X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטתה של שולה זקן שלא להעיד במשפט אולמרט עשויה להצביע על סוג של יאוש והרמת ידיים מצידה, כמו גם על דבקותה בנאמנות לאולמרט והחשש שמא תסבך אותו - וגם את עצמה - בחקירה הנגדית. משמעות הצעד של זקן היא, שהסיכויים להרשעתה גבוהים מאי-פעם. השאלה הגדולה כעת: מה תעשה זקן בפרשת הולילנד
▪  ▪  ▪
אולמרט וזקן. בינתיים, הוא יכול לחייך [צילום: פלאש 90]

משפט אולמרט ידע ומן הסתם עוד יידע לא מעט דרמות. הודעתה של שולה זקן על החלטתה שלא להעיד היא ללא ספק מן הגדולות שבהן. לא בכל יום מחליט נאשם שלא למסור לבית המשפט את גירסתו, ונדירים עוד יותר המצבים בהם עושה זאת נאשם שגם במשטרה שמר על זכות השתיקה. וכאשר מדובר במשפט כה מרכזי ומתוקשר - על אחת כמה וכמה.
ניתן לפרש את החלטתה של זקן בשתי צורות, הקשורות זו בזו. האחת: זהו סוג של יאוש והרמת ידיים. זקן ראתה את עדי התביעה וראיותיה, שמעה את אהוד אולמרט, והבינה שסיכוייה לצאת זכאית נמוכים מאוד. אולמרט גלגל על זקן חלק מהאחריות לפרשת ראשונטורס (אולי היא ורייצ'ל רז-ריסבי עשו כל מיני דברים שלא ידע עליהם), רמז שייתכן שבידיה התשובה לשאלה להיכן נעלמו 150,000 דולר מהקופה הסודית של אורי מסר, וסיבך אותה עמוקות בפרשת האזנות הסתר. כל אלו, לצד המסמכים והעדויות, אולי הובילו את זקן למסקנה שיש לה רק מה להפסיד מעדותה, בה היא עלולה לסבך את עצמה עד מעל לראשה. נכון שהיא דיברה גם היום על בטחונה בחפותה, אך עוד לא נולד הנאשם שלא אמר זאת.
זקן גם ראתה את החקירה הנגדית של אולמרט, שאמנם בהחלט לא נשבר, אבל גם ממש לא יצא ממנה מנצח. התובע אורי קורב סרק במסרק דק את גרסאותיו של אולמרט, עימת אותו עם כל מילה שאמר ולא אמר, ובחלק מהמקרים גרם לו להיראות מגוחך ואפילו שקרן. אם זה מה שאירע לאולמרט - עורך דין מתוחכם, פיקח, עירני ומנוסה מאוד בהופעות ציבוריות - זקן צריכה הייתה לחשוש מאוד ממה שיקרה לה בחקירה הנגדית. ויש לזכור, שמלכתחילה זקן הייתה עולה לדוכן העדים מעמדת חולשה, שכן כל מה שהייתה אומרת היה מתויג כ"גירסה כבושה" משום שלא אמרה דבר לחוקרי המשטרה.
במצב כזה, וזהו הסבר אפשרי שני להחלטתה, זקן הייתה עלולה לבגוד בערך העליון בו דבקה מאז החלה הפרשה: נאמנותה לאולמרט. היו דיבורים על כך שתהיה עדת מדינה, אך היא סירבה בתוקף. גם כעת נראה שהדרך היחידה שנותרה לה לצאת מהבוץ (בו השקיעה את עצמה עוד יותר) היא להגיע לעסקה כלשהי עם המדינה - וחשוב מאוד לזכור שבאופק עוד מחכה לה פרשת הולילנד. אבל ככל הידוע, גם כעת אין מצידה כל נכונות לעסקה כזאת. המדינה, אגב, הייתה לוקחת בשתי ידיים עסקה שתבטיח - או לפחות תגביר את הסיכוי - שאולמרט יורשע.
מה יכולה הייתה זקן לומר בעדותה? שלא ידעה כלום על סידורי הנסיעות והמימון הכפול שיצרו את פרשת ראשונטורס - ובכך להגביר את חוסר האמון בגירסתו של אולמרט, כאילו הכל נעשה מעצמו או לכל היותר בידי פקידה זוטרה? להודות שידעה ובכך להרשיע את עצמה? כנ"ל לגבי הכספים מטלנסקי: לומר שלא ידעה ובכך לסתור את דבריו של אולמרט? להגיד שידעה ובכך לחזק את סימן השאלה סביב היעלמותו של הכסף? ומה הייתה אומרת בפרשת האזנות הסתר, אחרי שהתברר שאולמרט עצמו הפליל אותה? שלא לדבר על החקירה הנגדית, בה הייתה עלולה לסבך לא רק את עצמה אלא גם את אולמרט.
בגלל הנקודה האחרונה, סביר להניח שאולמרט וסניגוריו לא ממש מצטערים על כך שזקן לא תעיד. נאמנותה כאמור עמדה איתנה בכל הסערות, אך כאשר דלתות הכלא נראות קרובות מתמיד - לא בטוח שהיא הייתה נשארת כה מוצקה. החקירה הנגדית הייתה עלולה כאמור לכרסם בה עוד יותר, אפילו שלא במתכוון מצידה של זקן. נכון שאולמרט איבד את הסיכוי שזקן תחזק את גירסתו, אך גם נמנע מהסיכון שהיא תכרסם בה; נראה שבשורה התחתונה, הוא מעדיף את שתיקתה.
נאמנות עד אין גבול? טיפשות? הימור מוטעה? הימור מוצלח? ברגע זה נראה, שזקן הגבירה מאוד את הסיכויים שהיא עצמה תורשע. כאשר לשופטים אין גירסה שלה לאירועים, הם נותרים בעיקר עם גירסת התביעה ולצידה הסברים שינסו לספק עדיה של זקן ועורכי דינה. השאלה המעניינת ביותר היא, מה תהיה השפעתו של המהלך על התיק הגדול באמת - פרשת הולילנד. האם גם שם זקן תשתוק? או שמא תקבל יקיצה כואבת בעקבות המשפט הנוכחי, ותבין שנאמנותה עולה לה ביוקר רב?

