X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארבעה פתגמים: "מה קדם למה - הביצה או התרנגולת"; "כאשר אתה נמצא בבית של זכוכית, אל תשליך אבנים"; "הייה רך כקנה ולא קשה כארז"; "עשה את הדבר הנכון, והשאר את התוצאות לאלוהים" - וטורקיה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המשטר האיסלאמי הטורקי חוצה כל גבול בחוצפתו, המגולמת בדרישתו להתנצלות ישראל על הריגת תשעה אזרחים טורקיים באירוע המשט. ישראל פעלה כדין ועל-פי החוק הבינלאומי בנושא המשט. טורקיה נמצאה אשמה בכך שלא מנעה את הפלגת הספינות משטחה, מאחר שידעה על חברי ארגון IHH הטרוריסטי, החמושים בנשק הנמצאים על הספינה. ישראל, גם היא ננזפה על שהפעילה כוח רב מדי בסיכול הכוונות העוינות וסיכון חיי חייליה.
הפתגם "מה קדם למה - הביצה או התרנגולת" - אינו מתאים למקרה זה. ברור לכל שלו המשט היה נמנע - כפי שהיה צריך להיות על-פי ממצאי ועדת האו"ם - לא היה כל משט, לא היו נהרגים "אזרחים" טורקים, לא היה צורך בהתנצלות. טורקיה אחראית לבדה להטלת הביצה הבאושה.
סירוב ישראל להתנצל על אירוע שלא יזמה, ולכן אינה אחראית לגביו, מביא את הטורקים לפנות לבית הדין הבינלאומי בחיפוש אחרי הצדק הנאור.
פתגם ידוע נוסף - "כאשר אתה נמצא בבית של זכוכית, אל תשליך אבנים" - כנראה לא ידוע לטורקים. ישראל צריכה להגיב בפנייה לאותו בית דין בתביעה לחקירת רצח עם שביצעו הטורקים בעם הארמני, פשעי מלחמה נגד הכורדים, ולא לשכוח את התנהלותה בקפריסין היוונית.
(במאמר מוסגר יש להוסיף את הרוח הגבית שקיבלה טורקיה במאמר מערכת של הניו-יורק טיימס, הקורא לישראל להתנצל. לשם קבלת קנה מידה היסטורי לדעות עיתון זה, נזכיר לציבור, שהוא נמנע מלצאת במאמר מערכת המתריע נגד האנטישמיות וההתנכלויות ליהודים עם עליית הנאצים לשלטון. כל הדיווחים על כך הוצנעו בעמודי העיתון הפנימיים, והסוף ידוע לכל.
למרות כל הכתוב לעיל, יש צורך להתייחס למשבר גם באופן ריאלי, ולא רק על-פי מושגי צדק ומצפון. זה לצערנו העולם בו אנו חיים וכללי המשחק בו שונים לחלוטין.
לכן יש ליישם תבונה מדינית בניסיון לפתרון המשבר, ומומלץ לנסות:
  • אין שום אפשרות התנצלות במקרה זה - ולא מטעם של כבוד ויוקרה. יש עקרונות שאם מוותרים עליהם נחלשת המדינה במובנים שליליים רבים, עד כדי סכנה ממשית לקיומה, ולכן אין להשלים עם צעד כזה (ישראל הוכיחה שאין לה בעיה להתנצל - כאשר עשתה זאת עקב מותם של שבעה חיילים מצריים בתקרית האש הרצחנית ליד אילת לפני שבועיים). גם דני איילון התנצל על השפלת השגריר הטורקי בנושא גובה הכיסא עליו הושיבו אותו. אבל כן אפשר להביע חרטה על תוצאות טראגיות עקב איבוד שליטה באירוע מתגלגל.
  • יש לפעול לקיים מחווה הומניטרית, כגון תשלום פיצוי למשפחות ההרוגים, מתוך קרן שתוקם על-ידי ישראל וטורקיה. באם תסרב טורקיה - אפילו במימון ישראלי בלבד.
יש לנהוג במקרה זה על-פי הפתגם "הייה רך כקנה ולא קשה כארז", או כדברי הפילוסוף קנט - "עשה את הדבר הנכון, והשאר את התוצאות לאלוהים".

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעה פתגמים בקשר עם הטורקים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
טורקיה כובשת בשלוש ארצות: יוון ל"ת
קפריסין וכורדיסטן  |  6/09/11 16:17
2
לא הבנתי למה לשלם פיצויים?
סתם_1  |  6/09/11 18:07
3
ישראל צריכה לשלם פיצויים
מקס פאואר  |  6/09/11 20:11
4
מאחר וישראל דואגת לתשלום שכר
מיכל לוי   |  7/09/11 07:23
5
במקום להגיב, עלינו ליזום
ארז צ.  |  7/09/11 10:17
6
״להרוג תורכי ולנוח״ עוד פתגם. ל"ת
יוסף 2011  |  7/09/11 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
ההידרדרות המהירה ביחסי ישראל-טורקיה הגיעה לשפל חסר תקדים, ועל ממשלת ישראל והעומד בראשה להפסיק להתרפס בפני ראש ממשלת מדינת השפמים, ולהכריז על ניתוק היחסים עם אנקרה
צביקה ובר
המחאה החברתית צריכה לקבל דוגמאות בהן הרשויות מקשות על החיים בארץ, כאשר האזרח הקטן נדפק, והגדולים וקבוצות הכוח חיים טוב
מתי דוד
ה"צוות האסטרטגי" של השמאל מאמין בסמליות של שדרות רוטשילד. בשנת 1948 הכריז בן-גוריון על הקמת המדינה בשדרות רוטשילד. בשנת 2011 הכריז השמאל על תחילתה של מהפכה בשדרות רוטשילד
רן שורר
אחריות המדינה לחלשים היא כור מחצבתה של כל דמוקרטיה. קודם כל, יש להחזיר מירב הפעילות החינוכית-חברתית לאחריות המדינה. שיעלה כמה שיעלה. סדרי עדיפויות נכונים יציפו את התקציבים ולא ההפך! חובת המדינה גם לשמור על מינהל תקין בעמותות עצמן. אל תזרקו את האחריות הזו הצידה - למלתעות העמותות
יורם אטינגר
11 בספטמבר 2001 חשף את הטרור המוסלמי כאיום ברור ואסטרטגי לעולם החופשי ללא קשר לסכסוך הערבי-ישראלי, וחיזק את ההכרה שהטרור המוסלמי מהווה איום על אדמת ארה"ב. לאחר הבחירות, שינה אובמה את המדיניות וטען כי אין טרור מוסלמי גלובלי והאיסלאם מעודד שלום ולא טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il