X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבעיה האזורית שלנו... עוד נושא "קטן". האם הוא חשוב? אם כן, מדוע הוא לא מטופל כמו שצריך?! נראה שבירושלים נוקטים גם כאן בדרך של סחבת, של "סמוך" הגיע הזמן שירושלים תוביל מהלך תוך נטילת סיכון מחושב
▪  ▪  ▪

פתגם עממי, עתיק ונכון אומר: "מרוב עצים לא רואים את היער". רוצה לומר, שמרוב הנושאים והבעיות, מקבל ההחלטה הולך לאיבוד בסבך ובמבוך, ומתקשה להבחין בין עיקר לטפל או בין חשוב לחשוב יותר.
נכון - ישראל נמצאת כעת בסבך גדול של בעיות, החל בבעיות פנימיות, מחאות, מחירים, מצוקות, מגזרים, קרקעות, דרך בעיות ביטחוניות קשות, ומעבר לכל - משבר בכלכלה העולמית והיחלשות ארצות הברית הגדולה. אך האזרח התמים מצפה שמנהיגיו ידעו לדרג את הבעיות ולטפל בהן בראייה לאומית, באופן שקול ואחראי.
בחברה עסקית גדולה יש גם כן בעיות, אולם הנהלה מנוסה יודעת לדרג ולקטלג את הבעיות, לדוגמה - לחשובות ביותר הדורשות טיפול; לבעיות חשובות אך כאלה הסובלות דיחוי; לבעיות לא-חשובות; ולבעיות לא חשובות אך כאלה הדורשות טיפול מיידי. ישנן עוד שיטות ארגון "שוטף", ובכולן קיים תהליך המכונה תעדוף, קרי מתן עדיפות טיפול וקדימות.
לרגע נדמה שבירושלים לא שמעו על שיטות ניהול פשוטות אלה, שם עובדים בשיטת המיקסר או הפוד-פרוססור, כאשר הכל מתערבב והבעיה האחרונה נמצאת בדרך כלל בראש המיכל, דבר אשר מקנה לה אולי קדימות בטיפול או בתשומת הלב.
קחו למשל את הבעיה האזורית שלנו... עוד נושא "קטן". האם הוא חשוב? אם כן, מדוע הוא לא מטופל כמו שצריך?! אומנם מינו שר או שניים לנושא, אך נראה שבירושלים נוקטים גם כאן בדרך של סחבת, של "סמוך"... אלא שכאן משהו התבלבל! אין על מי לסמוך, אלא על עצמנו בלבד, ובטח לא על האמריקנים השקועים עד צוואר ומטה בבעיות הכלכליות של האימפריה השוקעת.
בואו ניקח את הבעיה האירנית - האם מישהו חושב שהבעיה תיפתר מעצמה? מדוע לא לפעול כעת ואולי תגובה ישראלית חזקה שם תרגיע את האזור שלנו לעוד 10-5 שנים? נכון, קיים חשש להתקפת טילים אירניים, אולם זה נראה עדיף על מלחמה עם מדינות קרובות יותר, כמו מצרים וטורקיה. הפצצה רצינית שם ואולי גם שימוש בנשק אחר על טהרן, יבהירו לכולם שישראל נחושה להגן על עצמה ובכך יעבירו מסר ברור לשליטי טורקיה והשאר - פשוט להירגע. כמה פשוט וכמה הגיוני - אז מדוע לא מיושם?!
המדפים עמוסים במחקרים המראים על שחיקה רצינית ביכולת ההרתעה הישראלית ועל אובדן המובילות הישראלית על ציר הזמן. במילים אחרות - יש לקחת יוזמה ולפעול; באירן - כבר כעת, ולהרוג בדרך מספר ציפורים אזוריות.
הגיע הזמן שירושלים תוביל מהלך, תוך נטילת סיכון מחושב, ולהתחיל לחשוב איך חושב היריב ומה תגובתו לתגובה "מתחשבת" ולתגובה נמרצת וכוחנית. הבלגה היא עוצמה, אשר מוערכת בין יריבים עם מנטאליות דומה, אולם היא פועלת כבומרנג קטלני כאשר תפישות העולם שונות, כפי שלצערנו קיים באזור שלנו, אזור הלבאנט.

תאריך:  14/09/2011   |   עודכן:  14/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
ד"ר סיגל היה מופת לשלמות מוסרית ולמצוות שבין אדם לחברו    ד"ר סיגל גילם את כל המידות באישיותו ובדמותו המיוחדת    למרות מעמדו המקצועי הבכיר, הוא היה עניו מאֵין כמותו, ודיבר לכל אדם בגובה העיניים
שולמית קיסרי
המשפט הישראלי הנפוץ, הגלותי, הדפיטיסטי ששמענו כאן עשרות שנים, כתורה מסיני, "זה מה יש", מבוטל בזאת! בשמחה ובגילה אנחנו משליכים אותו לים, לראש השנה, יחד עם כל חטאינו
גיא רוה
יש למצוא פתרון ולדאוג לכל אותן נשים גרושות אשר באמת זקוקות לעזרה כספית. מתן הטבות כמו קצבת ילדים, מענק לימודים - וזה חייב להיות בהתאם לצורך אמיתי ולא באופן גורף על סמך הגדרה שגויה ומטעה
עומר יצחקי
חובה לזכור כי דפני ליף היא היחידה שהיו לה (ותסלחו לי על הביטוי) זוג ביצים בשביל לצעוק "המלך הוא עירום!" בעוד כולנו הולכים בתלם ומרכינים את ראשנו בייאוש לנוכח העליות במיסים, החזירות של בעלי ההון והמוברגים לכיסאותיהם בממשלת ישראל לדורותיה
אלישע פורת
שני מכתבים שמצאתי לאחרונה, שאינם רצופים בזמן, משל המשורר עוזר רבין (1999-1921), ממחישים יפה את מה שאני מכנה "תמימות המשוררים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il