X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין גבול לחוצפה: העיצומים ברכבת הם הסיפתח לעוד שנים רבות של סבל לנוסעים ולסיכון חייהם כל כניעה ללחצי ועד העובדים, שלנגד עיניו רואה רק את טובתו האישית, תוביל לעוד לחצים שיפגעו ברכבת אין מנוס - חייבים לסגור את החברה
▪  ▪  ▪
ישראל כ"ץ. מתנת יומולדת [פלאש 90]
עידן יוסף
החלו העיצומים ברכבת ישראל; ההנהלה: שביתה פוליטית כוחנית

משבר הזהות של רכבת ישראל
עידן יוסף
אם ימשיך ועד עובדי הרכבת לתקוע מקלות בגלגלי חברת רכבת ישראל התוצאה תהיה קריסת החברה * הפתרון שימנע קריסה: כל צד יעסוק בענייניו - ההנהלה בליבת הפעילות, הוועד ברווחת העובדים וחברות-בת ו/או פרטיות בכל השאר
לרשימה המלאה

ביוני השנה איים שר התחבורה ישראל כ"ץ כי יסגור את רכבת ישראל אם בתוך שלושה חודשים לא יוסכם על מתווה בטיחותי. ועד העובדים קיפלו את זנבו בין הרגליים, הבטיח להתיישר והתחייב על שקט תעשייתי של עשר שנים.
לא חלפו כמה ימים וכבר התחיל הוועד, בראשות גילה אדרעי, להשמיע קולות קרב. הוא לא באמת מעוניין להגיע להסכמות, ובטיחות ברכבת מעניינת אותו כקליפת השום. למו"מ מול משרד האוצר והנהלת רכבת ישראל הם לא הגיעו בידיים ריקות. מראש הם ראו את הפיצוץ לנגד עיניהם. ההצהרות ניתנו בטרם מסר בית הדין לעבודה את דברו, מנשרי ההסברה לנוסעים כבר היו מודפסים, ואפילו הדיבקיות (סטיקרים) מוכנות להדבקה.
כל ההתחייבויות שיבטיחו את עתידם התעסוקתי של העובדים וההתחייבויות שנועדו להבטיח שאיש לא ייפגע, נדחו בבוז. הוועד יודע שהובלת הרכבת לקידמה, לפיתוח וליישום תוכנית הבטיחות יובילו להיחלשות בכוחו ובכוחם הפוליטי של אנשיו. טענת הנהלת הרכבת שמדובר במאבק פוליטי ובהתנהלות כוחנית מוצדקת מאין כמותה. במקום לעסוק בענייני הרכבת השוטפים, מקדישה ההנהלה כמחצית מזמנה היקר להתנהלות מול ועד הנוהג בבריונות ובחוסר אחריות משווע.
דווקא היום, אולי לכבוד יום הולדתו של השר כ"ץ, הם החליטו לתת לו ברכה בדמות הכרזה על עיצומים. הם הצליחו להוליך אותו שולל בדבר רצינות כוונותיהם. אבל האמת ניתנת להיאמר: מדובר בוועד שמבקש לנהל את החברה ולקבוע כיצד תתנהל. לצורך כך הוא אוחז את כלל הנוסעים במקום רגיש ופוגע בהמוני נוסעים.
הוועד הודיע שהעיצומים יכללו עבודה "לפי הספר" - רכבות ייבדקו כמו שצריך תוך הקפדה על כל הכללים. ההודעה הזו מעידה על כך שעד היום מתנהלים העובדים בניגוד לכללי הספר. החיפופים והכסת"חים הללו נגמרים כל יום בניסי ניסים. באחד הימים הם ייגמרו חלילה בעשרות הרוגים.
העיצומים האלה הם צינור החמצן של הוועד ומחזקים את כוחו. היום הם נוקטים בעיצומים בסוגיית מיקור החוץ ומחר זה יהיה על משהו אחר. אם קיווה שר התחבורה לעשור של שקט, עם הוועד הנוכחי יהיה לו עשור של שביתות ושל עיצומים, שבו רכבת ישראל בקושי תצליח להתקדם. הוועד אינו מספר לציבור שביטול החוזה עם חברת בומברדיה יוביל להפסדים במיליוני אירו, שישולמו מכספי משלם המיסים, וזה רק על הקנסות.
כואב ככל שיהיה הדבר, אין מנוס מסגירה טוטאלית של רכבת ישראל ובהקמתה מחדש של החברה המפעילה. פשוט אין ברירה. הוועד יצעק, הנוסעים יזעמו, אבל אם זו ההתנהלות ברכבת ישראל - אין דרך אחרת. פשוט אין.
בסוף השבוע (יום חמישי בשעה 2) יתכנסו עובדי הרכבת במוסכי הרכבת בקישון. הם ירימו כוסית לשנה החדשה. אם לא יקום השר כ"ץ וישים סוף להפקרות, נהיה כולנו בני ערובה לגחמות של הגברת אדרעי עוד שנים רבות. זו כנראה המתנת שנה טובה שמגיעה לנו על טיפשותנו.

