X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתוסכל וממורמר מאי-קבלתו למשפחת המערב, מאוכזב מדוח פאלמר של נציגות האו"ם שלא הצדיק את טענותיו השחצניות, מוציא ארדואן את הכעס והזעם על ישראל לא להיבהל, לא להיכנע ללחצים ולא להתכופף
▪  ▪  ▪
ארדואן. בריון פוליטי [צילום: AP]

ארדואן לא משלים עם דוח האו"ם שהודיע כי הסגר על עזה הוא חוקי, על-פי המשפט הבינלאומי, ובא להגן על האינטרסים הביטחוניים והחיוניים של מדינת ישראל, תוך הדגשה שיש לישראל בסיס משפטי להגנה עצמית. באותה הזדמנות חגיגית - כדאי גם לכל הפרשנים, המומחים לרגע והפוליטיקאים, שטענו כל העת שהסגר על עזה, לא חוקי, לא הומני, לא כדאי, לא רצוי וכו', לעשות חושבים פעם נוספת או להצטרף למחאה של ארדואן.
השוללים ומתנגדים "להתנצלות" הישראלית לטורקיה, טוענים, במידה רבה של צדק והבנת ממשלת טורקיה הנוכחית, כי צעד מעין זה - לא יספק את תאוותם. פירוש הדבר - אחרי ההתנצלות, יבואו דרישות נוספות, תוך נפנוף עם קלף "ההתנצלות", כהוכחה לטעות ובקשת סליחה.
אם ההתנצלות הייתה סוגרת ומחסלת את הפרשה, בליווי פיצוי הולם לנפגעים, ניתן היה ללכת על כיוון זה. אבל המציאות כנראה אחרת ולכן צריך לנקוט בקו יותר נוקשה, יותר קשוח ולשחק את "שמשון הגיבור" ולא את היהודי המסכן הנכנע והמתכופף כנגד זעם הפריץ. במצבים מעין אלה לפעמים צריכים עמים ומדינות קטנות להפגין כוח ויהירות ולנפח שרירים מול בריון פוליטי, אנטי ישראלי, פונדמנטליסט תומך חמאס וחיזבאללה.
הטענה שניתוק היחסים והאווירה העכורה שנוצרה, יזיקו לישראל וישפיעו לרעה, היא נכונה. אך יש ומצבים מחייבים, להתייצב איתן, הגם שאתה יודע שתספוג מכות, כדי לשמור על מעמדך וכבודך, גם אם תצא עם פנס כחול בעין. חולשתו של אובמה, במדיניות החוץ שלו, שהחלה מיד עם כניסתו לתפקיד, במיוחד בכל הנוגע לעולם הערבי האיסלאמי הקיצוני, שבא לידי ביטוי בולט ביחסו לאירן, נותנת את אותותיה באיזור.
ברגע שאחמדינג'אד צפצף על איומי הסרק של אובמה והבין שהוא רק מדבר ולא יכול להזיז או לאיים ברצינות, החלה ההידרדרות הדיפלומטית באיזור, וטורקיה ניצלה זאת, כדי לנסות ולתפוס פיקוד. נפילתו של מובארק - שהיה המנהיג הבולט במזרח התיכון, המהומות בסוריה כאשר חביבו של ארדואן אכזב אותו, נפילתו של קדאפי, המהפך בתוניסיה, יצרו עבור ארדואן הזדמנות "לתפוס פיקוד". חלומו של ארדואן שמנסה להפוך את טורקיה ממדינה חילונית, למדינה מוסלמית פונדמנטליסטית קיצונית, עלולה להצליח אם הצבא הטורקי לא יתעורר במהירות. טורקיה נחשפה מאז מהפכת "הטורקים הצעירים" לכיוון מדינה חילונית, תוך הפרדת הדת מהשלטון.
