X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היכל התרבות בקרית ארבע [צילום: פלאש 90]
איננו זרים במדינתנו - לא הצגה, מציאות!
"איננו זרים במדינתנו!" - זוהי המציאות שלנו כאן, זוהי מהותנו בארץ ישראל. וככל שנשכיל להבין אותה מהר יותר, נוכל ליהנות מיותר תרבות, מיותר מופעים ומיותר הצגות, מציאותיות יותר ומציאותיות פחות
כיצד יבין העולם מה שלנו משחר קיומנו אם פעם אחר פעם אנחנו אלה שמכניסים עצמנו לבורות ללא תחתית, כאלה שהביאו עלינו את דרישת העולם לחזרה לגבולות 67' והם אינם ברי-הגנה, וזה רק כתנאי מקדים להסכם שלום עתידי?!

72%: החרמת היכל התרבות בקריית ארבע לא מוצדקת
איציק וולף
רוב מוחלט בציבור הישראלי סבור כי אין זה מוצדק שאנשי רוח ואמנים יסרבו להופיע במקומות שונים בשל שיקולים פוליטיים או חברתיים * רוב מוחץ גם אינו מבין מדוע מבצעי "ארבעה ספרים במאה שקל" אינם טובים
לרשימה המלאה

   עכבר העיר
היכל התרבות בקריית ארבע פותח את שעריו

איציק וולף
הערב נחנך היכל התרבות בקריית ארבע

   רשימות קודמות
  קרוב או רחוק?
  הסלמה בדרום? תלוי בחמאס

בשבוע שעבר נחנך בחגיגיות היכל התרבות שבקרית ארבע. באירוע המפואר השתתפו אנשים רבים, פוליטיקאים, מתיישבים וכמובן אמנים שהכריזו על כוונתם להשתתף במאורע, ולבעוט במוסכמה הבריונית של אנשי הרוח. אותם אנשי רוח הכריזו בפומבי, שכפות רגליהם לא תדרוכנה, ושפיהם המלעיז לא יהגה שום הברה מעל ה"במה הכבושה".
לפני קצת פחות משנה עמד היכל התרבות באריאל בפני מצב דומה, אך למרות זאת, ידוענים נכנסו אליו בזקיפות קומה ויצאו בגאווה עילאית, עשו את מלאכתם למען ייוודע ולמען יכירו כולם - ארץ ישראל שייכת לעם ישראל.
לא לחינם בחרו אנשי המעשה לכונן את היכלם דווקא בתקופה זו. למהלך כזה יש מסרים רבים. מסרים שלא מותירים את זירת העם בהיסטריה שניסו לכפות כלי התקשורת עלינו, מסרים מחודדים המכריזים על ריבונותנו בכלל חלקי ארץ זו.
דווקא בימים אלו, כשאבו מאזן מנסה לקדם מדינה באמצעות האו"ם ובמסגרת מהלך חד-צדדי, עלינו להכריז בכל קצוות תבל, לאוזני כל ראשי המדינות הנמצאים ברשתו של אבו מאזן: אנחנו ממשיכים לבנות, ממשיכים להיבנות, לא חדלים מלממש את זכותנו הבלעדית על ארץ זו ולא מפסיקים לממש את עניין תקומת ישראל בארצו מולדתו, נחלת אבותיו.
בחנוכת הבית הוזכרו שמותיהם של אנשים רבים שהניחו לפני כארבע-עשרה שנה את אבן הפינה של ההיכל, אנשי אמונה, אנשי מעשה שחתמו ברמ"ח איבריהם את שייכות הארץ לנו, אנשים שלא הסתפקו במילים ותקעו בעצמם דגל שמנציח זכות ראשונים ותנופת התפתחות אדירה. בין האישים הנכבדים, הוזכר שמו של רחבעם זאבי הי"ד, שהיה שר בממשלת ישראל ונרצח בהתנקשות מחבלים לפני כמעט עשר שנים.
על רחבעם מדובר רבות. אהבתו היוקדת לארץ ישראל הייתה שקופה לכל, נהוג לספר על האיש, שהכיר כל שביל ופינה בארץ ישראל, כל נחל ושעל. הוא היה תומך נלהב של התנופה וההתפתחות בארץ ישראל, ואף לקח חלק מרכזי בהגשמת שיבת ציון כהלכה. רחבעם ראה בשלום שק עמוס בסכנות, וכפי שהעיד על עצמו פעמים רבות, הוא פחד ממנו - מהשלום.
גם לנו יש סיבות רבות לחשוש מהשלום, אך ישנן דרכים רבות להתמודד עם החשש הזה. ניכר שמצד ישראל, התמודדות עם חששות השלום המדומה מתבטאת בעיקר בהתרפסות ובהתכופפות. האויב הערבי שמגלה לנו פעם אחר פעם מדוע אינו כשיר לשלום, מצליח לכופף מדיניות המסתתרת מאחורי האפשרות שלא קיימת - שלום. לצערי, חלק מהחששות הצפויים להתממש רק לאחר בוא ה"שלום", עלולים להתפוצץ בפנינו כבר עכשיו, מכיוון שכל עוד אין הדרישות מצויות בפינו, ואנו בעצמנו חלוקים בנוגע לזכותנו על הארץ, איך נוכל לבטא את שעל לב אבותינו כבר 4000 שנה?!
איך נוכל להקרין לעולם את נס קיומנו, משוש חיינו בארץ ישראל אם חמש-מאות אמנים חתומים על מכתב שערורייתי שבין כתביו ניתן למצוא הסתה ברורה, המייחסת למתיישבים בקריית ארבע אלימות יומיומית, פרעות וקיצוניות? כיצד יבין העולם מה שלנו משחר קיומנו אם פעם אחר פעם אנחנו אלה שמכניסים עצמנו לבורות ללא תחתית, כאלה שהביאו עלינו את דרישת העולם לחזרה לגבולות 67' והם אינם ברי-הגנה, וזה רק כתנאי מקדים להסכם שלום עתידי. הרי מגופנו יוצאות חתימות הנגד ומסרי האנטי, בכספינו פועלים התיאטראות שחלק משחקניהם מסרבים להשתתף במופע תרבותי, ומופע זה - גם הוא הגשמת זכותו הבסיסית של כל אזרח.
ובכן, למרות כל אלה, יש בכוחנו להבהיר לעולם את עוצמת העם היהודי, בכוחנו לשאת את נס קיומנו ולהניף את דגלנו, יש בקרבנו אנשי חיל שעסוקים בעשייה היומיומית, כאלה שלא מתייאשים מן המצב, וממש כמו גנדי, פועלים לחשיפת האמת הזכה, באמצעות הסברה כשרה, והתיישבות אמיצה בכל חלקיה של ארץ ישראל.
הסרט האדום שנגזר חתם שנים של בנייה ותנופה, והכריז על נכונות לאומית לפריחה מחודשת ומרעננת, כזו שתביא במוקדם או במאוחר קץ לסייגים המיותרים שהצבנו לעצמו, כזו שתסיר מכל לבב את הספק. תקופה שתפתח את עינם של הסומים שהסתתרו מאחורי אקט השנאה העצמית.
לא עוד יהודים שלא ביקרו מעולם בעיר האבות, לא עוד מנהגי תיירות במקומות הקדושים לנו. "איננו זרים במדינתנו"! זה לא שם של עוד הצגה שתעלה בקרוב בהיכל החדש, זוהי המציאות שלנו כאן, זוהי מהותנו בארץ ישראל. וככל שנשכיל להבין אותה מהר יותר, נוכל ליהנות מיותר תרבות, יותר מופעים ויותר הצגות, מציאותיות יותר ומציאותיות פחות - כי גם לתושבי חברון מגיע, כמו לכולם.