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמנות? טיפשות? הימור?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אחלה בחורה שבעולם...מצדיע לך
שופטיםאלופככ  |  6/09/11 20:43
 
- מסקרן אם היא תחשוב כמוך בכלא
שמיל44  |  7/09/11 02:17
2
אולמרט עוד בכותרות? הוא סוס מת ל"ת
נועה.  |  6/09/11 21:22
 
- אף אם הוא סוס מת, ונראה שכן
יוסף דיין  |  7/09/11 23:35
3
שולה זקן מפקירה את בני משפחתה
עטרה שגב קלימי  |  7/09/11 05:05
4
עמידה בעסקה "הוא לא אמור לדעת"
פועה  |  7/09/11 08:02
5
בישולה
אבנר פרי  |  7/09/11 08:47
6
החלטה מושכלת וחכמה
עדיף לה לא להעיד  |  7/09/11 17:39
7
קודים של הקוזה נוסטרה
עוד אפשרות  |  8/09/11 00:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר דוסטרי
לאחר הבחירות האחרונות בהן נבחר שוב ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן, ובעיצומו של "אביב העמים" הערבי, לטורקיה כבר אין ברירה. עליה לבחור לאיזה כיוון היא הולכת - ציר הרשע בחסות אירן, סוריה והחמאס, או שמא התקרבות למערב הנאור?
אפרים הלפרין
העיתונים הם בבעלות הטייקונים. העיתונות תומכת מאוד ב"מחאה החברתית". ה"מחאה החברתית" היא נגד הטייקונים, ומכאן שהטייקונים, בעלי העיתונים, תומכים באמצעות שליחיהם, העיתונאים הבכירים, במחאה נגדם. האם זו דמוקרטיה? אולי טיפשות? ואולי אחיזת עיניים?
רמי הלפרין
ארבעה פתגמים: "מה קדם למה - הביצה או התרנגולת"; "כאשר אתה נמצא בבית של זכוכית, אל תשליך אבנים"; "הייה רך כקנה ולא קשה כארז"; "עשה את הדבר הנכון, והשאר את התוצאות לאלוהים" - וטורקיה
עמוס דאי
ההידרדרות המהירה ביחסי ישראל-טורקיה הגיעה לשפל חסר תקדים, ועל ממשלת ישראל והעומד בראשה להפסיק להתרפס בפני ראש ממשלת מדינת השפמים, ולהכריז על ניתוק היחסים עם אנקרה
צביקה ובר
המחאה החברתית צריכה לקבל דוגמאות בהן הרשויות מקשות על החיים בארץ, כאשר האזרח הקטן נדפק, והגדולים וקבוצות הכוח חיים טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il