X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעריב נכשל במבחן האובייקטיביות הרציני הראשון שלו תחת נוחי דנקנר, כאשר כל הפרשנויות שהביא תוקפות את המלצות ועדת הריכוזיות כלכליסט של נוני מוזס לא הביא שום מאמר שיעמוד על הקשיים בהמלצות - וגם הוא נראה כמושפע משיקולים מסחריים ויש גם הערה על TheMarker
▪  ▪  ▪

שני בעלי עיתונים ניצבים משני צידי המתרס של המלצות ועדת הריכוזיות. הבולט שבהם הוא כמובן נוחי דנקנר, בעל השליטה הטרי במעריב. וזה אומר, שבאופן אוטומטי - נוני מוזס יהיה בצד השני. זו התיאוריה. הסיקור (יום ג', 20.9.11) של המלצות ועדת שני במעריב ובכלכליסט (השייך לידיעות אחרונות) מאושש את התיאוריה.
מעריב נכשל במבחן האובייקטיביות הרציני הראשון שלו תחת דנקנר. ארבעה מאמרי פרשנות הוא מפרסם בתגובה להמלצות: של עורכו הכלכלי, יהודה שרוני; של הכתב הבכיר הדר חורש; של נגיד בנק ישראל לשעבר, ד"ר דוד קליין; ושל עו"ד גדעון פישר. כל הארבעה יוצאים נגד המסקנות: אם משום שהן ניסוי מסוכן, אם משום שהן התערבות חסרת תקדים בכלכלה החופשית, אם משום שהן לא יביאו מזור לחולאי המשק.
ברמה העקרונית, אני נוטה להסכים עם כותבים אלו. כבר עמדתי כאן על כך שההמלצות אינן ישימות ועלולות לגרום יותר נזק מאשר תועלת. אך כאשר כל הפרשנים בעיתון השייך למי שעומד בראש התאגיד הגדול ביותר בישראל מתיישרים לפי אותו קו - זה אומר דרשני. אפילו אם נניח שמעריב פנה לכותבים ואמר להם לכתוב כהבנתם, כלומר: לא בחר מראש את מי שיספק את הסחורה הנוחה לדנקנר, הוא היה חייב ליזום לפחות עוד מאמר אחד שיציג דעה שונה, ולו רק לצורך מראית העין.
כלכליסט נוקט בכיוון ההפוך. העורכת גלית חמי וסגן העורך גולן פרידנפלד סבורים שהוועדה לא הלכה מספיק רחוק ושהיא רק יוצרת שינוי מבני ולא את המהפכה הדרושה. גם זהו כמובן קו לגיטימי, וייאמר לזכותו של כלכליסט שהוא דבק בגישה הפרו-חברתית מזה זמן רב. אך גם כאן, מראית העין גורמת לאי-נוחות. האם לא נמצא אף אדם אחד, בתוך המערכת או מחוצה לה, שיצביע על הצדדים הבעייתיים של ההמלצות - לא בכך שלא הלכו מספיק רחוק, אלא בכך שהלכו רחוק מדי? ושוב: אני בטוח שחמי ופרידנפלד, שני עיתונאים טובים ומנוסים, הביעו את דעתם המקצועית הכנה. אבל היה ראוי להביא לפחות עוד מאמר אחד שיגיד ההיפך.
זכותו של אמצעי תקשורת לקבוע קו ולנסות להשפיע. אך את זה צריך לעשות במאמרי מערכת, ולא בחד-צדדיות של פרשנויות, ובוודאי לא בצורת הסיקור החדשותי-עובדתי. יתרה מזאת: כאשר יש לעיתון או לבעליו אינטרסים נוספים - ומותר שיהיו להם - חובה להבליט זאת, כך שהציבור יידע מאיזה פוזיציה הדברים באים. מעריב מציין, במוצנע אמנם, שאי.די.בי הצפויה להיפגע מן ההמלצות היא חברת-האם שלו; כלכליסט לא אומר מילה על כך שלבעליו-שלו יש אינטרס שבעלי מעריב ייפגע. וכך, אפילו דיון כלכלי רב-חשיבות ורב-פנים נופל קורבן לפוזיציות.
עוד הערה
מישהו ראה ב-TheMarker מאמר נגד ההמלצות? העיתון קידש לפני שנים מלחמת חורמה חד-צדדית נגד הטייקונים, ואני לפחות לא הצלחתי למצוא שום מאמר שיעמוד על הבעייתיות שבהמלצות ועדת שני. טוב, זה עיתון לאנשים חושבים. צריך גם להשאיר לקוראים משהו לחשוב עליו בעצמם.

תאריך:  20/09/2011   |   עודכן:  20/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוזיציה ריכוזית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבל מדוע
סתם_1  |  20/09/11 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איל פטרן
בימינו, כל חברה חייבת להביא בחשבון את אבטחת המידע ולרכוש תוכנות שיאפשרו למנהליה לישון בשקט    אנטי וירוס - בראש חומת ההגנה    כיצד למנוע פריצות באבטחה?
רועי אורן
הסיבוב השני בפריימריז של מפלגת העבודה יקבע במידת מה את זהותה הפנימית: צעירה ותוססת או זקנה ומתרקבת
יוסף מישל דוד
לאחר הרס הממשלה הלאומית במגרון, אירועי תג מחיר, ננסה לפרט כאן את ארבע התפישות השונות הקיימות בציבור הדתי, ויחסיהם של הקדוש והמקודש, בנוגע לערכים הלאומיים - ממשלה, צבא, מדינה
דן אלון
באומץ לב ניגש חיים שני למלאכה. נסע נגד כיוון התנועה ונכנס אל משרד האוצר. יצא משם בעודו מותיר אחריו שובל של מוסר וערכיות עם תחילת המאבק החברתי, והוא מגיש לנו את המנה הראשונה של ועדת הריכוזיות. נסיך הגאות והשפל חלץ את הפקק מן האמבט שבו משתכשכים להנאתם ההון והשלטון, ועכשיו ירדו המים ונוכל לראות מי נכנס בלי בגד ים והעמיד פנים
נרי אבנרי
אם מתפקדי העבודה רוצים שמפלגתם תהיה אלטרנטיבה לשלטון הליכוד - המשימה הראשונה שלהם היא להחליף את קדימה כמפלגה הגדולה של גוש השמאל. כדי שזה יקרה, עליהם להצביע ליחימוביץ'. פתק לפרץ = פתק לקדימה    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il