X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אריה אבישור חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במשבר מערכת היחסים עם טורקיה, נתניהו מתכוון שלא להגיב עד שה"שגעת" תעבור. אני חושב שנתניהו טועה. השארת הזירה לטורקים ללא מענה מתפרשת כחולשה ישראלית וכהודאה באשמה. כולנו מכירים את הפתגם: "שתיקה כהודאה!" אתם בוודאי שואלים מה הייתי אומר לארדואן לו הייתי במקום נתניהו?
▪  ▪  ▪
טורקיה דורשת עצמאות לפלשתינים אך לא מספקת אותה לכורדים [צילום: AP]

היחסים עם טורקיה מתדרדרים. השגריר הישראלי גורש מאנקרה וטורקיה החליטה להוריד את דרג הייצוג הדיפלומטי שלה בישראל לדרגת מזכיר שני. גם הקשרים הצבאיים בין שתי המדינות הושעו. שר החוץ הטורקי, אחמט דאבוטולו, אמר כי ארצו מתכננת לעתור לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג נגד המצור שהטילה ישראל על עזה. דיפלומטים טורקים הודיעו כי חיל הים הטורקי יגביר את נוכחותו במזרח הים התיכון כדי לסכל את הבריונות של ישראל כלפי אזרחים. טורקיה תובעת התנצלות של ישראל על אירועי המשט, תשלום פיצויים למשפחות ההרוגים, והסרת המצור מעל רצועת עזה.
על סדר היום של ממשלת ישראל עולה השאלה: כיצד יש לנהל את המשבר עם טורקיה? ממשרד ראש הממשלה נמסר כי בכוונתו "להכיל את האירוע". במילים אחרות, נתניהו מתכוון לא להגיב עד שה"שגעת" כדבריו תעבור. אני חושב שנתניהו טועה. השארת הזירה לטורקים ללא מענה מתפרשת כחולשה ישראלית וכהודאה באשמה. כולנו מכירים את הפתגם: "שתיקה כהודאה!" אתם בודאי שואלים מה הייתי אומר לארדואן לו הייתי במקום נתניהו?
ובכן, ראשית הייתי אומר לו, אתה תובע עצמאות לפלשתינים. מר ארדואן, אם אתה מאמין כזה גדול בעצמאות של עמים, מדוע אתה לא נותן עצמאות לכורדים שמספרם גדול בהרבה מהפלשתינים?. במקום עצמאות, 15 מיליון הכורדים שבטורקיה נתונים תחת משטר צבאי ואתה טובח בהם ללא רחם. לזה קוראים גם בטורקית: 'מוסר כפול'!
יתר על כן, ביקורו של מנהיג חמאס ח'אלד משעל בטורקיה, בפברואר 2006, מעיד על כך שאתה לא רק תובע עצמאות פלשתינית אלא אתה מצדד בחמאס הקורא לחיסולה של מדינת ישראל. ההוכחה לכך היא שאתה מתנגד בתוקף לכל פעולת הגנה עצמית של מדינת ישראל. כיצד תוכל להתקיים מדינה בסביבה עויינת ללא זכות להגנה עצמית?... את מבצע 'עופרת יצוקה' כינית "פשע נגד האנושות" והוספת שזה יגרום לישראל להשמיד את עצמה. כך שזה לא חדש שאתה לא מכיר בזכות של ישראל להגן על עצמה. מקרה הפרובוקציה הטורקית הנקראת בפי כל "ארועי המשט" רק מחזק את הטענה.
שנית, אתה רוצה להיות מעצמה אזורית ולשם כך אתה תוקף את ישראל. האמריקנים והבריטים שודדים את העושר הערבי במפרץ הפרסי. מדובר בטריליונים של דולרים בשנה. אם אתה רוצה להיות מגינם של הערבים ומשחק אותה "גבר" "גבר", נראה אותך גבר יוצא נגד אמריקה! במקום זה, אתה משת"פ של האמריקנים, מספק להם בסיסים צבאיים ושדות תעופה על אדמת טורקיה שמהם הם יוכלו לתקוף כל אחד שמפריע להם בשוד האמור. ואם אתה מגינם של המוסלמים ברחבי העולם, נראה אותך תומך בצ'צ'נים ויוצא נגד רוסיה!... אתה בסך-הכל גיבור על חלשים!
להזכירך, במלחמת העולם הראשונה הערבים נלחמו לצד בריטניה נגד טורקיה והם שחטו חיילים טורקים בכל מקום שנתקלו בהם! לאחר ששחטו אותם, פתחו את בטנם כיוון שחשבו שהם בלעו לירות זהב רשאדיות (טורקיות). ועכשיו אתה מר ארדואן הוא מגינם ובעל בריתם של הערבים...
שלישית, מר ארדואן, אתה מבקש מישראל התנצלות על אירועי המשט בהם ישראל לא אשמה ונקטה פעולות רק מתוך הגנה עצמית. מדוע אתה לא מתנצל על הטבח של הטורקים בארמנים ומאיים בסנקציות על כל מדינה שמכירה בטבח זה? להזכירך, באירועי המשט נהרגו בסך-הכל 9 אנשים, ואילו בטבח בארמנים נהרגו למעלה ממיליון בני אדם.
רביעית, במימון ממשלתי אתה מפיק סרטים בהם ישראל מוצגת כרוצחת ילדים פלשתינים בדם קר - אלו שקרים נבזיים, ממש עלילת דם!. אתה מר ארדואן מסית לשנאת יהודים ומתפרנס משקרים!
ולבסוף, מר ארדואן, אתה מתיימר להיות מוסלמי אדוק, אדם ירא שמים. האם כך מתנהג אדם ירא שמים עם צביעות ומוסר כפול, עם שקרים נבזיים ופשעים אנטישמיים, ואחד שגיבור על חלשים? אתה לא ירא שמים, ואין לך שום כבוד לאללה. אני בטוח שאללה לא מיחל למאמינים כמוך. אתה לא אדם מאמין—אתה פשוט פשיסט מוסלמי.

