תאמינו או לא - זה קרה.
היום מצאתי בתיבת הדואר שלי פתק קטן המזמין אותי, בחגיגיות יתר, לסור לסניף הדואר הסמוך למקום מגורי על-מנת לקבל מכתב שנשלח אלי בדואר רשום. מכיוון שלמילואים אני כבר לא הולך (זה בגלל הגיל), הנחתי כי שוב יגיע דוח חניה על שמה של זוגתי שמדי פעם מכבדת את תקציבנו המשפחתי ברפורט. התלבשתי בבגדי חג וצעדתי לי בשמש הקופחת לבית הדואר.
בהגיעי לדואר, התבוננתי בכל אותם אנשים המחפשים מקום חניה ואני, שהגעתי רגלית, מזיע ומתנשף, לא צריך לעשות כמותם. נכנסתי לאולם הממוזג, לקחתי מספר (736!!!) והמתנתי לתורי. לאחר המתנה ממושכת, הגיע תורי. ניגשתי לאשנב וקיבלתי לידי מעטפה. לא תאמינו - זו הייתה מעטפה מאורנג' שכללה את החשבונית החדשה. אומנם לא היה ברור לי מדוע נשלחה החשבונית בדואר רשום שכן במשך חודשי ההתדיינות הארוכים עם אורנג' מעולם לא התלוננתי על כי החשבוניות אינן מגיעות למרות שהן נשלחות בדואר רגיל ולא בדואר רשום, אך בהצצה בשורה התחתונה, התמלאתי שמחה. המספר בשורה התחתונה היה מספר במינוס דהיינו, לא רק שהחודש אינני משלם מאומה, אורנג' ישלמו לי.
האמת שהופתעתי. במהלך החודש האחרון, שוחחו איתי טלפונית מספר אנשים משירות הלקוחות של אורנג' ולכולם הייתה בשורה - הכל הוסדר. כאשר ביקשתי לברר מה הוסדר ומה סכום ההחזר, הסתבר כי שוב טעו ולא ערכו את החישוב הנכון. לבסוף, הגיע השיחה המיוחלת מריקי מפניות הציבור של אורנג' ולראשונה, לאחר חודשים על חודשים של שיחות והתכתבויות, נתקלתי במישהי שידעה להקשיב ולאחר שהקשיבה, גם הבינה במה המדובר. לאחר שהיא בישרה לי כי הכל הוסדר, קיוויתי כי אכן כך יהיה ואכן, כנראה שכך קרה.
המסקנה מכל הסיפור שנמשך למעלה מחצי שנה, היא שבמקרים בהם אנו נדרשים לשלם לספקי שירותים סכומים שלא הוסכמו, סכומים שלא ברור מהיכן צצו, אל לנו לוותר. זו מלחמה מעייפת אך כל מקרה כזה המסתיים בהצלחה מקדם אותנו עוד צעד, ולו אף צעד קטן, לקראת הבנת החברות המספקות את השירותים שאסור להן לפעול בחשבונות לקוחותיהן כפי שהן רוצות. האישור שניתן להן לגבות סכומים כאלו או אחרים מתייחס אך ורק לסכומים שהוסכם עליהם בין הצדדים.
אינני יודע האם חיובים לא תקינים נובעים ממערכות מיחשוב לא מספיק טובות או שסתם מדובר בגבייה בשיטת "מצליח" (נחייב ואם הלקוח יצעק, ורובם הרי לא יבחינו בחיוב יתר, נחזיר). אני רוצה להאמין כי הסיבה הראשונה היא הנכונה, אם כי משום מה, מעולם לא גיליתי באורנג' או אצל כל ספק אחר טעות בחיוב לטובתי.
ועוד טיפ קטן - מסתבר כי באורנג', כאשר מתבצעת עסקה לפיה על אורנג' לזכות לקוח במשך 36 חודשי ההתחייבות שלו, מכל סיבה שהיא, הרי הזרמת הזיכוי מתייחסת רק ל-18 חודש ולאחר תקופה זו, היא נפסקת ובעצם על הלקוח לפנות ולבקש כי יזרימו את נתוני הזיכוי ל-18 חודש נוספים. אני מנחש כי רבים לא שמים לב לשינוי לאחר 18 החודשים הראשונים!
אני מקווה שהחיובים הבאים, לאחר הסדרתם וזיכוי בגין גביית היתר, יהיו תקינים וחוזר וקורא לכולם - אל תוותרו. אם מגיע לכם, תדרשו, תתעקשו ואולי גם תזכו.