X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעות מקוריות שהועלו דווקא על-ידי סופרים מחוננים שנולדו במאה התשע עשרה וייצרו במאה העשרים - ש"י עגנון שלנו וירוסלב האשק. למרות שלא בילו ימיהם באגפי המיסים ולא למדו כלכלה, ההצעות מגובשות וסגורות עד כדי שלמות ומניעת התחמקות ממס
▪  ▪  ▪
ש''י עגנון. לגבות מס על מקלות הליכה

בימים אלה של חיפושים קדחתניים של מקורות תקציביים, בין כדי לספק את צרכי הביטחון שלעולם הולכים וגדלים ובין כדי לספק דיור, מזון ורמת חיים בכלל לתושבי המדינה, הבה ניזכר בשתי הצעות שהוצעו לפני זמן רב למילוי קופתה המתדלדלת של המדינה, ועדיין לא נס ליחן.
ההצעות הועלו בעבר לא על-ידי כלכלנים דווקא, אלא על-ידי סופרים מחוננים שנולדו במאה התשע עשרה וייצרו במאה העשרים - ש"י עגנון שלנו וירוסלב האשק מחבר "החייל האמיץ שוויק". למרות שלא בילו ימיהם באגפי המיסים ולא למדו כלכלה, ההצעות מגובשות וסגורות עד כדי שלמות ומניעת התחמקות ממס. אנו מגישים כאן תקציר שלהן.
עגנון בספרו "פרקים של ספר המדינה" חזה את המתרחש היום אצלנו. המדינה, מודעת למצב הקשה של התקציב ובעיקר לצורך לשלם לפקידי המדינה את משכורתם מראש, ממנה וועדת מומחים המגישה המלצותיה לשתי ועדות נוספות, האחת של עורכי דין והשנייה של סוחרים ותעשיינים. אלה מגישות גם הן דוחות, ושוב מתמנה ועדה ועוד אחת, וכמובן שכל ועדה מגישה חשבון נאה של שכרה והוצאותיה ושום ועדה לא מצליחה להציע פתרון למימון צרכי התקציב, מכיוון ש"בדקו ומצאו שלא הניחו דבר וחצי דבר שאין עליו מס".
לבסוף, דווקא חבר "בית השפתותיים" (הכנסת) מוצא שעל מקלות הליכה אין עדיין מס. מייד מתמנות ועדות נוספות ליישום ההצעה ואכן מאושר חוק מס המקל. כמו היום, אזרחי מדינת עגנון אינם אוהבים לשלם מס ולכן נוצרות בעיות: המקלות הולכים ונעלמים, בעלי מקלות דקים מסרבים לשלם מס כבעלי מקלות עבים, ו"נמוכי קומה היו טוענים-אני שמקלי קטן אפשר שאשלם כאותם שמקלותיהם ארוכים?".
המדינה מחליטה לייבא עצים לייצור מקלות, אך מתברר "שמחמת שהמדינה רגילה להביא את רוב צרכיה מחו"ל, לא נמצא בכל המדינה חוטב עצים" (השווה לתעשיות המסורתיות אצלנו), ובינתיים נשרפים העצים ע"י מי שמונו לשמור עליהם, כדי להתחמם. סופו של דבר מיבאת המדינה מקלות הליכה אחידים, מחייבת כל אזרח להצטייד במקל, גובה את מס המקלות ונמצא מימון לפקידי הממשלה ולפקידים הנוספים שגוייסו לגביית המס החדש.
ירוסלב האשק שאינו יהודי אינו נזקק לועדות. הוא פונה ישירות ל"הוד רוממותו האדון פון בילינסקי,"שר האוצר" של אוסטריה ומציע חוק חדש העוסק במס על קבורות ועל מיתות. על-פי הצעתו כל אזרח של האימפריה האוסטרו-הונגרית יהיה חייב עם מותו במס מוות ובמס קבורה בגובה משתנה ע"פ נסיבות מותו וקבורתו. כדי למנוע תכנוני מס ייגבו מס המוות ומס הקבורה מהאזרחים עוד בעודם בחיים.
המס עבור קטינים ובלתי שפויים ישולם ע"י קרוביהם או ע"י הקהילה. גביית המיסים תתבצע כך: מנישומים בריאים ע"י משרדי המס, מנישומים חולים ע"י רופאים שיוכשרו לצורך כך ומבעלי מום ע"י המשטרה. מס הקבורה יופחת אם יוכח כי הנפטר נקבר בעודו בחיים. מס המוות הוא חובה גם אם הנדון הוכרז רשמית כנעדר. אם המנוח לא שילם בחייו יוכלו קרוביו לשלם עבורו מס מופחת. כדי לא להשהות את הגבייה עד האירוע המכונן, ישולם התשלום הראשון ע"ח המס תוך 8 ימים מיום הלידה. נישום שלא ידווח במועד על מותו או על קבורתו, יחוייב בכפל מס או יידון לשבועיים מאסר, מתוכם ארבעה בצינוק ללא אוכל ומשקה. נראה שחלק מההצעות הנשמעות היום היו מוצאות מקום של כבוד בצד הצעותיהם של עגנון והאשק.

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעות מעשיות למילוי קופת המדינה המתדלדלת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מ צ ו י ן ל"ת
ישראלי כועס מאד  |  8/09/11 01:16
2
ברצינות
יואל ק  |  8/09/11 10:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
לא יבשה הדיו על מועמדותו של דוד אבנר - מנכ"ל פרטנר לשעבר - וכבר יצא אחד הכתבים בעיתון כלכלי ידוע נגד המינוי בנמקו כי העובדה שאבנר התעשר והיה לאחד מ"שיאני השכר" היא תוצאה של "ניצול מקסימלי" של הריכוזיות
יראון פסטינגר
נתניהו נדרש בדחיפות לטפל בביטול שלטון השופטים ופקידי האוצר ולהחזירו לעם, בדומה למהלכיו של טדי רוזוולט, ולהציל את החברה בישראל מהמערבולת אליה נקלעה במשך למעלה מעשרים שנה. מערבולת של פערים חברתיים בלתי נסבלים
אסא מרון
מחאת האוהלים מבטאת את המעבר מפעולה של יחידים לפעולה קולקטיבית-ציבורית ופוליטית, אשר פועלת לשינוי אופן הקצאת המשאבים המשותפים ואינה מסתפקת בפתרון פרטי ונקודתי. הפעולה הקולקטיבית של מעמד הביניים מתבססת על אלטרנטיבה רעיונית לאידיאולוגיה ניאו-ליברלית, אשר הצדיקה ועודדה את דפוס הפעולה הקודם כצרכנים בודדים הפועלים בטווח הארוך "בניגוד" לאינטרס המעמדי שלהם
ד"ר ערן גרף
מְשַׁנְּנִים בְּלִי הֶרֶף לִי: / "אֲנַחְנוּ פֶּלֶא כַּלְכָּלִי", (אֲשֶׁר סִמְלוֹ בְּגַאֲוָה – / הִנָּם חַיֵּי הָרַאָוָה, שֶׁל הַמּוֹשְׁלִים כָּאן בַּכִּפָּה{1} / וְהַקְּרוֹבִים אֶל הַקֻּפָּה)
מנחם רהט
הציבור מתחיל להבין שהפכו אותו למריונטה בשירות השמאל, על-פי מיטב שיטותיהם המניפולטיביות של הצמד-חמד מינצנברג-גרינברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il