X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי יציל - אם בכלל - את הבית? [צילום: פלאש 90]
ל"עבודה" יחסר מנהיג כריזמטי
אף אחד ממועמדי הפריימריז לא ניחן בכושר מנהיגותי, שלו נזקקת בימים אלה, יותר מכל, מפלגה שסועה כל-כך, המצויה ממש על סף-אובדנה לא שלי יחימוביץ', לא עמיר פרץ, לא בוז'י הרצוג, ואף לא עמרם מצנע, יהיו אלה שיצליחו להציל את העבודה האבודה משיברונה הגדול סיפור של טרגדיה מרובעת
מפלגת העבודה יוצאת לבחור ראש
עידן יוסף
הקלפיות תהיינה פתוחות מ-10 בבוקר ועד 10 בלילה * תוצאות ראשוניות צפויות לקראת חצות * יחימוביץ': הרצוג ומצנע לא רלוונטיים * פרץ: "יש אווירה של מטה מנצח" * הרצוג: "עלייה דרמטית בכוחי" * מצנע: "ביממה החולפת מורגש סחף בתמיכה כלפיי"
לרשימה המלאה

התווית שדבקה בה, כמפלגה כושלת ולא-יוצלחת, מלווה, בהכרח, את הפריימריז הנערכים היום במפלגת העבודה. ללא ספק תפגע התדמית השלילית הזאת גם במי שייבחר, בסופו של דבר, להנהיג אותה.
אף אחד מארבעת המועמדים, המתחרים על הבכורה, אומנם איננו פנים חדשות במראה שלה, אבל ספק גדול אם איש מהם מסוגל בכלל להחזיר למפלגה השסועה את כבודה האבוד משכבר הימים.
מי שדרדר את ה"עבודה" אל עברי פי פחת אינו אחר מאהוד ברק, שעמד בראשה, ושהפקיר אותה לכל הרוחות. בעטיו נאלצו רבים וטובים בה לפרוש ממנה. ואז, לאחר שהוא עצמו נטש את הספינה הטובעת, נותר ממנה רק בדל עלוב, שספק אם יוכל שוב להידלק.
על פניה מצטיירת ה"עבודה" בתמונה עגומה למדי. איש מארבעת מועמדיה בפריימריז לא ניחן בכושר מנהיגותי-כריזמטי, הדרוש לה יותר מכל בשעתה הקשה. לעמרם מצנע, אולי הישר מבין כולם, יש אומנם רקורד מרשים של נשיאה בעול, אבל יחד עם זה הוא גם האיש שממהר מאוד להרים ידיים. כמו לובה אליאב, בשעתו, הוא העדיף לברוח מן הפוליטיקה למחוזות אחרים ורגועים יותר.

בסף האבדון

ומלבד זאת, יושר ולויאליות לשמה אינם, בהכרח, המתכון הראוי להנהיג מפלגה, שבה אדם לאדם הוא נחש. אחרי ככלות הכל, זו זקוקה כיום לדמות כוחנית, בעלת-מרפקים, המסוגלת לעשות סדר בבלגן הגדול הפוקד אותה; כזה שהוא מפוספס וערום, ממש כמו אביגדור ליברמן, אבל להבדיל באלפי הבדלות. כך או אחרת, על-פי כל הסקרים, גורלו של מצנע כבר נחרץ, והוא בעל הסיכויים הקלושים ביותר לנצח.
עמיר פרץ, שהוא, ללא ספק, המשופשף מכולם, אינו נופל ביושרו ממצנע, ולעומתו גם כוחו עימו להחזיק מעמד. אם מדובר במפלגת פועלים (בנוסח של פעם), הרי שהוא המועמד האידיאלי; אלא שמה לעשות, וגם בו דבקה תווית הכישלון. איש אינו שוכח את היותו שר ביטחון, שלא במקומו, במלחמה שכשלה, אם גם לא בעטיו. ובהנחה אפוקליפטית, של אחרית הימים, הוא בוודאי לא האיש המתאים להנהיג את העם במלחמה עתידית.
מעל לכל ספק, ברור שכוחו של בוז'י הרצוג לא יעמוד לו לשאת במושכות שהוא מבקש היום לעצמו. רסן השלטון הוא לא בשבילו, ולא מחמת היותו סוס עייף, אלא משום שהוא עדיין סייח עול-ימים, חסר-ניסיון. רכרוכיותו היא רק בעוכריו ועל כושר-מנהיגות אין בכלל מה לדבר. גם האפתיות שבה ניחן לא תתרום להתפכחות מהירה, הנדרשת כל-כך ממנהיג.
גם שלי יחימוביץ', שעל-פי הסקרים עתידה לנצח, לא תביא ל"עבודה" ישועה. היא, אומנם, פרלמנטרית מעולה וחוקים רבים נזקפים לזכותה. במידה רבה היא גם נושאת את דגל המאבק החברתי, ויותר מכל שאר המועמדים מיטיבה לייצג את מצוקת החלש. כתלמידתו של עמיר פרץ היא אפילו התעלתה על רבה, אלא שמכאן ועד להנהגת מפלגה - הדרך עדיין ארוכה. במיוחד כאשר ענייני ביטחון הם ממנה והלאה. יקשה לכן לראות אותה כמי שמסוגלת ללכד את שורותיה של מפלגה שסועה ומפוצלת כל-כך, המצויה על סף אבדון.

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  עמרם מצנע  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ל"עבודה" יחסר מנהיג כריזמטי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
במה ציפי הקרש יותר כריזמתית מש
efis  |  13/09/11 05:24
2
לעבודה חסר מצפון. שתבקש סלילח ל"ת
זקן  |  13/09/11 20:42
3
עובדה-בוחרי עבודה לא הפנימו
ראספוטין בן מדביד  |  14/09/11 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי לירז
גם בין אלה שאין להם אשליות, יש המטיפים למשא-ומתן רק לשם המשא-ומתן, מעין משחק פוקר כזה. האם יש בכך תועלת?
משה אוחיון
אמצעי התקשורת יפעלו היטב, אם ימירו לעתים תכופות את התנצחויות האין קץ בנושאי הסכסוך הישראלי-פלשתיני והרטוריקה הממוחזרת של שיח גנרלים, בדיאלוג מגוון, העוסק בין היתר ברגישות חברתית, בהנאה רוחנית ובמימוש עצמי
משה גולדבלט
השלטונות המצריים יכלו למנוע את ההתקפה על השגרירות שהייתה צפויה מראש - קהל המפגינים לא היה גדול מדי. רק אנחנו נדרשים שלא להתנפל על המצרים משיקולים של שמירה על הכבוד הלאומי המצרי. אלוהים אדירים, לכולם יש כבוד! רק לנו אין!
גרשון אקשטיין
האירוע של פריצת האספסוף המצרי לשגרירות ישראל בקהיר היה אירוע קשה, אך אפשר היה למנוע אותו על-ידי השלטונות המצריים; אולם מדוע טנטאווי לא ענה לקריאות הטלפוניות של בנימין נתניהו ואהוד ברק? עניין זה צריך להטריד אותנו במיוחד לקראת האירועים הצפויים בינינו ובין מצרים
איתן קלינסקי
זרזירי עט עטו על הטרף, ביקשו להשחיר את דפנה ליף, מי שנטעה את האוהל הראשון בשדרות רוטשילד - והייתה אולי יותר מיליטנטית: היא "חטאה בחטא שחיטת פרה קדושה" ו"לא מילאה את חובותיה למולדת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il