עם ישראל אוהב לקנות ולהחליף מוצרי חשמל, ואכן הוא מקבל את מבוקשו, אך משלם על כך ביוקר רב. מוצרי החשמל בישראל יקרים מדי וגם אם חלקם נראים זולים, אז כדאי שתדעו כי ניתן להוזיל בלי בעיה את מחירם בלפחות 20%.
אין להתרגש מכל מיני מבצעים של "הורדות כאסח" ו"זבנג וגמרנו", שהרי הם מחושבים ממחירי המחירון היקרים עד פי שלושה מעלות המוצר ליבואן.
מיעוט היבואנים וגודל השוק הלא גדול בארץ, יצרו מצב שמספר קטן יחסית של יבואנים מחזיקים באמתחתם סל גדול מאוד של מותגים, גם בייבוא וגם בפעילות הקמעונאית שלהם, קרי רשתות שיווק בבעלותם.
הצרכן הפשוט נתקל כיום ברשתות כמו שקם אלקטריק או ברשת
מחסני חשמל, במגוון רחב מאוד של מותגים שונים ומקבל מיד ובצדק את תחושת השפע. אולם מה שהוא לא יודע, זה שחלק גדול מהשמות האלה הם ייבוא של הרשת, או חלק מהשמות הם למעשה אותו מוצר מאותו מפעל שקיבל פעם שם כזה ופעם שם אחר, והכל על-מנת להשיא את הרווחים של הרשת.
מאחר שזה המצב, מחירי המוצרים הנמכרים בארץ יקרים, באופן שניתן לגלות את הפער רק תוך כדי סיבוב רשתות ונקודות למכירת המוצרים בחו"ל.
עקב הורדת המכסים ומיסי הקנייה השונים, אין הצדקה לרמת מחירים כזו, ובטח לא במצב שהדולר יציב יחסית - 3.65 שקל לדולר, בעוד שרוב המוצרים מתומחרים לפי שער של 4.4 שקל ואולי למעלה מזה.
אולי איקאה תביא איתה את הבשורה החדשה לשוק החשמל, לאחר שהצהירה כי תציע גם מוצרים אלה בישראל. אין ספק שכוח הקנייה הגדול ומנגד כמות הפוקדים את רשתות החשמל, יכולים לחולל מהפכה בתחום ולהשאיר את רשתות ה"עשה זאת בעצמך" קצת מחוץ לתחרות ולמשחק.
מנגד, מתחילים לראות קצת סדקים בחומה. לדוגמה - מבצע אותו מציעה רשת החשמל הסיטונאי ללקוחות ישראכרט על מזגן טורנדו ב-999 שקל. כן, רבותי, אין סיבה לשלם עבור מוצר בסיסי זה ולא רק במבצע סכומים שמעבר ל-999-899 שקל, וזו לא סתם אמירה. קרטל המזגנים גובה פרמיה של כ-100 דולרים מיותרים ליחידה על חשבון היושבים בציון הלחה, ללא סיבה. הראשון אשר יכריז על מזגן טוב 1 כ"ס (בלי אותיות קטנות) במחיר של 895 שקל לכל השנה ולא במבצע, יעשה משהו טוב לטובת המזיעים כאן בישראל ובטוח שלא רק להם, אלא גם לעצמו ולביתו.