בתקופת אטאטורק ובכל תקופת שלטונו וגם אלה שבאו אחריו, ניסו לשמר את השלטון הטורקי כשלטון חילוני עם נטייה ברורה למערב, תוך אימוץ של החוק הפלילי האיטלקי (1926) והחוק האזרחי השוויצרי, ליד שרידים של חוק המג'לה העותומני, שהיה אנכרוניסטי ולא סיפק מענה לצרכי השעה והמדינה המתפתחת.
המנהיג הגדול אטאטורק הפך את טורקיה למדינה מודרנית חזקה בעלת השפעה במזרח התיכון. עם מותו ב-1938 נקבעו למעשה גבולות טורקיה, עד ימינו. בזמן מלחמת עולם השניה - ניסו גרמניה וארצות הציר, לצרף את טורקיה, אך זו סירבה, נשארה ניטרלית, ובתחילת שנת 1945 הצטרפה אל בעלות הברית דווקא. חלומו הנסתר ואולי הרטוב של ארדואן להיות "סולימאן המפואר" השני, שהגדיל והנהיג את האימפריה העותומנית בתחילת המאה ה-16 - לא נראה שתצא לפועל. הוא לא מתאים, הוא לא מספיק גדול וחזק והעת החדשה משחקת נגדו.
על ישראל בשלב זה לבלוע את הצפרדע של ארדואן, על איומיו וכעסיו ולחכות עד יעבור זעם או שיקרה נס והציבור הטורקי, שלא מזדהה רובו עם הפוליטיקה של ארדואן, יעשה מעשה או הצבא שוב יאמר את דברו. ואז שוב נוכל לנסוע לקלאבים של טורקיה. ובינתיים גישתו של נתניהו - השומר על הכבוד הלאומי, בדגש גם על כבודו של צה"ל וחיילי שייטת 13, היא המובילה ונקווה שגם תצליח לטווח ארוך.

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארדואן רוצה לחדש את האימפריה העותומנית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להמתין-או שהפריץ ימות או שהסוס
פלא יועץ  |  7/09/11 13:15
2
גם היטלר רצה רייך בן אלף שנים
דני בז  |  8/09/11 09:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
לו היה במדינתנו בית דין גבוה לצדק, היו ודאי הרופאים פונים אליו בבקשה שיבטל את החלטת בית הדין הארצי לעבודה, החלטה הנותנת תוקף להסכם הקלוקל בין ההסתדרות הרפואית לאוצר
איתמר לוין
איך אפשר מצד אחד לצאת לרחובות בדרישה להעניק עתיד טוב יותר לילדינו, ומצד שני לזרוק עליהם את מחיר המאוויים העכשוויים שלנו? זה בדיוק מה שעושה מי שדורש להגדיל את הגרעון כמקור למימון השינויים החברתיים
קובי לירז
מעבר לסיסמאות החבוטות, בואו נבדוק ברצינות ולטווח ארוך האם הפתרון המוצע להקמת מדינה ערבית בשטחי א"י באמת פותר את הבעיה. אנו עלולים למצוא את עצמנו מחליפים בעיה דמוגרפית מדומה בבעיה דמוגרפית קשה וחמורה ממנה, כאשר רוב ערבי עצום יצטופף בדוחק ובמחסור בחלק קטן של ארץ ישראל
משה חסדאי
בספר 'זכרונות אחרי מותי', המספר את סיפור חייו של יוסף (טומי) לפיד, מצאתי קריאה מהממת שחובה עלינו לאמץ לקראת המלחמה המתגבשת והולכת. בספר מבהיר לפיד את עמדתו כלפי הערבים: "איני מאמין לערבים. האם יש למישהו ספק בכך שאילו יכולים היו, כבר מזמן היו רוצחים אותנו עד האיש האחרון? זוהי מחשבה לא נעימה, ואולי גם לא נאורה, ועל כן מעדיף השמאל להדחיק אותה"
נורית גרינגר
מה קרה לישראל?! האם החליטה להיות עקדת יצחק בשירות עצמי? נראה כי הישראלים מוכנים לוותר על זהותם, כל זכות שיש להם ובקרוב, הם גם יוותרו על היותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il