוכיחה שהיא הבית החם לעבריינים למיניהם: אברהם הירשזון, צחי הנגבי, חיים רמון וכמובן אהוד אולמרט. כולם בצמרת הגבוהה ביותר שלה, חלקם עדיין פעילים בה או מתכננים קאמבק. "גברת ניקיון", ציפי לבני, היא שמינתה את שחורי למנכ"ל המפלגה והיא שצריכה כעת להוכיח שהיושר חשוב לה יותר מהמחויבויות האישיות.
במאמר מוסגר, אין זה פלא שקדימה נראית כך. מפלגה שקמה בחטא, תוך רמיסה גסה של כל עקרונות הדמוקרטיה, היא כנראה הבית הטבעי של מי שההקפדה על שמירת החוק אינה בהכרח בראש מעייניו. ספק אם מפלגה כזו, עם עבר כזה שגולש שוב ושוב להווה, יכולה להיחשב כשותפה לגיטימית בשלטון.

תאריך:  05/09/2011   |   עודכן:  05/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשנות: מנכ"ל קדימה חייב ללכת הביתה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה תעשה ציפי לבני?
אלטער קרקר  |  5/09/11 10:55
2
למה המנכל חייב ללכת ?
ישמעאל  |  5/09/11 21:55
3
קדימה רקובה מהיום שנולדה
על מה הפליאה?  |  6/09/11 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור ליבוביץ, עו"ד שניר שער
מומלץ לא להעביר את הנחלה לילדים בעודכם בחיים, אלא במקרים ייחודיים, וגם זאת לאחר תכנון המהלך בקפידה יתרה. העברה ללא תמורה של נחלה או כל נכס אחר לילדים, היא פעולה הנראית פשוטה, אך יכול שמדובר ב"מלכודת דבש" שיש לבחון אותה מכל האספקטים בטרם הביצוע על-מנת שלא תהיה "תאונת מס"
אברהם בן-עזרא
דוח החקירה בעניין המשט הטורקי מוציא את מדינת ישראל ללא רבב. לו היה הדוח פוגע בתדמיתה של מדינת ישראל, היו הטורקים וידידיהם מהחמאס צוהלים משמחה. יצא שלא, אז הם לא משחקים... מדוע הטורקים לא הביעו את הסתייגותם מהחקירה כבר בתחילתה?
יובל לובנשטיין
יצאנו מוקדם, אכלנו משהו במסעדה ויצאנו למחאה. קצת שירים, קצת נאומים, קצת קריאות לצדק, שירת התקווה, אחורה פנה וחזרה למכונית הממוזגת והביתה לישון
מתי דוד
נסיונם של רוב חברי הצוות להופיע בציבור כביכול אך ורק כאנשי אקדמיה מקצועיים נטו, ללא אינטרס פוליטי, נכשל. רובם שייכים, פעילים ומזדהים עם מסגרות ועמותות של שמאל רדיקלי. ההתגייסות לטובת המחאה כצוות מקצועי, זו ההזדמנות שלהם לנסות לחזור למוקד האירועים והכותרות
יוסף דוריאל
לצונאמי ספטמבר בו מפחידים אותנו בהכרזת המדינה הפלשתינית יש גם אח שמתעלמים מהופעתו הצפויה ב-22.9.11 והוא הרבה יותר מסוכן - ועידת דרבן 3, להסתה עולמית נגד ישראל מאותו בניין האו"ם בניו-יורק. ציפייה פאסיבית לשתי התקפות אלו תהיה מחדל שלא ייסלח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il