X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מגוון דעות והשקפות [צילום: פלאש 90]
אין מחאה 'מושלמת'
אין מחאה 'מושלמת', כפי שאף מהפכה אינה יכולה להיות 'מושלמת' כוחה ועוצמתה הם בעצם קיומה, בהצלחתה לסחוף המונים שקמו מכורסת הטלוויזיה הנוחה על-מנת לזעוק תשובה למאמרו של שי גולדן "בוקר טוב, לנין"

בקריאתי אתמול (6.9.11) את הטור הרהוט של שי גולדן, לא יכולתי שלא להתפעל מיכולתו הפנומינלית להשתמש בעושרה של השפה העברית, בשימוש ציני בביטויים המהווים נכס צאן ברזל במקומותינו (כדוגמת 'היינו כחולמים', 'הצעידה לעבר שחר חדש' ועוד כהנה וכהנה), כולם נופת צופים של מילים יפות המבקשות לרוקן מתוכן את משמעותה האדירה של המחאה הציבורית, ולהציגה באור אלים, טוטליטרי, עדרי, האוחז בסיסמאות ריקות מתוכן, משתיק באלימות את המפקפקים ומסמא את עיני העם ההולך כעיוור אחר המילים היפות.
ולא כהוויתה. אסטרטגיית ההפחדה של גולדן כלפי כל מה שמריח סוציאליזם וחברת רווחה - מוצאת את ביטויה בהקשרים גלויים וסמויים ביחס לטיבה של המדינה הקומוניסטית הטוטליטרית של סטלין, שדרסה באכזריות את כל העומד בדרכה. גולדן מוציא מקברם את עיתון 'דבר', כמו גם את ברל כצנלסון, ואלו מסמלים עבורו, במרומז, את הרע שבמדינה המודרנית, שנחרץ גורלם לנוח בשלום על משכבם ולא לקום עוד לעולם.
אבקש למחות על הטון הציני של המאמר, כמו גם על הכריכה (המוסווית, אך העולה בבירור מן הטקסט) יחד של סטאלין והטוטליטריזם הרצחני שלו, עם ברל כצנלסון, תנועת העבודה, ערכיה וכלי הביטוי שלה במשך שנים: עיתון 'דבר'.
אבקש להזכיר כי עיתון 'דבר' פשט אומנם את הרגל, אך לא הערכים שהוא ייצג: ערכים של סולידריות, הומניזם, סוציאליזם, חברה צודקת ודאגה לעובדים הקטנים. ערכים שכמו היו לצנינים בעיניו של הכותב.
הניסיון להאדיר את הקפיטליזם כאילו היה המפתח האולטימטיבי לחברה מודרנית ולחיים טובים, מהווה זריית חול בעיני הקוראים, אך הקוראים חכמים יותר מכל מניפולציה לשונית, מתוחכמת ככל שתהיה. הקוראים הם אלו הנדרשים לשלם במכולת את מחיר החלום הכוזב של הקפיטליזם המוחלט (ויש יאמרו החזירי). הם אלו העומדים ליד מיטת הוריהם החולים במסדרון בית החולים, הם הנאלצים לשלם מדי חודש סכומי עתק עבור ביטוחים רפואיים 'משלימים' למיניהם, הם אלו המממנים את הטייקונים ואת המונופולים במשק, הגוזלים מהם עשרות אחוזים רווח ברכישה של מוצרי יסוד וצריכה בסיסיים.
אין מחאה 'מושלמת', כפי שאף מהפכה אינה יכולה להיות 'מושלמת'. בישראל של קיץ 2011, המהפכה החברתית מבטאת ומכילה בתוכה מגוון של דעות והשקפות, והיא מצטיינת בשקט המופתי שלה ובהיעדר האלימות (ראו הפגנת מאות האלפים בכיכר המדינה). היא מלכדת בתוכה מאות רבות של אלפים הנאבקים לחיות חיי כבוד במדינת ישראל. ונכון הדבר, היא אינה מושלמת. יש בה חריקות לא מעטות, חילוקי-דעות בין מנהיגיה, מאבקי כוח ואגו ולעתים השמצות הדדיות. אך כוחה ועוצמתה הם בעצם קיומה, בהצלחתה לסחוף המונים שקמו מכורסת הטלוויזיה הנוחה על-מנת לזעוק. יש לקוות שתביא לשינוי סדר העדיפויות הלאומי ולתוצאות שיטיבו את איכות חיינו בארץ הזו.

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין מחאה 'מושלמת'
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שי גולדן הוא אשפה נארקסיסטית..
מטאטא  |  7/09/11 17:55
2
מספיק עם הקשקוש הסוציאליסטי
ישמעאל  |  8/09/11 07:57
 
- ישמעל, אתה מתמצא בכלכלה כמו..
מטאטא  |  8/09/11 09:42
3
מוצרי צריחה
סתם_1  |  8/09/11 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לבני
על ישראל וטורקיה לשאול את עצמן האם ניתן לגשר על חילוקי-הדעות ולשוב לדיאלוג שמשרת את האינטרסים של שתי המדינות?    אם לממשלות יש חילוקי-דעות – אסור שהעמים יהיו אלו המשלמים את מחיר המחלוקת    טור שפרסמה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בעיתון הטורקי "הורייט"
אליקים העצני
את הבשורות הטובות לעם ישראל שהביא עימו השדרן והפרשן האמריקני גלן-בק חבמה התקשורת, שהמעיטה ולגלגה ובעיקר העלימה את הופעותיו של גלן-בק. כך דעתה גם לגבי התבטאותו החשובה של השייח' אבו כאדר ג'עברי מחברון אשר הסתייג מהקמת מדינה פלשתינית, וראה בה סכנה לפלשתינים. האם יש להסתיר מידע מהציבור הסותר את תעשיית השלום המגלגלת מיליארדים בעולם?
אברהם פכטר
מתוסכל וממורמר מאי-קבלתו למשפחת המערב, מאוכזב מדוח פאלמר של נציגות האו"ם שלא הצדיק את טענותיו השחצניות, מוציא ארדואן את הכעס והזעם על ישראל    לא להיבהל, לא להיכנע ללחצים ולא להתכופף
אפרים הלפרין
לו היה במדינתנו בית דין גבוה לצדק, היו ודאי הרופאים פונים אליו בבקשה שיבטל את החלטת בית הדין הארצי לעבודה, החלטה הנותנת תוקף להסכם הקלוקל בין ההסתדרות הרפואית לאוצר
איתמר לוין
איך אפשר מצד אחד לצאת לרחובות בדרישה להעניק עתיד טוב יותר לילדינו, ומצד שני לזרוק עליהם את מחיר המאוויים העכשוויים שלנו? זה בדיוק מה שעושה מי שדורש להגדיל את הגרעון כמקור למימון השינויים החברתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il