X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כסטודנט לתואר שני, מצאתי אגודת סטודנטים פוליטית שהיא ארגון ומנגנון שרוב תקציבו ופעילותו הם תחזוקה עצמית החלטתי: לא אממן יותר פעילויות פוליטיות על חשבוני מבלי שרציתי בהן מכתב גלוי לאיציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים
▪  ▪  ▪
איציק שמולי, יו''ר התאחדות הסטודנטים בישראל [צילום: פלאש 90]

שלום לך יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל,
בראיון לגלי צה"ל, לאחר הפגנת המחאה, הגדרת את הישראלי החדש כך: "ישראלי חדש זה ישראלי שכשמשהו לא נראה לו הוא מוביל אחריו אנשים לשינוי". למרות שאני לא ממש מתלהב מהביטוי הישראלי החדש שיצרת, אם זאת הגדרתך לישראלי החדש, אז הנה אני מממש אותה.
בסוף חודש אוקטובר אני אפתח את שנת הלימודים השנייה שלי כסטודנט לתואר שני במכללת אורנים, אותה מכללה ממנה הגעת לתפקיד יושב-ראש התאחדות הסטודנטים ולנאום (3.9.11) בכיכר המדינה. בהזדמנות זו אני רוצה לסכם את השירות והייצוג שקיבלתי מאגודת הסטודנטים:
  • במהלך השנה האחרונה לא ממש נכחתי בכניסה של נציג אגודת הסטודנטים לכיתה לשאול את הסטודנטים כיצד הוא יכול לסייע להם בהיותו מייצגם.
  • זכיתי למלגת לימודים כחלק מעידוד משרד החינוך להסב אקדמאים להוראה, אך גם לחשבון ריבית ולשלם את הריבית על כך שהמלגה ממשרד החינוך נכנסה למכללה הרבה לאחר פתיחת הלימודים.
  • זכיתי לשלם על קורס מקוון כפול מאשר סטודנט אחר באותו הקורס, כי אני לומד לתואר שני והוא לתואר ראשון.
  • המתנתי עד סוף השנה לקבלת הלוואה כחלק מהטבות מסלול הלימוד שלי - מבלי שמישהו מבין מייצגי הסטודנטים יבדוק מדוע ההלוואה שאמורה לסייע בתשלום שכר הלימוד (שמועד התשלום הוא עד תחילת הלימודים) מגיעה סמוך לסיום השנה ולא בפתיחתה.
  • הסטודנטים שמקדישים את עצמם במלואם ללימודים ולא עובדים במקביל שילמו מדי חודש לביטוח הלאומי, למרות שההכנסה היחידה שלהם היא המלגה שנכנסה ישירות למכללה.
  • בשנה האחרונה למדתי שחופש אקדמי הוא החופש להחליט שסטודנטים בקורסים זהים יקבלו מטלות שונות ודרישות שונות - ושוויון לא בהכרח מתקיים באקדמיה.
  • ראיתי את אגודות הסטודנטים מממנות ומובילות הפגנות בנושאי גלעד שליט וכנגד החלטות הממשלה לסיוע לחרדים - הפגנות פוליטיות לכל דבר.
  • השתתפתי בישיבת תקציב של אגודת הסטודנטים שבה הוצג תקציב האגודה - תקציב שרובו למעשה הולך לניהול שוטף ולא ממש מסייע לי.
  • באותו תקציב אגב, אושר גם שכר לעובדים שונים של אגודת הסטודנטים. כך שאלו שמייצגים אותי דאגו שהתשלום השנתי שלי עבור חברותי באגודת הסטודנטים יעבור לכיסם.
כמו שכבר הבנת, אגודת הסטודנטים והתאחדות הסטודנטים לא ממש הוכיחו כי הן היו פה בשבילי. לא מצאתי שום סיבה להמשיך ולשלם גם בשנה הבאה על-מנת להיות חבר באגודת הסטודנטים. להפך - מצאתי אגודת סטודנטים פוליטית (מממנת הסעות להפגנות פוליטיות) שהיא ארגון ומנגנון שרוב תקציבו ופעילותו הם תחזוקה עצמית.
רוב הסטודנטים בישראל לא מעורבים בפעילויות האגודות, לא מצביעים בבחירות לאגודות ובעצם מביעים בידיים וברגליים אי-אמון באגודות. אם כך, כישראלי חדש לפי הגדרתך, החלטתי לא לממן יותר אותך ואת חבריך, לא לממן יותר פעילויות פוליטיות על חשבוני מבלי שרציתי. החלטתי לא לתת למי שמייצג אותי רע להמשיך ולייצג אותי, ולקרוא לחבריי לעשות כמוני.
איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים - אנחנו הסטודנטים אומרים די! אנחנו רוצים ייצוג אמיתי. תוכיח שאתה באמת מייצג אותנו - תציג בפנינו כיצד בשנה הקרובה יהיה שינוי, או תן לאחרים לייצג את הסטודנטים.

תאריך:  05/09/2011   |   עודכן:  05/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגודת הסטודנטים - פוליטית בהחלט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האגודה חייבת להחזיר כפי המחאה
גליה גני תקוה   |  5/09/11 14:18
2
תגובה
צנחן  |  5/09/11 14:21
3
איך לא הבנתם?! השמאל החדש שבע
רצון מהתוהו ובוהו  |  5/09/11 16:07
4
כל הכבוד על הקריאה הנכונה
א-פוליטי  |  5/09/11 21:38
5
קבוצה בפייסבוק
ערן שכטר  |  5/09/11 22:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ארבע הערות בשולי פסק הדין במשפטו של דודו ואנונו: על האווירה ברשות המיסים שחייבת להשתנות מן היסוד, על קדימה ששוב "מצליחה" להציב אנשים מפוקפקים בצמרת, על המאכער שפעל ללא חשש ועל השקה נוספת בין הזמר המזרחי לעולם התחתון
עו"ד אביגדור ליבוביץ, עו"ד שניר שער
מומלץ לא להעביר את הנחלה לילדים בעודכם בחיים, אלא במקרים ייחודיים, וגם זאת לאחר תכנון המהלך בקפידה יתרה. העברה ללא תמורה של נחלה או כל נכס אחר לילדים, היא פעולה הנראית פשוטה, אך יכול שמדובר ב"מלכודת דבש" שיש לבחון אותה מכל האספקטים בטרם הביצוע על-מנת שלא תהיה "תאונת מס"
אברהם בן-עזרא
דוח החקירה בעניין המשט הטורקי מוציא את מדינת ישראל ללא רבב. לו היה הדוח פוגע בתדמיתה של מדינת ישראל, היו הטורקים וידידיהם מהחמאס צוהלים משמחה. יצא שלא, אז הם לא משחקים... מדוע הטורקים לא הביעו את הסתייגותם מהחקירה כבר בתחילתה?
יובל לובנשטיין
יצאנו מוקדם, אכלנו משהו במסעדה ויצאנו למחאה. קצת שירים, קצת נאומים, קצת קריאות לצדק, שירת התקווה, אחורה פנה וחזרה למכונית הממוזגת והביתה לישון
מתי דוד
נסיונם של רוב חברי הצוות להופיע בציבור כביכול אך ורק כאנשי אקדמיה מקצועיים נטו, ללא אינטרס פוליטי, נכשל. רובם שייכים, פעילים ומזדהים עם מסגרות ועמותות של שמאל רדיקלי. ההתגייסות לטובת המחאה כצוות מקצועי, זו ההזדמנות שלהם לנסות לחזור למוקד האירועים והכותרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il