X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"המלצות טרכטנברג - אחיזת עיניים", "לא יותר מאוסף רעיונות", " המלצות חובבניות ושטחיות" ", "יהיו הפגנות סוערות ואלימות" ועוד כהנה וכהנה ביקורות על עבודת ועדת טרכטנברג לכאלה התייחסויות ניתן לומר כי המתייחסים כך לעבודה מאומצת ומורכבת כל כך לא ראויים ליהנות מפירותיה
▪  ▪  ▪
מנואל טרכטנברג. תדלק את המערכת שהחלידה [צילום: פלאש 90]

ממשלות ישראל, מכל הגוונים ומכל הסוגים צועדות בשנים האחרונות בכיוון מסוים - הקטנת מעורבות הממשלה במשק, הפרטה, שוק חופשי, רגולציה חלשלושה. מסתבר שנרמדנו קצת בשמירה, העסק הלך יותר מידי ימינה, גורמים נצלניים לקחו את מדיניות הממשלה לפינות שניפחו את הכיסים שלהם בכסף ורוקנו את היתרות של המעמד הבינוני והנמוך.
קבוצת אנשים אשר בראשם בת כפר שמריהו, הציתה את הגפרור. כפר שמריהו סיימה את תפקידה, אך הגפרור הזה הצית להבה גדולה, מחאה גדולה אשר ודאי יש בה שורשי אמת. ומה עושה ממשלה חכמה וקשובה? ממנה מומחים לבדוק את הטענות ולבוא עם הצעת מסגרת לפתרונות.
ומה עושים ועדדת מומחים חכמה וקשובה? - אוספת אנשים מן השורה הראשונה, מפשילה שרוולים, מקשיבה, מבינה שאם לא תפעל מהר יכניסו לה אינטרסנטים מקלות בגלגלים, וישבשו את כל מהלכיה, ולכן מאזנת נכון בין מהירות לאיכות – עובדת יומם וליל ומוציאה סדרה של מסקנות.
האם אלה המסקנות היחידות? מה פתאום!. האם אלה המסקנות המיטביות בכל תחום ותחום? אולי כן ואולי לא. האם הכל ריאלי לביצוע? ייתכן שכן וייתכן שלא. אז מי צריך אותם?
בואו אומר לכם מי צריך אותם.
אנחנו צריכים את הוועדה הזו על-מנת להוציא את האצבע מן ה..... כי כמו בכל מערכת ציבורית (שעדיין לא הופרטה) יש במערכת הציבורית שלנו המון אנשים מאוד רציניים וחרוצים אך גם המון המון בטלנים, אשר תשובתם הקלה היא "אין מה לעשות" (כולל משיכת כתפים כלפי מעלה, ויציאה למסדרון לעשן).
אז טרכטנברג – בכל הכבוד, מראה לנו שיש מה לעשות, יש המון מה לעשות, הוא לא התחייב להצביע על כל מה שיש לעשות, הוא ודאי לא מצפה שכל מה שהוא חשב שניתן וצריך לעשות הוא אכן צדק, בשביל זה יש לנו כנסת, בשביל זה יש לנו ממשלה.
טעינו בשנים האחרונות, התעלמנו ממספר נקודות מפתח בחיינו, שילמנו ומשלמים את המחיר, המחאה העירה אותנו, הגבנו אליה בהקשבה, הלכנו למומחה ואמרנו לו, עזור לנו לצאת מהמצוקה, ומה אנו צריכים לעשות כאשר הוא מספק סחורה אשר ודאי השקיע בה מעל ומעבר?:
1. לומר לו תודה.
2. לקחת פסק זמן של כמה ימים/שבועות וללמוד את ההמלצות והמסקנות.
3. עיתונאים, אופוזיציונרים ועוד על מיני מביעי דיעה – לאחר שהתעמקו בפרטים, ישבחו את הטוב, יבקרו את הרע.
4. גורמי שלטון, ידונו במסקנות ברמה של הגורם הממנה (ראש הממשלה והממשלה) ועם הסכמה על מסגרת ההמלצות –או חלקן יפעלו לחקיקה באותם תחומים רבים המחייבים חקיקה, ובמקביל, יפעלו למימושם של הנושאים המאושרים, באמצעות משרדי הממשלה השונים.
כך מתנהגת חברה הוגנת, איכפתית, זו הדרך שמחייבת אידיאת הצדק החברתי, ואנו, רבים מאיתנו, טובלים ושרץ בידנו, מחד מדברים על צדק – ומאידך שוחטים בדם קר עבודה שלא קראנו אותה ביסודיות, שלא בחנו אותה ביסודיות, אלא בגלל סעיף קטן שלא מתאים לתורת עולמנו, או סתם בגלל שאנחנו רוצים להחליף את ביבי.
