X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

לא רוצים סל מסובסד!

הצרכנים בפריפריה לא מבקשים מרשתות השיווק שיסבסדו להם את סל הקניות, אלא שיוזילו את מחירי המוצרים שעל המדפים אחת ולתמיד די לעושק, די לרמאות!
▪  ▪  ▪
לא לסבסד - אלא להוזיל! [צילום אילוסטרציה]

אנחנו לא אוהבים להרגיש נזקקים, לא אוהבים להיות נתמכים ובטח לא מקבצי נדבות, אנו בסך-הכל רוצים להרגיש לא מרומים, לא נדפקים ובטח לא אוהבים שמישהו עושק אותנו סתם. לא אוהבים לראות את המוצר שקנינו במחיר מבצע עם הגבלת קנייה במקום אחד, מוצג לראווה במקום אחר, במחיר מופחת ובלי תנאים. לא אוהבים שמישהו מסדר אותנו על אות קטנה בתחתית עמוד הפרסום, או על הבנת הנקרא כזו או אחרת. אנחנו בסך-הכל מחפשים הוגנות והגינות. האם זו בקשה מוגזמת?!
הצרכן, אשר איבד את אמונו כבר מזמן ברשתות שיווק כאלו או אחרות, אינו מאמין יותר לפרסומות, לכרזות ולתשדירים. הוא מחפש רק מקום אמין ויציב, מקום אשר לא ישנה חדשות לבקרים את מחירי המוצרים, מקום אשר לא יעשוק את חסרי האמצעים בפריפריה בהציעו להם "סל מסובסד", כלומר מגוון רחב של מוצרים, אשר חלקם יקר בעשרות אחוזים בהשוואה לאותו סל מוצרים הנמכר באזורי הביקוש והתחרות, כמו אזור קניון איילון, משולש סגולה, תלפיות או אזור הצ'ק פוסט בחיפה.
העם לא רוצה סל מסובסד, שזה ביטוי אחר להעברת כסף מאזור לאזור, מעני לאמיד ומהדל לגביר. העם דורש סל זול והגון - לא דרישה לא ברורה, אך מסתבר שעוד הדרך רבה להשגתה.
רשת מגה יצאה במבצע "הסל המסובסד", אשר לבטח כוונותיו היו טובות, אולם הוא מחטיא את המטרה ובגדול. מי משלם את הסבסוד? האם בעלי מגה או המנכ"ל ממשכורתו? לכולם ברור שמדובר כאן על משחק "סכום אפס", כלומר, משחק כספי אשר הכסף עובר באותם כיסים באותו מכנס, מהפריפריה למרכז, ממוצרים מסוימים לאחרים, מעני לעשיר, מהמעמד הנמוך למעמד הביניים או להפך, מהפסטה לאורז ומשמן זית לשמן קנולה וכדומה.
במשחק סכום אפס זה, אין כלל בשורה אמיתית ואולי אין בשורה בכלל, שהרי אנו לא רוצים ולא מבקשים שירחמו עלינו, אלא מחפשים מקום הגון וזול לקנות בו את המוצרים הנחוצים לנו.
נראה שדווקא מי שיכול לסייע רבות לשינוי המבנה בישראל, הוא משרד המסחר והתעשיה, שיכול להוציא תקנה שתחייב את אותה רשת למכור את מוצריה באותו מחיר בכל רחבי ישראל, בדומה לתחום התקשורת למשל - שם קיימים אותם תעריפי בזק או סלולאר הן לתושבי מעלות בצפון והן לתושבי שדרות בדרום.

תאריך:  23/09/2011   |   עודכן:  23/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
ממש ברגע האחרון החלטתי לעשות את מה שנראה לי הכי נכון: לחזור הביתה ולא להשתתף בקונגרס החברתי הראשון    מדוע, אתם שואלים? בגלל דפני ליף והשמאל
איתמר לוין
העובדות והמציאות ממש לא מזיזות לנחום ברנע ושמעון שיפר. לישראל היה שבוע מדיני מצוין, אבל מבחינתם נתניהו עדיין מבודד ומסוכן, לאובמה יש מניעים נסתרים והצרות רחוקות מלהסתיים. אני כבר לא מאמין לאף מילה שלהם
רועי אורן
בחירתה של שלי יחימוביץ' לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה מחייבת לעשות השוואה בינה לבין יו"ר האופוזיציה ציפי לבני
אלון כהן
שבועיים מאז שדעכה המחאה החברתית וסחפה אחריה עשרות אלפי אנשים, אני תוהה האם המחאה הזאת נתנה אפשרות להביע דעה שונה?
אורי אליצור
המציאות המדינית-ביטחונית שהייתה כאן ערב חתימת הסכמי אוסלו, נשמעת היום כמו חלום. טעות או לא טעות? על הוויכוח הנצחי בין הימין לשמאל מי צודק, לא נוותר בשום מחיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il