X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיצוב מטבחים מתחלק לשני סגנונות עיצוב עיקריים: הכפרי, והמודרני. עקרונות הפאנג שוואי משתמשים באנרגיות של צבעים, מיקומים, וכלל האלמנטים הסובבים אותנו ביומיום על-מנת לאפשר סביבה הרמונית התומכת בשפע ומדכאת לחצים שליליים. כיצד זה משתלב עם עיצוב מטבחים?
▪  ▪  ▪
מטבח כפרי או מודרני? [צילום: יח"צ]

סגנונות עיצוב מטבחים
קווי העיצוב המקובלים ביותר בימינו מתחלקים לשני סגנונות עיקריים:
עיצוב מטבחים מודרני - סגנון העיצוב המודרני יתבטא בכמה דגשים מרכזיים הכוללים שימוש בתאורה קרה (פלורוסנטית, ספוטים, לדים וכו'...), שימוש בצבעים וגוונים חדים ומבריקים, אי למטבח בעיצוב חדשני בשילוב כסאות-בר, צירים 180 מעלות לפתיחת דלתות בצורה נוחה ופונקציונאלית, קלאפות, כפתורי לחיצה קלילים, דלתות הזזה ועוד.
  • טיפ: עיצוב מטבח קטן בגוונים בהירים יאפשר מתן תחושת מרחב ועומק בחלל, נוכל אף להעצים זאת בעזרת שימוש בגופי תאורה תלויים ו\או בעלי מאור "מפוזר" כמו PLL, קלוין, T4, T5 וכו'...
עיצוב מטבחים כפרי - עיצוב מטבח כפרי הוא עיצוב ביתי וחמים אשר בא להעניק תחושת חום "העוטפת" את המטבח, בסגנון עיצובי זה נשתמש בתאורה טבעית (נשלב ריבוי חלונות), וגופי תאורה בעלי מאור חם (כגון ליבון), צבעי חום, עיצוב בסגנונות עץ שונים (עיקולים ועיגולים למינם).
  • טיפ: עיצוב מטבחים כחלק מעיצוב הבית חייב לעשות שימוש במספר אלמנטים בולטים הכוללים: בחירת הסגנון, אחידות, תאורה משלימה ומותאמת לגוון ולסגנון וכמובן אקססוריז מותאם.
וכך נעצב מטבחים יחד עם עקרונות הפאנג שוואי
פנג שוואי בתור תורה באה לייצב וליצור סנכרון אנרגטי על החברה באמצעות אלמנטים הקשורים בסביבה וביקום, ומשדרת רוגע והרמוניה יומיומית. בעיצוב פנים הוליסטי למטבח נעשה שימוש בעקרונות העיצוב שראינו יחד עם מספר מאפיינים משמעותיים ביותר הבאים לידי ביטוי בקרב כל מטבח:
הצבע והגוון - מאחר שהמטבח כשלעצמו מסמל צבעי אש (ועושה בה שימוש) נמליץ על צבעים קרים אשר יצרו ניגודיות וקור המקנה תחושה ביתית ורגועה בהרבה.
תאורה - קיימת עדיפות להשתמש במאור הטבעי יותר מאשר בכל תאורה (ובמיוחד פלורסנטית), חשוב להקפיד על מתן הספק גבוהה של אור על-מנת להקנות תחושת עבודה ולסלק קדרות.
בתורת הפאנג שווי חשוב להשתדל שלא ליצור 'נישות' למינם, על-מנת שלא ליצור חלקים חשוכים ואפלים המשפיעים על האווירה באזור - כך למשל את ארונות המטבח נצמיד אל התקרה ונמנע מליצור נישה כלשהי.
רצוי למקם את פינת האירוח בכניסה אל הבית במקום המטבח דבר העלול להשפיע לרעה על הרגלי האכילה, והאירוח של הבית.
  • טיפ: תוכלו לקבל השראה נוספת למטבחים בסגנון פאנג שווי בבלוג הבינלאומי free-home-decorating-ideas או בגלריית התמונות של harmony-life המדגימים ומעניקים מטבחים מעוצבים בסגנונות פאנג שווי שונים ומותאמים אישית.
והנה מספר נקודות נחמדות על האלמנטים העיקריים ביותר בפאנג שווי:
מים - אחד היסודות המרכזיים בפעילות המטבח היומיומית (כיור, מדיח, קולר) מסמל זרימה, שפע, ורווחה, ובמיוחד כאשר הם באים בצורה זורמת.
אש - האש הכול כך דומיננטית בקרב מטבחים (תנור, כיריים, טוסטר וכו'...) בפאנג שווי מסמלת הצלחה השכלתית, חברותיות, ואופטימיות. במידה והמטבח באזור דרומי של הבית הדבר יוכל לקבל השפעה חיובית על דיירי הבית.
עץ - אחד מחומרי הגלם הבסיסיים של המטבח, מסמל צמיחה והתקדמות, ואף עשייה וקומוניקציה.
מתכת ועיצובי אלומיניום - משדרת סדר, פדנטיות, וארגון בסביבה בה אנו חיים.
חיבור אלמנטים אלו במינון הנכון יצרו סביבה המשדרת רוגע והרמוניה ויאפשרו איזון אנרגטי בחלל. הן מבחינת מה שהוא משדר אל המודע והן מבחינת מה שהוא משדר אל התת-מודע.

לפורטל אקרמן Amitbachim
הכותבת היא מעצבת מפורטל אקרמן Amitbachim - מטבחים
תאריך:  20/09/2011   |   עודכן:  16/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיצוב מטבחים לפי תורת הפאנג שוואי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיחקתם אותה...
ירון זהבי  |  20/09/11 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
צרכן חשמל יקר, דע כי מוצרי החשמל בישראל יקרים וניתן להוזיל את מחירם ללא כל בעיה בלפחות 20%. כמו-כן, אל תתרגש ממבצעים "מטורפים" ברשתות החשמל הגדולות ומקרנבלי חשמל למיניהם
מתי דוד
שרי הממשלה קונים את הזכות והכבוד לנאום בכנס הרצליה בתמורה לעשרות אלפי שקלים בכספי משרדיהם    בעיה אתית ומוסרית של "סידור" זה, ראויה לבדיקה של מבקר המדינה למען שקיפות וזכות הציבור לדעת
צבי מגן
להבנתם של הדוברים הרוסיים, אין במדינות המזרח התיכון, המאופיינות בחברות מסורתיות באופיין, סיכוי לניצחון הדמוקרטיה. המשטרים העתידיים, הצפויים לקום ולהתבסס, יהיו אנטי דמוקרטיים ואיסלאמיים באופים
איתן קלינסקי
התפנית במסעה הפוליטי עלתה על שרטון, ממנו היא אינה מבקשת להיחלץ, אלא להפך, נוח לה שם, היא חשה מצוין על השרטון. מתוכו היא מגבירה את הקצב המסחרר של יריית בליסטראות נגד אנשי שמאל, שלדבריה, מספרם כמספר האנשים בתא טלפון ציבורי
שולמית קיסרי
אם אוכל זה תרבות ואנו עכשיו בתקופת "האוכל כתרבות", ניב גלבוע ו"ביקורת האוכל" שלו היא סטנד-אפ לא מוצלח במיוחד, מלא זלזול ומביך בתכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il