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך צריך להגיב למשבר עם טורקיה?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המומחה ליחסים בינלאומיים !
רינה שביט  |  6/09/11 12:29
 
- הפחדן המתכסה בהבנה פוליטית
שומר החומות  |  6/09/11 15:59
2
מה חשוב התואר?
אלישמע  |  6/09/11 18:45
 
- דעה מנומקת , אלישמע ?
רינה שביט  |  7/09/11 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
במעמד הפרידה הבין ממלכתי זוכה בית אברהם לכבוד לאומי שאין שני לו. לא רק בניו אחריו לחמו מלחמות חורמה באומות העולם האלה, אלא הוא עצמו הריק חניכיו לא אחת כדי לממש את זכות ישיבתו בארץ של לך לך. המלכים עומדים בשורה כדי לבכות את מותו של קברניט הספינה בו שט העולם כולו
עפר דרורי
חבל שהמדינה אינה מבינה שלא ניתן לקיים רפואה ציבורית תקינה ללא המתמחים ובבואה לבית הדין אינה באה בידיים נקיות, הרי העסקת המתמחים מפרה יום יום ושעה שעה כמה חוקי עבודה. איפה בית הדין לעבודה שישאל את השאלות המתבקשות?
רועי אורן
שנה לאחר שניצל ערוץ 10 מסגירה, הוא שוב בקשיים. דבר זה מתבטא בכך שהבעלים מפסיקים להזרים כסף, הפקות מושקעות נעצרו וכסף לא מגיע לספקים
איתמר לוין
בנק הפועלים זכה בכבוד המפוקפק להיות הבנק הגדול הראשון בישראל מאז פרשת המניות שבכיר בו צפוי לעמוד לדין. שוב מתברר, ששום מנגנון בקרה אינו יכול למנוע מבכיר בחברה לפעול בניגוד לטובתה ואף בניגוד לחוק. אבל מה עם האתיקה?
ציפורן בר כסת
במאי נאם ראש ממשלת ליליפוט בפני בית הנבחרים האמריקני. יצא לי לעיין שוב בנוסח הנאום. המילים "אנו סייענו לכלכלה הפלשתינית על-ידי הסרת מאות מחסומים במטרה לאפשר זרימה חופשית של סחורות ואנשים" לא נותנות מנוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il