חלק מרכזי באותו צדק חברתי עליו אנו מדברים הוא כבוד לזולת וההצגה של דרי האוהלים לשעבר עם הידיים המוצלבות, כאילו לאות מחאה על המסקנות, רחוקה מאד מאד מצדק חברתי שכזה, מי שמשיב למנואל טרכטנברג על העבודה הענקית שעשה עם אנשיו, במצגים דוחים ומקוממים, מראה לכולנו שמטרתו רחוקה מצדק חברתי, מטרתו היא סדק חברתי.
לא חייבים להסכים לכל מה שהמליצה הוועדה, ביקורת היא דבר מאד בונה, אך גם ביקורת חייבת שתהיה מאוזנת, גם ביקורת ראוי שתהיה מכובדת.
ולך פרופסור טרכטנברג, ולחברי הוועדה שלך, תודה לך, תודה על המאמצים ועל הדוח המקיף והמלומד. תודה על שהעברת את יוזמת הצדק החברתי, מידיהם של 7 צעירים אשר מטרותיהם מוטלות מאד מאד בספק בעיני, לפסים יצרניים.
תודה על שנכנסת לפרטים, ואם לא דייקת, אנו נסלח לך, סה"כ האחריות על המימוש ועל הפרטים חלה על הכנסת ועל הממשלה, אתה מנואל, לא רק סובבת את המנואלה, אתה לא רק כתבת לנו את ב MANUAL, אלא אתה גם תדלקת אותנו ברעיונות ובכיוונים, אתה הבאת אותנו אל פי הבאר, אבל שתיית המיים, היא כבר לא בעיה שלך, אלא בעיה שלנו, של הציבור, ומוסדותיו.
תודה על שתדלקת את המערכת שהחלידה במגוון של רעיונות וכיוונים אשר בלעדיך היה לוקח שנים אסוף אותם ועשרות שנים לממש אותם. תודה על שכתבת לנו מתווה ענק של פעולות הניתנות לביצוע על-מנת להגיע ליעד של צדק חברתי או לפחות להתקרב אליו בהדרגה.
תודה על שעשית זאת תוך שמירה על ה"סד" שהטילה עליך הממשלה, בכזה תפקיד חשוב אתה מהלך בין הטיפות וודאי שאחת מחובותיך המרכזות היא לא להעליב את שולחיך, בחריגות משמעותיות מההנחיות שקיבלת והסכמת להן מראש, והכסף? הכסף הוא הפרט השולי הפרט המרכזי הוא השינוי התודעתי, הכסף יבוא עם הזמן.
מנואל טרכטנברג, תודה רבה ושנה טובה לך, לחברי הוועדה, לבני ביתכם ולכל עם ישראל.

תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרכטנברג התווה את הפעולות לביצוע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הרויח אפילו אגורה מהכל
המעמד הבינוני   |  27/09/11 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חניאל פרבר
ממאמר זה מוכח שהיום התשיעי קשור בקשר הדוק ליום העשירי. נוסף לכך גם מלשון הפסוק " מערב עד ערב תשבתו שבתכם". דרשו חכמינו שיש חיוב מהתורה להוסיף ביום הכיפורים מהחול על הקודש משמע שהמיוחד ביום הכיפורים חג הטוהר שהיום התשיעי בו מאוחד עם היום העשירי. גם במנהגים בעם ישראל עולים דקדוקים המבוססים על הפסוקים הנזכרים
יוסף בן משה
לשיטתו של נתניהו המדינה היא יהודית כי שטחה חופף את חבל יהודה. ראשית, יש לברך אותו על אימוץ העיקרון הטריטוריאלי ולא העיקרון הדתי של המושג "מדינה יהודית". אם כך, יתכן שהמינוח הנכון הוא "מדינה יהודאית" ושם המדינה היה צריך להיות "יהודה"
עו"ד יוסי דר
בעבר, בעקבות תלונות שונות שהוגשו נגד הרב יונה מצגר בתקופה שהיה רב של אחת השכונות בתל אביב, התקיים שימוע בעניינו בפני הרכב של שלושה רבנים בראשות הראשון לציון דאז, הרב אליהו בקשי דורון. מפרוטוקול הדיון בתלונה עולה כי קיים צילום בו נראה הרב מצגר רוקד עם הכלה ומסביב גברים ונשים
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
ועדת הערר אישרה לאחרונה למנהל מיסוי מקרקעין לתקן שומה בעסקת תמורות כ-7 שנים לאחר המכירה. בפסק דין קצרצר קבעה ועדת הערר כי שינוי התמורות הינו שינוי מהותי של עסקת המקרקעין המחייב דיווח על-פי דין, ועל כן היה מקום לתיקון השומה
נסים גבאי
ככה זה בישראל - אפילו וועדת טראח בום טראח אמורה ליפול כי שר הביטחון שומר לעצמו את כל תקציב המדינה, ותמיד ימצא איזה אירני שיבוא לעזרתו. וכעת למחאה?!, להפגנות או אולי הפנינג נוסף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il