X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
די להתבונן על הניסוח של הצהרת בלפור, כמו גם על הניסוח של החלטת חבר הלאומים, כדי לראות שמבחינה לשונית ובוודאי מבחינה משפטית, אין בהן אמירה המדברת על זכותנו על כל ארץ ישראל. וזאת - לא במקרה
▪  ▪  ▪
הצהרת בלפור. נוסח שאינו שולל בא''י זכויות גם ליישויות אחרות

זאב ז'בוטינסקי טוען במאמרו ("מה צריך נתניהו להזכיר לאו"ם") המתפרסם היום (יום ב', 18.9.11) ב"ישראל היום" כי: "זכותנו לריבונות מלאה על כל ארץ ישראל המערבית שואבת את סמכותה מהחוק הבינלאומי ומהחלטת הקהילייה הבינלאומית".
בהמשך מאמרו מרחיב ז'בוטינסקי לטובת "הקורא שאינו בקי בפרטים היסטוריים", ומציין כי מקור זכותנו "על כל ארץ ישראל המערבית" מעוגן בהחלטת חבר הלאומים שהוקם לאחר מלחמת העולם הראשונה. ההחלטה קבעה בהקשר זה כי: "ניתנת בזאת הכרה לקשר ההיסטורי של העם היהודי עם פלשתינה ובזכותו לכינון מחדש של ביתו הלאומי בארץ זו".
ז'בוטינסקי טוען, כאמור, שהפיסקה הזו בהחלטת חבר הלאומים היא מקור זכותנו "על כל ארץ ישראל המערבית". הלוואי ופרשנותו זו של ז'בוטינסקי הייתה נכונה, אבל היא לא.
ובכן, לטובת מי שאינו בקי בפרטים היסטוריים ראוי לספר כי החלטת חבר הלאומים בהקשר לעתיד ארץ ישראל מהווה המשך או אישרור של הצהרת בלפור, שניתנה כשלוש שנים קודם לכן. הצהרת בלפור, בנוסחה הסופי, קובעת בין היתר כי: "ממשלת הוד מלכותו רואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל".
די להתבונן על הניסוח של הצהרת בלפור, כמו גם על הניסוח של החלטת חבר הלאומים, כדי לראות שמבחינה לשונית (ובוודאי מבחינה משפטית), אין בהן אמירה המדברת על זכותנו על כל ארץ ישראל. וזאת - לא במקרה!
כי בדרך לניסוח הסופי של החלטת בלפור קדמו חילוקי דעות וכן כמה וכמה טיוטות שסורבו על-ידי "ממשלת הוד מלכותו" עד שהתגבש הנוסח הסופי. הנוסח שלפני אחרון של הצהרת בלפור קבע כי: "ממשלת הוד מלכותו מקבלת את העיקרון שארץ ישראל צריכה לקום מחדש כביתו הלאומי של העם היהודי".
אכן, אילו נוסח זה היה מתקבל על-ידי ממשלת הוד מלכותו, כי אז ניתן היה לטעון בפה מלא שזכותנו מכוח ההצהרה היא על כל ארץ ישראל. אלא שהנוסח הכוללני הזה נדחה ע"י ממשלת הוד מלכותו, שהעדיפה נוסח שיהיה תקף גם אם הוא מאפשר את זכותנו על חלק מארץ ישראל, וכך – אינו שולל בארץ ישראל זכויות גם ליישויות אחרות.

תאריך:  19/09/2011   |   עודכן:  19/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכותנו על א"י - תשובה לזאב ז'בוטינסקי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
צודק, כמעט...
נחום שחף  |  19/09/11 15:31
 
- עם זאת יש לחדד
נחום שחף  |  20/09/11 10:30
2
זאב ז'בוטינסקי היה אנטישמי
בבר העארס  |  19/09/11 16:24
3
גם לפי הנוסח המצומצם
גדעון אמיר  |  19/09/11 17:02
4
דר מסלף את ההסטוריה-כל א"י שלנ ל"ת
דניאל סבלדי  |  19/09/11 21:21
5
זכות היהודים במדינות ערב
ד''ר אברהם שלום  |  20/09/11 13:44
6
צריך את בלפור בשביל זכויות?
צ'ומפי  |  20/09/11 14:42
7
יוסי דר אינו בקי בפרטים
קורא ותיק  |  20/09/11 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
בבחירות זכה החמאס ברוב מוחץ, הוא מבטל את ההסכמים עם ישראל, טילים נופלים בכפר סבא, ברעננה ובקריה בתל אביב, אחת הרקטות חודרת למשרד הביטחון בקריה. שתהיה לכולנו שנת שלום בטוח
דודו אלהרר
רעל השנאה ליהודים נרקח במעבדות רוקחים מדופלמים ולא בקרב דלת העם. על מה ולמה השנאה? אולי יש מקום לבחון את עצמנו המברכים את הקב"ה על שבראנו לכבודו והבדילנו מן העמים האחרים ה"תועים"?
אמיר וקסלר
מדוע בנקים מרכזיים מתערבים במסחר במטבע חוץ? המטרה העיקרית הינה להגן על היצואנים שמהווים עוגן חשוב לכלכלה המקומית. אולם, ההיסטוריה מלמדת שמטבע חזק נוטה להישאר חזק. אז מה בכל זאת מנסה להשיג הבנק המרכזי?
יובל לובנשטיין
ראש השנה הוא עוד חג שיש הרגשה שצריך לסמן עליו וי. אווירת חג - אין. חנויות גדושות קונים - גם אין. וגם חנויות למוצרי בית משכפלות מחירים כאילו לא הייתה מחאה חברתית וכאילו לא הורגשה ירידה בכוח הקנייה
אודי מסינגר
בין האנשים השוקלים לבנות בית מעץ טועים לחשוב כי בנייה בעץ זולה יותר מבנייה רגילה, אך אין זה כך. סכומי הכסף אשר ייצאו מכיסו של הבונה יהיו די זהים גם בבנייה בעץ וגם בבנייה קונבנציונלית, כאשר מדובר במחיר עלות למטר מרובע. יחד עם זאת, אכן קיים חיסכון בבנייה בעץ אך הוא בא לידי ביטוי בקיצור זמן הבנייה, בהפסד ימי עבודה, בחיסכון בעלויות של טעויות ושינויים ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il