נער הייתי וגם זקנתי ועדיין קורה שלעיתים משפשף אני עיני בתדהמה. לאחרונה היו פרסומים שונים בהם רבנים מוכרים יוצאים חוצץ נגד פעולות הידועות בשם "תג מחיר". הגדיל לעשות רב מוכר שתובע להסגיר את המעורבים בפעולות אלה, אומנם לא לידי הקלגסים של ליברמן את אהרונוביץ בע"מ אלא לידי הממונים על הביטחון בישובים. הנימוקים בהם נאחזים הרבנים הללו הם הלכתיים, מוסריים וערכיים - אוסיף משלי ואומר - הכול לכאורה.
למי שאך אתמול נחת במחוזותינו נזכיר כי בשנים האחרונות נעשו אי פה אי שם פעולות מחאה שלא עלו לכדי פגיעה בנפש. הפעולות שתויגו כ"תג מחיר" כללו על-פי המסופר ריסוס כתובות על קירות, שריפת שטיח במסגד, שריפת שדות, עקירת עצי זית (איך לא...) ועוד מעשים דומים, כאלה שניתן להגדירם כמתגרים הגם שעל פניהם ובוודאי על-פי מבחן התוצאה נזקם מועט.
זהות המבצעים איננה ידועה. כשוחרי סדרת ריאליטי "שמפניה, ארגון אייל והשב"כ" אין לפסול שיד המחלקה היהודית בשב"כ בדבר והעניין בגדר תעלומה לא פתורה. כל זה איננו מפריע לתקשורת העוינת לחרוץ דין, לסמן את האשמים ולטפול אשם כולל על הצעירים המכונים על ידה "נערי הגבעות". טוב, זה הרי מתבקש - הרי דמם ושמם הטוב של יהודים מותר...
והארץ סוערת וגועשת. פוליטיקאים חסרי חוליות מדברים על סכנה לדמוקרטיה, משפטנים צבועים וחפים מכל זיקה ו/או רגש ליהדות ויהודים מקדשים את עליונות שלטון החוק, בין המתיישבים ביו"ש ניטש ויכוח - מועיל או מזיק , ראוי לשבח או לגנאי.
התגובות לאירועי תג מחיר הן כנדרש במסיבת הצביעות והחידלון- על אתר וללא דיחוי. ככל שהגינוי חריף יותר, מהיר יותר וארסי יותר-הרי זה משובח. כאמור, לאחרונה הגדילו לעשות הרבנים שהוזכרו בפתח הדברים. דע עקא שאיש מאותם רבנים אינו נזעק למחות כאשר פורעים ערבים שורפים בית כנסת, מבצעים לינץ' ביהודים ומפרים את שלוות חייהם של אחינו בירושלים, אש קודש או עלי עין.
הרבנים דלעיל מחרישים גם נוכח התעללות הקלגסים שליחי החונטה במתיישבים. מעצרי שווא מרובים, צווים מנהליים האוסרים ומרחיקים, הרס ביתם מבצרם של יהודים חלוצים, התעללות בילדים רכים בעת שמתנפלים עליהם מאות עוטי שחורים באישון לילה כאילו היו מחבלים מהחמאס (כך במיגרון, כך בחוות פדרמן, כך במצפה אביחי).
האפליה הנוהגת ביהודים הייתה למן המפורסמות. להר הבית יכול תייר מחו"ל לעלות על נקלה, כך גם יהודי ללא כיפה על ראשו, קל וחומר ערבי באשר הוא. לעומת אלה, יהודי שיהדותו ניכרת בחיצוניותו מוגבל מאד: מעוכב, נחקר ולעיתים קרובות מנושל לחלוטין מזכותו הטבעית ל"חופש גישה למקומות הקדושים" בו מתהדרת החונטה השלטת באוזני כול.
ראש המינהל האזרחי חתום, כך פורסם, על מסמך שכותרתו "נגמרה הקייטנה" כשהתוכן מעגן ומבסס את האפליה הנוהגת -יש לחדול מהרס בתי ערבים ולהגביר מאד את קצב הריסת בתי היהודים. האוויל המשריש האוחז בתואר סגן שר הביטחון מבהיר כי שטח צבאי סגור בפני יהודים , לא בפני ערבים, ורשימת העוולות עוד ארוכה.
הארץ ארצנו היא והקשר הבריא אל רגביה, נופיה, יישוביה ומקומותיה הקדושים הוא נצחי ובל יינתק. במציאות הרת האסון והמבישה בימינו בהם ניכר רצונה הבלתי מוסתר של החונטה לשרש את השורשים ולטעת תחתיהם את "מדינת כל אזרחיה" יש יהודים רבים הזוקפים קומתם ואומרים - היה לא תהיה!
הנוער הנפלא והערכי שאיננו חומרני כלל ועיקר, שהינו חדור אהבת העם והארץ, שרואה בגאולת האדמה, בהפרחת השממה ובבניה עברית ערך עליון נצמד באדיקות לגבעות, למסורת אבות, לתורת ישראל, ולאהבת ישראל. נוער זה שאין יפה ממנו, שאין מוסרי וערכי ממנו - נתקל במציאות בלתי אפשרית: מדינת היהודים נלחמת ביהודים! מציאות בלתי נתפשת זו לומד הנוער על בשרו החבוט מאלות היס"מ, בעיניו הדומעות מגז מדמיע המותז עליו לא פעם, תמיד ללא הצדקה, באכזריות לשמה, על הגולגלות המפוצחות בעמונה ומההתלהמות הפוסט ציונית והאנטי יהודית אותה הוא קולט מכל עבר, בעיקר שעה שהוא משפיל עיניו אל השפלה במישור החוף - שם חיה לה מדינת תל אביב את חיי הסדום והעמורה שלה. התקשורת מנצחת על המקהלה כולה והמותג "תג מחיר" שכל כולו נועד להכפיש ולאיין את האמת והלגיטימיות של היהודים בארצם - היה ללהיט.
בכוונת מכוון אינני מנסה לתהות אחר זהות מבצעי הפעולות הנ"ל. אין לי הכלים לכך ולטעמי העניין לא חשוב כלל. האפשרויות רבות ומגוונות: החל בפעילות שרות הביטחון הכללי לשם הכפשת המתיישבים והכשרת הקרקע לגירושם, דרך פעילות נקודתית של מחאה להוצאת קיטור וכלה בהתארגנות כזו או אחרת שנועדה לייצר הרתעה שתכליתה הצלת חיי יהודים חפים מכל פשע (זולת ה"פשע" של אהבת העם והארץ כמובן...)
ידוע ביישובי גב ההר שהערבים בחווארה ובאזור יראים מלהתעסק עם ה"משוגעים" היהודים (מג'נונים בפיהם) מאחד הישובים באזור. זה המצב גם בישוב היהודי בחברו . זו הרתעה מבורכת שיש בה כדי למנוע אסונות כמו הטבח באיתמר.
באם זו התוצאה של תג מחיר - כי אז התג שווה את המחיר.