תאריך:  21/09/2011   |   עודכן:  21/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התחבורה, נפלת בפח
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לסגור ומיד
מייקל  |  22/09/11 05:17
2
סגור את החברה,לפטר את כולם
yoni207  |  22/09/11 07:04
3
שיא האבסורד
סתם_1  |  22/09/11 08:33
4
הנהלת המשרד המקצועית
ל.ר.  |  22/09/11 11:02
5
ועד עובדי רכבת פועלים כמו כנופ
ישע  |  22/09/11 11:34
6
השר שנכשל בכל מעלליו
yosseff  |  22/09/11 14:19
7
ל"ת
m.d  |  22/09/11 22:39
8
למה לא כתבת כך על הרופאים
m.d  |  22/09/11 23:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
אין יום שעובר מבלי שנשמע את קשקשני עדר מחנה השלום חוזרים ומאיימים עלינו בצונאמי מדיני, בבידוד בינלאומי, באפרטהייד, בחרמות ובאסונות. אלו הן מקצת מאותן תחזיות מאוסות שאנו שומעים השכם והערב במסגרת מסע ההפחדה של מחנה השמאל. כרגיל, העובדות היבשות מפריכות את התחזיות השחורות של מסוממי עדר השלום עכשיו
איתמר לוין
הדיבורים על משבר קשה ביחסי ישראל-ארה"ב התפוגגו תוך עשר דקות. אובמה הדגיש יותר מכל את זכותה של ישראל לחיות בביטחון, וקבע למעשה שההכרזה הפלשתינית רק תחבל בסיכויים לשלום. זוהי בדיוק עמדתה של ישראל
יוסי דר
ההצהרה של עמיר פרץ כי בכוונתו להתמודד ישירות מול נתניהו מהווה כר פורה לאנשיו של נתניהו להתנפל עליו בבוא היום. היש מי שמסוגל להעריך כמה מיליוני פלקטים יציפו את הארץ עם התמונה האלמותית של פרץ מביט במשקפת? היש דרך מוחשית יותר להסביר לציבור עד כמה עמיר פרץ הוא איש של חזון הרואה לטווח רחוק?
קובי לירז
איך אפשר למצוא פתרון למצב בלתי-פתיר, שכל הניסיונות לפותרו עד-כה נכשלו? כדאי ללמוד מניסיונו של אפרו-אמריקני אחד בשם ראלף בנץ' שזכה בפרס נובל לשלום והצליח להביא חתימת ארבעה הסכמי שביתת נשק בין ישראל למצריים, לבנון, ירדן וסוריה
יורם דורי
לשאלת המנחה "מה יהיה אחרי ספטמבר?" השיבותי בפשטות: "אוקטובר". בניגוד לרואי השחורות בחודש זה, אני מאוד מרוצה ממנו. נולדתי בו ואף נישאתי בו לפני 40 שנים לרעייתי. כל זה נועד כדי להבהיר שקשה לי להבין את הפאניקה שאחזה בנו, הישראלים, נוכח פניית הפלשתינים לאו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il