הכותב הוא פובליציסט, בוגר ארגון המנהיגות של lead, פעיל פוליטית וחברתית, מגיש פינה ברשת ב' של קול ישראל.
תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רחבעם זאבי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איננו זרים במדינתנו - לא הצגה, מציאות!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ההתנחלויות פשע מלחמה
אלטע קאקער  |  26/09/11 17:21
 
- הערבים בשחיטה שלהם מסוגלים
לטהר שרץ כמוך  |  26/09/11 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
העולם הטכנולוגי ניצב בימים אלה דרוך כדי לגלות איך תיראה HP של מג וויטמן - המנכ"ל שמונתה בסוף השבוע במקומו של ליאו אפותקר    מצד אחד הצליחה וויטמן להביא את אי-ביי מחברה שגילגלה 440 מיליון דולרים ב-1997 - לענקית אינטרנט בעלת מחזור של 7 מיליארד עשר שנים לאחר מכן    מצד שני, חברה שעומדת לסיים את השנה עם מכירות בסך 127 מיליארד דולרים, זה סיפור אחר לחלוטין    HP - היום שאחרי
איתמר לוין
הפולופליסטיים והפוליטיים בשדרות ובתקשורת יגנו את ועדת טרכטנברג, ובכלל לא משנה מה תציע. בחינה מפוכחת של ההמלצות המסתמנות מלמדת, שהוועדה פעלה בצורה אחראית ושקולה, תוך שהיא מסמנת את הכיוון אליו צריך לפנות המשק
חדי חזן
הכל מודעים למשמעות הסליחה. אך לכל אחד יש את הסליחה שלו וגם בעולם ובתרבויות השונות ניתן לראות את הבדלי הסליחות
אברהם בן-עזרא
מדינת ישראל תומכת טרור בכך שהיא מספקת במצטבר בערכים של מיליארדי שקלים - דלק, גז, תשתיות הנדסיות לכנופיות הטרור, ויוצרת להם מצב אופטימלי להפעלת טרור על חשבונה. בנוסף היא מאפשרת לפעילי הטרור שבכלא להמשיך וללמוד ולהשיג תארים אקדמאיים, להתמחות בטרור ולהפעילו ולזכות בכל מה שגלעד שליט לא מקבל
נורית גרינגר
ישראל צריכה למצוא את המנהיגות שתוביל אותה בכיוון הנכון, כי היא עכשיו במסלול הלא נכון. נתניהו הוא ראש הממשלה החלש ביותר, בעוש שהמתקפה היא הנתיב לניצחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il