X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינטל היא אחת החברות שמשקיעות הכי הרבה בתחום הקהילה והחברה בארץ המפעלים שלה ממוקמים בפריפריה ומדיניות החברה מחייבת את כל עובדיה לפעילות חברתית לאורך כל השנה האם המאבק החברתי שמלווה אותנו בחודשים האחרונים, ומשנה את השיח הציבורי, ישנה גם את תדמיתן של חברות ההיי-טק?
▪  ▪  ▪
אינטל. מודל [צילום: ישראל הדרי]

מנכ"ל אינטל (Intel) ישראל, מקסין פסברג, הגישה ביום ב' השבוע לנשיא המדינה, שמעון פרס, את דוח האחריות התאגידית של אינטל העולמית לשנת 2010. הדוח כולל, בין היתר, פרקים נרחבים על הפעילות החברתית של ענקית השבבים בארץ. אין זו הפעם הראשונה שבה אינטל מגישה דוח מן הסוג הזה, אולם על-רקע האירועים שהתרחשו פה בקיץ האחרון, ובראשם מחאת האוהלים ושתי הפגנות הענק בתל אביב, מקבלים חלקים מסוימים בדוח משמעות אחרת - בעיקר לגבי העתיד.
אינטל היא חברה מעניינת בהקשר זה, משום שמפעלי הייצור העיקריים שלה בישראל ממוקמים דווקא בפריפריה - בקריית גת. נכון שהקמת המפעלים נעשתה בהשתתפות המדינה ועל-פי החוק, אבל התרומה של הפעילות הכלכלית של אינטל וחברות אחרות שפועלות בקריית גת שווה הרבה יותר מאשר הסכומים הכספיים שכל אחד מהצדדים - אינטל וממשלת ישראל – השקיעו.
אולם תרומתה של אינטל לא מסתכמת "רק" בהקמת מפעלים בפריפריה ובייצוא בהיקף מיליארדים. כך, המדיניות של החברה בישראל, מחייבת את כל עובדיה להשתתף בפעילות חברתית לאורך כל השנה. כך, על-פי הדוח, מפעילה אינטל מספר תוכניות בתחום החינוך, למשל, כמו פרויקט "לומדים עם אינטל" - שבו השתתפו למעלה מ-350 אלף תלמידים עד כה. פעילות נוספת בה מעורבת החברה, היא הכשרת מורים במסגרת תוכנית "לומדים וחושבים עם טכנולוגיה", שמאז השקתה עברו בה למעלה מ-30 אלף מורים.
בדברי ההסבר לדוח, מציינת פסברג, כי רק בתחום החינוך תרמה אינטל 17.5 מיליון שקלים לקהילה, וכעת היא משתפת פעולה עם משרד החינוך במסגרת התוכנית הרב-שנתית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21. כל הפעולות האלו נעשות בעזרת עובדי החברה מכל המחלקות, שעל-פי הדוח תרמו ב-2010 כ-52,000 שעות לקידום הקהילה.
מתוך דבריה של המנכ"ל אנו למדים, למשל, כי עובדי החברה היוו את הקהילה הגדולה ביותר שסייעה לשיקום נזקי השריפה בכרמל, והם ממשיכים בפעולות בנושא גם בשנת 2011. זאת, לצד תרומות כספיות שניתנו בשם העובדים על-ידי אינטל העולמית ואינטל ישראל.
המחאה החברתית שפשטה בארצנו בחודשיים האחרונים, עסקה במספר נושאים במקביל: מצוקת הדיור, חלוקה צודקת יותר של נטל המיסים והגברת תשומת הלב לשכבות החלשות. הפרופיל הכללי של התומכים במחאה הוא הדור הצעיר יחסית שמשתייך למעמד הביניים. המחאה הזו הצליחה לשנות את אופי השיח הציבורי בישראל, שהפך לחברתי הרבה יותר. זהו שיח שאם יימשך, הוא עשוי להפוך רבים מאיתנו להרבה יותר רגישים לזולת.
בלהט הוויכוחים והמחאה, סומן "מחנה הטייקונים ובעלי החברות הגדולות במשק" כאחד מאויבי המהפכה. אבל בתוך אותם טייקונים שעוררו את זעמם של המפגינים (לא מעט בצדק), קיים מגזר שלם של תעשיינים, שפועלים בחלקם בתעשיית ההיי-טק והאלקטרוניקה – אותו מגזר שמעסיק מאות אלפי עובדים בישראל. אינטל היא אחת החברות שנמנות על מגזר זה, והתרומה שלה ושל חברות דומות לה, צריכה להיות מודל לשינוי החברתי שיבוא לידי ביטוי, כך מקווים כולם, במסקנות של ועדת טרכטנברג - התוצר הישיר של המהפכה האחרונה.
תדמיתה של חברה תיקבע בעתיד הלא רחוק, לא רק על סמך רווחיותה ורמת התגמול של העובדים שלה, אלא גם ברמת רגישותה לחברה שמסביבה ותרומתה לקהילה. בהקשר זה, אין מתאים יותר מאשר לצטט את ג'יין שואו, יו"ר דירקטוריון אינטל, שאמרה כי "אחריות תאגידית כבר אינה אופציה עבור מנהיגים בחברות עסקיות".

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  08/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
ערביי ישראל פעלו ופועלים עוד מימי הקמת המדינה כגיס חמישי בתוכנו ואת הבדיקות המיוחדות והקפדניות שעורכים להם הבודקים הביטחוניים הם רכשו בזכות    מר טיבי, חבריך יכולים להחזיר את תעודת הזהות הכחולה שלהם למשרד הפנים אם לא נוח להם להיבדק ביסודיות
נסים גבאי
חייבים פעם אחת ולתמיד לעשות מעשה שיביא תוצאה כפולה: מחד-גיסא, רעד ופחד אמיתי אצל כל אלה שמקובעים לכסאם באמצעות מפלגותיהם ההיסטוריות, ומאידך-גיסא, הימצאותנו הפיזית בתוך כתלי בית הנבחרים הישראלי
משה גביש
הצעות מקוריות שהועלו דווקא על-ידי סופרים מחוננים שנולדו במאה התשע עשרה וייצרו במאה העשרים - ש"י עגנון שלנו וירוסלב האשק. למרות שלא בילו ימיהם באגפי המיסים ולא למדו כלכלה, ההצעות מגובשות וסגורות עד כדי שלמות ומניעת התחמקות ממס
מוטי שפירא
לא יבשה הדיו על מועמדותו של דוד אבנר - מנכ"ל פרטנר לשעבר - וכבר יצא אחד הכתבים בעיתון כלכלי ידוע נגד המינוי בנמקו כי העובדה שאבנר התעשר והיה לאחד מ"שיאני השכר" היא תוצאה של "ניצול מקסימלי" של הריכוזיות
יראון פסטינגר
נתניהו נדרש בדחיפות לטפל בביטול שלטון השופטים ופקידי האוצר ולהחזירו לעם, בדומה למהלכיו של טדי רוזוולט, ולהציל את החברה בישראל מהמערבולת אליה נקלעה במשך למעלה מעשרים שנה. מערבולת של פערים חברתיים בלתי נסבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il